Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 17:14   #1
Hanne
Banneling

Standaard

Naast de wekelijkse groepsverkrachtingen waarin allochtone criminele jongeren zich onderscheiden, gaan ze zich nu ook in toenemende mate te buiten aan een nieuw vorm van bijzonder bruut geweld, in hun milieu " le sourire d'un ange" genoemd.

De minderjarige dochter van een kennis werd er vorig weekend het slachtoffer van tijdens een bioscoopbezoek aan de Kinepolis van Braine l'Alleud.
Zij was met een groep vrienden naar de film. Toen ze tot het besef kwam dat ze het hangslot vergeten te bevestigen was aan haar mobilette, ging ze alleen terug naar de parking.
Terwijl ze het slot vastmaakte, werd ze plots omringd door een groep allochtonen die haar voor de keuze stelde : un viol collectif ou le sourire d'un ange. Geterroriseerd koos ze optie 2, de betekenis ervan niet kennende.
Ze zal zich de betekenis ervan herinneren voor de rest van haar leven.
Haar gezicht werd met een mes bewerkt, meer bepaald vanaf de mondhoeken opengesneden en gereten tot aan de oren.
Nog een Afrikaans importgebruik dat we als verrijkend moeten beschouwen?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 17:21   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hanne, dit is oud nieuws, dat volgens mij meer een broodje aap is.

Het kan dat er idioten zijn die zulke acties uitvoeren, maar in geen enkel Moslimland, of nergens in de meest radicale interpretatie van de Koran is deze "glimlach" een gangbare. Ook ken ik geen enkele andere beschaving die zulke dingen als sociaal aanvaard laat overkomen.

Dus indien het een wederkerende misdaad is, dan mogen de daders, welke strekking dan ook,eens kennis maken met de harde hand van de wet ([size=2]maar tja, waar blijven de knuffelaars[/size])
Oud 8 maart 2004, 17:37   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Die 'angelface' is een mythe.
Vorig jaar ging hetzelfde fabeltje rond in Gent

Ziehier een artikel uit 'schamper' van vorig jaar:

De laatste weken werd de Gentse politie overspoeld met telefoontjes van ongeruste jongedames die dachten dat ze wel eens het slachtoffer zouden kunnen worden van een verkrachtersbende

Het verhaal doet de ronde dat een groepje allochtone medeburgers de Gentse stad onveilig maakt. Zij zouden meisjes aanspreken en hen vragen te kiezen tussen een verkrachting of een engelenlach. De onwetende dames die denken dat ze een vreselijke gangbang ontlopen door voor de engelenlach - het klinkt toch lief - te kiezen zullen wel voor een onaangename verrassing komen te staan. De engelenlach betekent dat de mondhoeken van de lieftallige dame worden opengesneden.

Dit verhaal is helemaal niet waar. Denk er nu zelf eens over na: welke verkrachter of gangbanger zal zich de moeite getroosten zijn slachtoffer te laten kiezen. Als een verkrachter heet loopt, zal hij volgens mij niet echt staan wachten tot zijn slachtoffer een keuze maakt tussen deze twee perverse einden. Iets �* la "uw sportlife of uw leven" maar dan ziekelijker. Really.

Dus dames, geen nood, het verhaal is een rasechte urban legend. Er is dus niets van aan.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 17:39   #4
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hanne, dit is oud nieuws, dat volgens mij meer een broodje aap is.

Het kan dat er idioten zijn die zulke acties uitvoeren, maar in geen enkel Moslimland, of nergens in de meest radicale interpretatie van de Koran is deze "glimlach" een gangbare. Ook ken ik geen enkele andere beschaving die zulke dingen als sociaal aanvaard laat overkomen.

Dus indien het een wederkerende misdaad is, dan mogen de daders, welke strekking dan ook,eens kennis maken met de harde hand van de wet ([size=2]maar tja, waar blijven de knuffelaars[/size])
Waar had ik het over de koran/moslims?

Mijn punt is dat deze vorm van geweld gangbaar is bij allochtone jeugdbendes. Er is geen enkele reden om dat te verzwijgen!
Oud 8 maart 2004, 17:42   #5
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Dus dames, geen nood, het verhaal is een rasechte urban legend. Er is dus niets van aan.
jamaar, een "minderjarige dochter van een kennis" van Hanne maakte het toch zelf mee? Als de bron een vage en anonieme relatie is van een verder onbekend persoon op het internet, wie zijn wij dan om daaraan te durven twijfelen?

een tante van m'n buurvrouw kocht es een (allochtone?) kreeft en haar hormonen speelden op en...
Oud 8 maart 2004, 18:00   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hanne, ik haal niet alleen de Moslims erbij, daar dit de meest geviseerde doelgroep is, maar vermeld ook alle anderen erbij, van de meest uitgebreide tot compleet obscure groepen.

Het is een Broodje aap, Urban Legend, misschien wel met een lugubere waarheid als grond, maar bij mijn weten geen fenomeen dat zich voldoende voordoet om makkelijk in een willekeurige persoon zijn omgeving voor te doen.Dus die dochter van een achternicht,van een vriend van je kennis.....

En ja, er is een knuffelbeleid, en vermomming van gewelddaden door jongeren.Maar da's politiek gekonkel.Niet menselijk selectief bekijken van feiten.
Oud 8 maart 2004, 18:10   #7
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Er is geen enkele reden om dat te verzwijgen!
Is het feit dat het hier om een broodje aap gaat en niet om feiten misschien geen reden volgens u?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 19:56   #8
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Die 'angelface' is een mythe.
Vorig jaar ging hetzelfde fabeltje rond in Gent

Ziehier een artikel uit 'schamper' van vorig jaar:

De laatste weken werd de Gentse politie overspoeld met telefoontjes van ongeruste jongedames die dachten dat ze wel eens het slachtoffer zouden kunnen worden van een verkrachtersbende

Het verhaal doet de ronde dat een groepje allochtone medeburgers de Gentse stad onveilig maakt. Zij zouden meisjes aanspreken en hen vragen te kiezen tussen een verkrachting of een engelenlach. De onwetende dames die denken dat ze een vreselijke gangbang ontlopen door voor de engelenlach - het klinkt toch lief - te kiezen zullen wel voor een onaangename verrassing komen te staan. De engelenlach betekent dat de mondhoeken van de lieftallige dame worden opengesneden.

Dit verhaal is helemaal niet waar. Denk er nu zelf eens over na: welke verkrachter of gangbanger zal zich de moeite getroosten zijn slachtoffer te laten kiezen. Als een verkrachter heet loopt, zal hij volgens mij niet echt staan wachten tot zijn slachtoffer een keuze maakt tussen deze twee perverse einden. Iets �* la "uw sportlife of uw leven" maar dan ziekelijker. Really.

Zodra het slachtoffer de shock enigszins te boven is, vraag ik haar moeder om een foto van het verminkte gezicht en plaats ik die op dit forum.
Benieuwd om dan je reactie op dit fabeltje te lezen
Oud 8 maart 2004, 20:08   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hanne, ik hoef geen foto's van slachtoffers te zien. Is het niet een beetje grof, het geschonden gezicht van een jongedame zo publiekelijk te grabbel te gooien. We zitten hier op een politiek forum, niet bij de Panorama.

Nietemin, indien er zulke zaken gebeuren, de dader/daders zijn krankjorume idioten, die op zijn best een serieuze behandeling nodig hebben, en indien wel geestelijk in staat zijn te functioneren in de maatschappij, die mogen van mij een lang en vruchtbaar leven lijden in de steenkoolmijnen.

Maar helaas is het tot nu toe een broodje aap gebleken.Die veelvoudige engelenlachbezorgers.. waarom alleen verminken? Eerst hun hormonale driften bevredigen ,dan glimlachjes kerven lijkt me logischer, zoals al aangehaald.
Oud 8 maart 2004, 20:11   #10
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Zodra het slachtoffer de shock enigszins te boven is, vraag ik haar moeder om een foto van het verminkte gezicht en plaats ik die op dit forum.
Prachtig,

Ga er dan maar mee naar de politie en de pers. Die verhalen doken immers al op in alle grote Vlaamse steden, evenals in het buitenland, de politie heeft er zelfs twee rechercheurs opgezet!

Niks. Geen melding, niks gelijkaardigs gebeurd. Nergens. Is het overigens niet toevallig dat dit verhaal dezelfde karakteristieken vertoont als andere broodje-aapverhalen? Dat deze dingen al "gebeurd zijn" in Engeland vijftig jaar terug, maar dat er nog nergens melding van gemaakt is?
Ik vind het vrij zielig dat zulke zeververhaaltjes als dit in dit deel van het forum gebruikt worden.
Oud 8 maart 2004, 20:15   #11
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Er is geen enkele reden om dat te verzwijgen!
Is het feit dat het hier om een broodje aap gaat en niet om feiten misschien geen reden volgens u?
Is het feit dat u graag broodjes aap verkoopt en de feiten graag ontkent want niet passend in het verhaal van het multicultureel walhalla, een reden om deze vorm van cirminaliteit te verbergen?
Is het feit dat u liever de ogen selectief sluit voor allochtoon geweld een reden waarom ik zou moeten zwijgen?
Is het feit dat u moeite hebt met een bepaalde realiteit een reden om anderen het zwijgen op te leggen?

Toch opvallend hoe onze multikullers onmiddellijk vervallen in hun klassieke ontkenningsdemagogie van 'broodje aap en achternichtenklap' van zodra een specifieke vorm van allochtone criminaliteit op een forum aangehaald worden.
Last van empathie met de slachtoffers hebben deze zelfverklaarde verdraagzamen in elk geval niet. Erger, die slachtoffers worden gecriminaliseerd tot leugenaars of hun bestaan wordt afgedaan als een fabeltje.
Hun plaatsvervangende schaamte moet wel hallucinante proporties aannemen, want een normaal denkend mens vlucht niet in een fabeltjesrethoriek of andere p.c. hallucinaties enkel en alleen omdat allochtone criminelen de daders zijn.

Heren binnenkort plaats ik een paar foto's over dit 'onbestaand' slachtoffer. Jullie zullen met het grootste leedvermaak haar 'onbestaande' sourire d'un ange kunnen bewonderen.
Bedenk alvast maar een valies vol excuses om die arme allochtone crimineeltjes vrij te pleiten.
Oud 8 maart 2004, 20:25   #12
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun plaatsvervangende schaamte moet wel hallucinante proporties aannemen, want een normaal denkend mens vlucht niet in een fabeltjesrethoriek of andere p.c. hallucinaties enkel en alleen omdat allochtone criminelen de daders zijn.
De afkomst van de daders heeft er niks mee te maken.
Hier vertel je een verhaal dat al meermaals de ronde heeft gedaan en telkens een broodje-aap verhaal bleek te zijn. Je begrijpt dus dat dat verhaal niet erg geloofwaardig meer overkomt.

Hieronder trouwens 2 redenen waarom ik twijfels heb bij je verhaal:
http://www.4ucampus.be/detail.asp?artid=940
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/06/0901.html.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 20:25   #13
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Heren binnenkort plaats ik een paar foto's over dit 'onbestaand' slachtoffer. Jullie zullen met het grootste leedvermaak haar 'onbestaande' sourire d'un ange kunnen bewonderen.
Bedenk alvast maar een valies vol excuses om die arme allochtone crimineeltjes vrij te pleiten.
.

De links die Brabo gaf, dus.
Oud 8 maart 2004, 20:25   #14
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Prachtig,

Ga er dan maar mee naar de politie en de pers.

De politie is ermee bezig, oetlul.

Die verhalen doken immers al op in alle grote Vlaamse steden, evenals in het buitenland, de politie heeft er zelfs twee rechercheurs opgezet!

Niks.
Is het overigens niet toevallig dat dit verhaal dezelfde karakteristieken vertoont als andere broodje-aapverhalen? Dat deze dingen al "gebeurd zijn" in Engeland vijftig jaar terug, maar dat er nog nergens melding van gemaakt is?
Ik vind het vrij zielig dat zulke zeververhaaltjes als dit in dit deel van het forum gebruikt worden.
Ik vind het vrij zielig dat er mensen als u hun politiek correcte ontkenningsrethoriek en zever blijven spuien op dit forum.
En aan je posting te zien, heb je een zwak voor p.c. na-'aap'-rethoriek, om het even met uw geprefereerde woordenschat en op uw niveau te zeggen.
Oud 8 maart 2004, 20:25   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hanne, de meesten die hier reageren zijn dus niet de PCen van dienst. geen Filosoof, geen Piano.Of de antagonisten Mustapha, Turk4ever of de nieuwere lichting Lincoln..

Eneuh, ik geloof dat je het niet doorhebt.... 1 zwaluw maakt geen lente om het eens omfloerst te zeggen.

Het kan zijn dat een paar idioten liever smoeltjes verminken dan lichamen te misbruiken.Maar dat pleit niet voor een algemene hetze.. daar zorgt de doelgroep op velerlei andere manieren voor.
Oud 8 maart 2004, 20:26   #16
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

We wachten in spanning op de 'bewijzen'.

Gaan we om ter eerst een foto zoeken van een meisje met
een angelface?

PS. Vorige week is de buurjongen van mijn achterkozijn
door een groep marokkanen gecastreerd met een kettingzaag.
Foto's volgen. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 20:34   #17
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
De afkomst van de daders heeft er niks mee te maken. Hier vertel je een verhaal dat al meermaals de ronde heeft gedaan en telkens een broodje-aap verhaal bleek te zijn. Je begrijpt dus dat dat nogal weinig geloofwaardig overkomt.

De afkomst van de daders heeft er ALLES mee te maken. Het is een vorm van criminaliteit die bijna uitsluitend gebruikt wordt door Afrikaanse jeugdbendes. Dat u het als 'broodje-aap' verhaal afdoet bevestigt enkel wat ik al schreef : het is een vorm van gemak, gehanteerd door multikullers die het bijzonder lastig krijgen als bepaalde vormen van allochtone criminaliteit aangeboord wordt. Een typische oogklepreflex waaraan ik me trouwens al verwachtte. Je begrijpt dus dat je reflex alles behalve overtuigend overkomt voor iemand die het lef heeft bepaalde vormen van allochtone criminaliteit wél onder ogen te zien.
Doezel maar verder in, en hoop dat het jouw zusje niet overkomt.

Hieronder trouwens 2 redenen waarom ik twijfels heb bij je verhaal:
http://www.4ucampus.be/detail.asp?artid=940
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/06/0901.html.
Oud 8 maart 2004, 20:35   #18
Bert
Burger

Standaard

Jajaja,

Het is omdat ik naar u zegt politiek correct ben dat ik over de hele lijn enkel zever verkoop, hé.

Misschien is het nu tijd om toe te geven dat u zich vergist had, dat is menselijk en kan iedereen overkomen. Dat is beter dan krabben en bijten naar diegenen die u het vuur aan de schenen leggen. Anderen een oetlul noemen komt uw geloofwaardigheid echt niet ten goede hoor, weet u?
Oud 8 maart 2004, 20:37   #19
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch opvallend hoe onze multikullers onmiddellijk vervallen in hun klassieke ontkenningsdemagogie
Toch opvallend hoe u koste wat koste iedereen in een hokje wenst te duwen van zodra uw commentaar geen bijval kent.

Citaat:
Indien er zich inderdaad zo'n feit zou hebben voorgedaan zal geen haar op mijn hoofd eraan denken excuses te bedenken om dit goed te praten.
Dit verhaal doet echter al tientallen jaren de ronde en het is dan ook vrij begrijpelijk dat mensen niet snel geneigd zijn om dit voor waar aan te nemen, anderzijds zou het ook niet zo verwonderlijk zijn dat iemand (volkomen geschift) het in zijn hoofd haalt om deze legende in werkelijkheid om te zetten.
De nationaliteit van die criminelen speelt voor mij geen enkele rol, voor u blijkbaar wel.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 20:43   #20
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
We wachten in spanning op de 'bewijzen'.

Gaan we om ter eerst een foto zoeken van een meisje met
een angelface?

Nee, ik wacht tot het meisje uit het ziekenhuis is. Ze is nog steeds in coma, want bijna doodgebloed ten gevolge van de door u verheerlijkte allochtone gewelddaad.
Nu ik je commentaar lees, betwijfel ik of een mietje als jij die foto's wel zal aankunnen. Lekker stoer en multikul "in" doen over Marokkaanse criminaliteit is een ding, de realiteit onder ogen zien is iets anders. Maar misschien kan u aan de Marokkaanse kettingzaaggeweldenaars een portietje rohypnol vragen om uw verstand nog meer te versuffen. Als voorzitter van hun fanclub moet dat een makkie zijn.

PS. Vorige week is de buurjongen van mijn achterkozijn
door een groep marokkanen gecastreerd met een kettingzaag.
Foto's volgen. 8)
Multiculturele humor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be