Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 18:30   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Antwerpen annuleert oude identiteitskaart bij niet-afhaling nieuwe

Schrijft: De Morgen van vandaag

Hopelijk houd Stad Antwerpen er rekening mee dat er wel eens iemand naar de raad van State zou kunnen stappen.

De uitgereikte identiteitskaarten vermelden nog steeds een geldige vervaldatum.

Zij zijn dus nog geldig tot de vermelde vervaldatum op de kaart.

Dit zou naargelang de interpretatie van de raad van State wel eens willen zeggen dat Stad Antwerpen voor dezelfde periode geen twee keer een retributie kan ontvangen.

Wat ze wel proberen.

Normaliter zou men kunnen stellen dat diegene die hun oude kaart nog niet hebben ingeleverd dit alleen moeten doen indien dat zij voor de niet vervallen periode geen retributie moeten betalen.

Anders gezegd gratis inwisselen.

Ze moeten maar eens stoppen van de mensen op kosten te jagen.

De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...g-nieuwe.dhtml
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 19:01   #2
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

inderdaad, mijn oude kaart is nog minstens een jaar geldig, en heb al een bericht gekregen om ze te vervangen een jaar geleden.

Heb nu "reeds" mijn eerste verwittiging gekregen. Ze doen maar op, altijd maar betalen, voor iets dat toch niet deftig werkt.

Het gaat niet zo zeer om die 10 euro, maar ook al de rest dat er bijkomt kijken. Nieuwe pasfoto's, misschien een nieuw kapsel om er een beetje deftig op te staan.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 19:04   #3
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
inderdaad, mijn oude kaart is nog minstens een jaar geldig, en heb al een bericht gekregen om ze te vervangen een jaar geleden.

Heb nu "reeds" mijn eerste verwittiging gekregen. Ze doen maar op, altijd maar betalen, voor iets dat toch niet deftig werkt.

Het gaat niet zo zeer om die 10 euro, maar ook al de rest dat er bijkomt kijken. Nieuwe pasfoto's, misschien een nieuw kapsel om er een beetje deftig op te staan.
En voor de kosten van die pasfoto's moet je zelf ook opdraaien. Kunnen die nu zelf zo een toestel niet voorzien op de gemeente.
Oud 31 mei 2008, 11:31   #4
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Diegene die er werk van maakt om een paar mensen te verzamelen om de kosten te dragen die wint het.

Raad van State bij de eerste vaststelling dat de kaart ongeldig is verklaard zonder mogelijkheid om ze gratis te vervangen voor de nog lopende periode.

Weeral niemand die het gaat doen zeker?
Oud 31 mei 2008, 11:43   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Mijn oude pas is nog geldig tot 2014.
Indien de stad voor 2015 me vraagt die pas te laten vervangen zeg ik nee, zeker als ik er voor moet betalen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 13:00   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
En voor de kosten van die pasfoto's moet je zelf ook opdraaien. Kunnen die nu zelf zo een toestel niet voorzien op de gemeente.
Dat is inderdaad wel verbazingwekkend.Ik herinner mij beelden van vele jaren geleden uit israel,waarbij palestijnse arbeiders ter plaatse,aan een tafeltje in de woestijn,een plastieken werkkaart met ter plekke gemaakte foto erop, kregen van Israelische officials...

Mij lijkt dit perfect mogelijk te zijn voor de balie in een gemeentehuis...en die gewapende wachters zijn niet nodig

.maar goed,ik gunde die 7euro en nog iets wel aan de fotograaf .

Laatst gewijzigd door kelt : 31 mei 2008 om 13:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 13:13   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Indien de stad voor 2015 me vraagt die pas te laten vervangen zeg ik nee, zeker als ik er voor moet betalen.
Gierigaard!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 16:16   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gierigaard!
Gieregaard, ik denk het niet.

Het is belangrijk dat wij opkomen voor onze rechten.
Het is omdat de meeste niets doen dat een overheid altijd maar verder gaat en uiteindelijk de werkelijk baas van dit land - het volk - onderdrukt en van alles en nog wat oplegd.

Voor mij is het al voldoende dat zij bepaalde gemeenschapsgoederen ofwel verkopen ofwel inpalmen.

Het is pure oplichting!

Dat moet maar is gedaan zijn.

Vroeger konden wij er gratis van genieten nu moeten wij binnenkort voor alles betalen.

En het maakt een groot verschil, kijk maar na de energie en de banken die ons producten aansmeren die niet goed zijn.

Het is niets meer dan gangster streken waarbij het altijd dezelfde zijn die gezien zijn.

Maar als wij niets zeggen of doen dan zal het gewoon verder gaan tot dat wij gewoon een nummer zijn.
Oud 31 mei 2008, 17:27   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Het is omdat de meeste niets doen dat een overheid altijd maar verder gaat en uiteindelijk de werkelijk baas van dit land - het volk - onderdrukt en van alles en nog wat oplegd.

Voor mij is het al voldoende dat zij bepaalde gemeenschapsgoederen ofwel verkopen ofwel inpalmen.

Het is pure oplichting!

Vroeger konden wij er gratis van genieten nu moeten wij binnenkort voor alles betalen.

En het maakt een groot verschil, kijk maar na de energie en de banken die ons producten aansmeren die niet goed zijn.

Het is niets meer dan gangster streken waarbij het altijd dezelfde zijn die gezien zijn.

Maar als wij niets zeggen of doen dan zal het gewoon verder gaan tot dat wij gewoon een nummer zijn.
Het was maar als onnozel grapje bedoeld, hoor. Ik ben het immers eens met je en maak bijna dagelijks dezelfde opmerking. Het is waar dat de overheden (van lokaal tot federaal) altijd nieuwe wegen vinden om geld uit onze zakken te kloppen. Betalen en dubbelbetalen.

Neem nu die DIFTAR-containers. Elkeen een eigen container en dik betalen, dat brengt op voor de gemeente. Terwijl het allemaal veel goedkoper en socialer kan. Ik heb aan de buren voorgesteld samen één of twee grote containers aan te schaffen voor alle zeven de huizen die uitgeven op het pleintje hier. Noppes. Hetzelfde in de winter om mazout te kopen. Ik had voorgesteld met allemaal samen één grote bestelling te plaatsen. Noppes.

Ik heb vaak de indruk dat de mensen (om een algemene term te gebruiken) echt niet meer willen nadenken en reageren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 31 mei 2008, 17:34   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gierigaard!
Niks gierig! De mijne is geldig verklaard tot augustus 2013. Waarom zou ik me dan eerder op kosten laten jagen?
Oud 31 mei 2008, 17:38   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niks gierig! De mijne is geldig verklaard tot augustus 2013. Waarom zou ik me dan eerder op kosten laten jagen?
Van mij moet je je niet op kosten laten jagen, beste Knuppel. Integendeel.
Oud 31 mei 2008, 19:54   #12
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De overheid heeft bepaalt dat iedere Belg tegen december 2009 een nieuwe elektronische identiteitskaart moet hebben. Deze kaart zal slechts 5 jaar geldig zijn. Waarom zou ik me dus nu al een elektr. kaart laten aansmeren door de gemeente. Zodat de gemeente nu al inkomsten heeft en ze voor de vogende inning niet tot 2014 moeten wachten ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 20:00   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij moet je je niet op kosten laten jagen, beste Knuppel. Integendeel.
Ik heb de mijne gegeven aan een illegaal. Die was er heel gelukkig mee.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:30   #14
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dat hebben ze, maar er is een maar aan vast........
Als je niet te been bent, komen ze bij U thuis foto's trekken van de stad uit
Prijs = x3 als in de winkel + verplaatsingsonkosten (Antwerpen)

En wie komt er dan over de vloer als fotograaf ?
INDERDAAD JE TROUWE FOTOGRAAF VAN ACHTER JE HOEK DIE DAN PLOTS IN DIENST VAN DE STAD WERKT.
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:56   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het is niet alleen Antwerpen die dit doet, veel steden en gemeentes doen dit.

En het is idd een onwettige praktijk.

Maar voor hen die het vertikken om hun nieuwe IDkaart vroeger te gaan halen dan de vervaldatum van hun oude.
Je word dan geschrapt van de lijst der inwoners van de Belgische staat.

Een kleine berekening tussen de voor en nadelen om geen belgisch staatsburger meer tezijn, dankzij deze onwettige praktijk leert je al snel, dat je het voorstel om geschrapt te worden als Belgisch staatsburger met open armen moet aannemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 23:00   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 00:10   #17
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel je zult moeten, want tegen eind 2008 moeten alle paspoorten verneiuwd zijn. Pech voor jou, maar je kaart zal 7 jaar voor vervaldatum, vervald zijn.......
Oud 1 juni 2008, 00:11   #18
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat een verstandig antwoord.......
Oud 1 juni 2008, 00:15   #19
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Je zult moeten knuppeltje. En indien je stelselmatig de oproepen en verwittigingen zult blijven weigeren, dan zal je van ambtswege geschrapt worden en zul je serieuze boetes moeten betalen. Tja Knuppel, je zult er deze keer écht niet onderuit kunnen.
Oud 1 juni 2008, 00:18   #20
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Het is pure oplichting!

Zeg,

dan zal jij nogal klagen indien -S E R I E U Z E H Y P O T H E S E !!!-België zou splitsen en wij allen tot een nieuw land zullen behoren. Er zal véél meer moeten vernieuwd moeten worden, en dat zal allemaal véél véél geld kosten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be