Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2008, 12:49   #1
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard klap voor de SP (Nederland)?

Marijnissen treedt af als fractieleider SP
Van onze redactie

DEN HAAG - Jan Marijnissen treedt af als fractievoorzitter van de SP. Wel blijft hij actief als lid van de Tweede Kamer.

Jan Marijnissen (ANP) Dat maakte hij dinsdag bekend tijdens een persconferentie. Hij wil het om gezondheidsredenen 'iets rustiger aan gaan doen'. In 2005 is Marijnissen vier maanden uit de running geweest wegens een hernia, die recentelijk opnieuw de kop opstak. Ook kampt de fractievoorzitter met hartproblemen. Vanaf vrijdag is hij 'politiek leider-af', zo liet hij dinsdag in Den Haag weten.

Stap terug
'Na veertig jaar stappen vooruit komt er nu een stap terug. Ik ga proberen om de kamerleden van de SP verder te ondersteunen. Ik heb elf keer de lijst getrokken, als Kamerlid, raadslid en provinciale statenlid. Het zal voor mij wennen zijn, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. De mededeling bracht vanmorgen enige ontzetting teweeg in de fractie, maar de partij staat er goed voor.'

Tot donderdag 12 uur kunnen fractieleden zich per brief aanmelden. Vrijdagochtend zal de fractie vervolgens kiezen wie de nieuwe voorzitter wordt. 'Logica bestaat in deze niet. Iedereen heeft een eerlijke kans zich te kandideren. Het is aan de Kamerleden om in een geheime stemming hun nieuwe voorzitter te kiezen', aldus Marijnissen.

Marijnissen was veertien jaar fractievoorzitter, van 1994 tot 2008.
bron: volkskrant.nl

Nu gaan we het weten hé, is de PS groot geworden door hun ijzersterk programma of door het charisma van Marijnissen.

Hij zal uiteraard nog altijd zijn invloed hebben binnen de partij dus ik veronderstel dat er niet zoveel aan het programma gaat gemorreld worden, maar toch ben ik benieuwd naar de richting dat ze zullen uitgaan.
Oud 17 juni 2008, 12:57   #2
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet zo'n goede kijk op die dingen, maar ik heb de indruk dat Marijnissen de Jean-Marie Dedecker was van Nederland, al is hun gedachtengoed zeer verschillend. Wakker ga ik niet liggen van de uitslag van de verkiezingen, maar ik ben ook wel benieuwd of de SP dit overleeft.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 14:12   #3
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat de SP ongetwijfeld stemmen kosten.

De vraag is echter hoeveel stemmen dit de SP gaat kosten, en ook waar die verloren stemmen uiteindelijk weer zullen opduiken. Zowel de PvdA, groenlinks als de PVV en Lijst Verdonk maken allemaal een kans om stemmen van de SP af te snoepen.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 20:17   #4
Solomon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Dit gaat de SP ongetwijfeld stemmen kosten.

De vraag is echter hoeveel stemmen dit de SP gaat kosten, en ook waar die verloren stemmen uiteindelijk weer zullen opduiken. Zowel de PvdA, groenlinks als de PVV en Lijst Verdonk maken allemaal een kans om stemmen van de SP af te snoepen.
Alle linkse partijen in Europa denderen achteruit. En terecht ook. Noem het een afrekening voor hun blinde uitverkoop van Europa en haar verlichtingswaarden aan de islamkolonisten.
Nederland heeft het inmiddels ook al gehad met die kolonisten.
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 20:27   #5
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solomon Bekijk bericht
Alle linkse partijen in Europa denderen achteruit. En terecht ook. Noem het een afrekening voor hun blinde uitverkoop van Europa en haar verlichtingswaarden aan de islamkolonisten.
Nederland heeft het inmiddels ook al gehad met die kolonisten.
Die linke
SP(tis ni omdat ze ene beetje verlieze da ze dood zijn e) (en GroenLinks)
Ligue Communiste Revolutionaire

Laatst gewijzigd door toccata : 18 juni 2008 om 20:28.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be