Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 13:27   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard 'Moet er nog zand zijn?'... vraagt de ex-VRT baas zich af...

De kleine Napoleon herkent zijn land niet meer...

De ex-VRT baas Tony Mary schrijft vandaag in een opiniestuk in De Standaard dat de media de enigen zijn die de huidige waanzin kunnen duiden en hopelijk stoppen...

Waarschijnlijk bedoelt hij hier de Kathleen Coolsen mee. Die doen immers hun uiterste best om de huidige waanzin te duiden.

Als bewijs dat de waanzin heerst geeft hij, de gewezen baas van onze Vlaamse RT, dan een opsomming wat er in Vlaanderen allemaal fout gaat:
* Deborsu wordt door een gedeelte van de Antwerpse supporters aangepakt op zijn Franstalig zijn...
* In zijn geboortedorp, Dilbeek, worden handelaars gevraagd hun waren enkel in het Vlaams aan te prijzen. Hij vraagt zich af waar onze gastvrijheid is gebleven.
Natuurlijk spreekt hij met geen woord over de onverdraagzaamheid van Franstaligen maar vraagt hij zich wel af wanneer men de vensters stuk slaat van de handelaars die ook andere talen gebruiken...
* Vervolgens haalt hij het volgende aan:
- het speelpleintje in Liedekerke
- de taalvoorwaarden voor het bekomen van een sociale woning
- het martverbod in Merchtem
Dan komt hij boven met de opmerking van de hoofdredacteur van Flanders Today die verklaarde dat hij door Minister Bourgeois agressief en bedreigend benaderd werd...

Hij gaat dan verder en vermeldt dat hij elke dag ongeruster wordt... Dat hij vindt dat de vergelijking met 1932 toch niet ver weg meer is... en dat we dé Waal als een vijandsbeeld hebben gecreëerd. Hij spreekt zelfs dat we bijna knokploegen krijgen en aangesproken worden op ons gedrag.

Zo sprak de gewezen baas van onze Vlaamse radio en tv onlangs Frans in een Gents restaurant en durfde iemand hem vragen waarom hij als Vlaming in Gent Frans sprak!
'Moet er nog zand zijn', vraagt hij zich af...

En zo gaat hij maar verder...

Hij doet verder een een oproep aan alle mensen van goede wil ,die hij dan ook persoonlijk zal aanschrijven, belooft hij). Schijnbaar rekent hij op niet veel mensen van goede wil...
Waarschijnlijk zal ik van hem geen persoonlijke brief krijgen... lol:
De hoofdredacteuren van onze Vlaamse media vermoedelijk wel...

Ik persoonlijk ben (voorlopig) ook niet voor de splitsing van het land, maar begrijpen die kerels niet dat juist zij de splitsing steeds realistischer maken?

Nooit hebben die een woord kritiek op de bestaande wantoestanden... Nooit geven die voorbeelden van wat er zou kunnen veranderd worden om het land leefbaarder te maken...
Neen, steeds is het de Vlaming die onverdraagzaam is (en zelf spreekt dat Frans in een Gents restaurant )...

Zo simpel is dat voor hen Het is de Vlaming die onverdraagzaam is...

Ik ben alleszins blij dat de kleine Napoleon de VRT (met een door de Vlaming betaalde aalmoes) verlaten heeft...

Onlangs sprak ik Frans in een Gents restaurant; ik kreeg een schouderklopje en er werd mij gevraagd waarom ik als Vlaming Frans sprak! Moet er nog zand zijn?...'
Bron

Citaat:
. "Ik ga niet in een Vlaams Vlaanderen wonen op het ogenblik dat de wereld globaliseert. Een taalgebonden gebied maken, is totaal passé. Dat is 'volkseigenen' en volksfremden' en daar heeft mijn familie een heel slechte herinnering aan."
Bron

Laatst gewijzigd door Chipie : 5 juni 2008 om 13:39. Reden: Bronvermelding
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:32   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
* In zijn geboortedorp, Dilbeek, worden handelaars gevraagd hun waren enkel in het Vlaams aan te prijzen. Hij vraagt zich af waar onze gastvrijheid is gebleven.
Citaat:
Het probleem van de verfransing moet ernstig genomen worden, een doortastend beleid is van levensbelang om het Vlaams karakter van de streek te vrijwaren. De splitsing van de kieskring B-H-V, de strikte toepassing van de taalwetten en een sterk onthaalbeleid zijn middelen daartoe. En waarom zou het verkrijgen van een werkloosheidsvergoeding of een sociale woning niet mogen gekoppeld worden aan de kennis van het Nederlands?De traditionele partijen staan niet altijd te juichen om de doorgedreven politiek die wij voorstaan. Ook de pers niet. Zo werd mijn toespraak belachelijk gemaakt in het commentaar van Het Volk. Ik citeer: “Het heeft iets middeleeuws, dat taaldispuut van Vlaanderen en Wallonië. Zeker in de internationale context van vandaag heeft het zelfs iets belachelijks. Want wat is eigenlijk de inzet van de gemeenteraadsverkiezingen? Het spreken van Frans verbieden op de plaatselijke markt? Of Nederlands uit het stadhuis weren?”Eer mevrouw Wilmet dergelijke sneren geeft, moet ze weten dat de verfransing in en buiten de zes faciliteitengemeenten op de plaatselijke markt begonnen is. Om hun marchandise te slijten aan Franstaterende madammekes broebelden onze boerkozen het schabouwelijkste Frans. Later gingen diezelfde boerkes ook nog hun gronden verkopen zodat er nog meer roomtaartvilla’s kwamen. En toen de bewoners daarvan in voldoende aantal waren, zetten zij de aanval op de gemeentehuizen in om er… het Nederlands te weren. Gevolg: geen betaalbare gronden meer voor plaatselijke bouwlustigen, uit hun voegen gebarsten karakterloze dorpskernen, Franstaligheid alom, ontwortelde autochtone gemeenschappen… Mevrouw Wilmet, dergelijke toestanden zijn pas echt middeleeuws! Dat Het Volk, als spreekbuis van de Arbeidersbeweging, dit niet inziet is een aberratie!
http://www.markdemesmaeker.be/index....280&Itemid=185
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:35   #3
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat de Vl-media de Vlamingen steeds meer in het harnas jagen.
Hoe komt het eigenlijk dat de Vl media altijd ophanden zijn van de Franstaligen?
Hebben ze een minachting voor hun eigen taal en cultuur.
kennen ze hun geschiedenis niet?
Hebben ze geen goede scholing gehad?

of iets anders?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:43   #4
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ach tony Mary , ook al zoiets , zeker niet Vlaamsgezind , zit trouwens ook in de familie, de zoon verdedigt meestal ook de niet-Vlamingen!!

Frans in Gent is nog altijd de taal van de 'oude" bourgeoisie; die zijn stilletjesaan aan het uitsterven, nog enkele stijfhoofden , maar de tijd dat iedereen hen daarvoor met ontzag aanzag, is voorbij...
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:52   #5
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Frans in Gent is nog altijd de taal van de 'oude" bourgeoisie; die zijn stilletjesaan aan het uitsterven, nog enkele stijfhoofden , maar de tijd dat iedereen hen daarvoor met ontzag aanzag, is voorbij...
In de patisseriezaken aan het Sint-Baafsplein kom je inderdaad nog wel eens een bontjas tegen die graag in het Frans bediend wordt. Meestal gaat het om de gewezen kuisvrouw van mesjeu le noteir. Voor de rest zijn ze totaal onschadelijk
Oud 5 juni 2008, 14:05   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De kleine Napoleon herkent zijn land niet meer...

De ex-VRT baas Tony Mary schrijft vandaag in een opiniestuk in De Standaard dat de media de enigen zijn die de huidige waanzin kunnen duiden en hopelijk stoppen...

Waarschijnlijk bedoelt hij hier de Kathleen Coolsen mee. Die doen immers hun uiterste best om de huidige waanzin te duiden.

Als bewijs dat de waanzin heerst geeft hij, de gewezen baas van onze Vlaamse RT, dan een opsomming wat er in Vlaanderen allemaal fout gaat:
* Deborsu wordt door een gedeelte van de Antwerpse supporters aangepakt op zijn Franstalig zijn...
Natuurlijk spreekt hij met geen woord over de onverdraagzaamheid van Franstaligen maar vraagt hij zich wel af wanneer men de vensters stuk slaat van de handelaars die ook andere talen gebruiken...
* Vervolgens haalt hij het volgende aan:
- het speelpleintje in Liedekerke
- de taalvoorwaarden voor het bekomen van een sociale woning
- het martverbod in Merchtem
Dan komt hij boven met de opmerking van de hoofdredacteur van Flanders Today die verklaarde dat hij door Minister Bourgeois agressief en bedreigend benaderd werd...

Hij gaat dan verder en vermeldt dat hij elke dag ongeruster wordt... Dat hij vindt dat de vergelijking met 1932 toch niet ver weg meer is... en dat we dé Waal als een vijandsbeeld hebben gecreëerd. Hij spreekt zelfs dat we bijna knokploegen krijgen en aangesproken worden op ons gedrag.

Zo sprak de gewezen baas van onze Vlaamse radio en tv onlangs Frans in een Gents restaurant en durfde iemand hem vragen waarom hij als Vlaming in Gent Frans sprak!
'Moet er nog zand zijn', vraagt hij zich af...

En zo gaat hij maar verder...

Hij doet verder een een oproep aan alle mensen van goede wil ,die hij dan ook persoonlijk zal aanschrijven, belooft hij). Schijnbaar rekent hij op niet veel mensen van goede wil...
Waarschijnlijk zal ik van hem geen persoonlijke brief krijgen... lol:
De hoofdredacteuren van onze Vlaamse media vermoedelijk wel...

Ik persoonlijk ben (voorlopig) ook niet voor de splitsing van het land, maar begrijpen die kerels niet dat juist zij de splitsing steeds realistischer maken?

Nooit hebben die een woord kritiek op de bestaande wantoestanden... Nooit geven die voorbeelden van wat er zou kunnen veranderd worden om het land leefbaarder te maken...
Neen, steeds is het de Vlaming die onverdraagzaam is (en zelf spreekt dat Frans in een Gents restaurant )...

Zo simpel is dat voor hen Het is de Vlaming die onverdraagzaam is...

Ik ben alleszins blij dat de kleine Napoleon de VRT (met een door de Vlaming betaalde aalmoes) verlaten heeft...

Onlangs sprak ik Frans in een Gents restaurant; ik kreeg een schouderklopje en er werd mij gevraagd waarom ik als Vlaming Frans sprak! Moet er nog zand zijn?...'
Bron

En die antivlaamse kloothommel zorgde er dus in zijn glorietijd voor dat de Vlaamse kijkbuiskindertjes te zien kregen wat HIJ geduid had zoals het hoorde.....
Oud 5 juni 2008, 14:07   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En die antivlaamse kloothommel zorgde er dus in zijn glorietijd voor dat de Vlaamse kijkbuiskindertjes te zien kregen wat HIJ geduid had zoals het hoorde.....
Zijn publiekelijke defenestratie nota bene door een N-VA'er is wellicht ook nog altijd niet verteerd.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:17   #8
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Tony Marie is de perfecte apologeet van de maatschappelijke visie die de loge er op na houdt.
Objectieve getuigen kunnen er niet naastkijken dat hun visie wel vrijzinnig gïnspireerd is maar allerminst humanistisch.
Als iemand die Vlaanderen liefheeft dat logekrapuul (unisono met de kardinalen van weleer die hun macht hebben opgebouwd op de Vlaamse armoede en ellende) bezig hoort dan draait zijn maag zich om...en dát, mijne heerschappen, is wél een teken van humanisme...

Kortom: het enige wat ik lees is de paniek van een netwerkcarrièrist als hij merkt dat de establishmentsgeörkestreerde haat-, uitsluitings- en discriminatiecampagne tegen dat bewuste kwart Vlamingen zijn effect begint te verliezen.
De vraag rijst: Kan de loge samen met het ganse establishment die haat terug aanwakkeren, en hoe? Ik persoonlijk denk dat de publieke opinie het Godwin-argument nu wel een beetje beu is.
Bijna iedereen ziet stilaan met eigen ogen in de stinkende bek van het neo-fascisme tot wat onze overheidstruktuur is verworden teneinde een meeerderheid onder de knoet te houden.
Het enige wat zulk subject als Marie overblijft is een dwingende oproep naar de eerste en belangrijkste linie van hun machtsformatie, namelijk de pers. Who's next?
Oud 5 juni 2008, 14:36   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Who's next?
Hier was er eentje alvast als de kippen bij:

http://forum.politics.be/showthread....74#post3474674

Maar ik vrees dat het niet bedoeld is als aanklacht tegen het regime.
Oud 5 juni 2008, 14:48   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hier was er eentje alvast als de kippen bij:

http://forum.politics.be/showthread....74#post3474674

Maar ik vrees dat het niet bedoeld is als aanklacht tegen het regime.
Inderdaad Knuppel..."...ALLE MIDDELEN..."
Oud 5 juni 2008, 18:46   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tony Mary herkent zijn land niet meer ...
... hij heeft blijkbaar nog nooit van zijn leven een landgenoot herkend.

Iemand die zo maatschappelijk vervreemd is, moet dringend naar het bejaardenhuis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 19:29   #12
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

of naar een beschutte werkplaats
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 19:33   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
In de patisseriezaken aan het Sint-Baafsplein kom je inderdaad nog wel eens een bontjas tegen die graag in het Frans bediend wordt. Meestal gaat het om de gewezen kuisvrouw van mesjeu le noteir. Voor de rest zijn ze totaal onschadelijk
Behalve als het dan rechters zijn, die recht moeten spreken over politieke partijen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:31   #14
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
of naar een beschutte werkplaats
daar komt hij juist vandaan
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 00:12   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn de stellingen die Mary inneemt anti-eender-wat?
Alsof eender-wat-zijn alleen door U gesublimeerd kan worden.
Oud 6 juni 2008, 01:24   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waarom zijn de stellingen die Mary inneemt anti-eender-wat?
Alsof eender-wat-zijn alleen door U gesublimeerd kan worden.

Niemand heeft het over 'anti-eender-wat' behalve jij zelf.
Oud 6 juni 2008, 01:38   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mary is anti-wat, Knuppel?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 juni 2008 om 01:38.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 01:43   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je had het over 'anti-eender-wat'.

Anti-Vlaams zijn is niet anti-eender-wat zijn maar anti-Vlaams.
Oud 6 juni 2008, 08:41   #19
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De gewezen baas van onze VRT schreef dus dat
de media de enigen zijn die de huidige waanzin kunnen duiden en hopelijk stoppen...

Ik doe een oproep aan alle mensen van goede wil (die ik ook persoonlijk zal aanschrijven).
Zou zijn oproep ondertussen al gewerkt hebben?

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juni 2008 om 08:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 11:42   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wacht even, ik ga eens in mijn brievenbus kijken ...

.
.
.
Dedju, niks. Ik probeer nochtans van goede wil te zijn.

Waarschijnlijk zal hij bedoeld hebben: van goede huize ... allez, ik bedoel, van goede portemonnee ... ofwel van goede tongval (Frans in Gent, hebdem?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be