![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hou je van dit forum | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 81,82% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet eerlijk bekennen dat vele mensen op dit forum mij de kracht geven om de nieuwe week met een lach en vol moed terug in te zetten
Voor mij is dit forum een lichtbron duveltje
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik weet het... Daarom blijf ik voorlopig nog op dit forum...
Omdat ik uw drinkwater ben... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duveltje. Waarom opteer je voor een openbare enquête ? Niet dat ik schrik heb mijn mening kenbaar te maken, maar vind je het zo belangrijk onmiddellijk te weten wie voor welke keuze heeft gestemd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... en sinds wanneer is de liefde- of haatverhouding met het forum een maatschappelijk onderwerp ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, "houden van" heeft eerder met liefde te maken, iets wat je hart sneller doet kloppen, enz ... Een obsessie, bezetenheid ... Als morgen het forum de boeken dicht doet, neem ik aan dat voor jou de wereld ineenstort. Of vergis ik mij ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 juni 2008 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel ik was voor een paar jaar aktief op het CDenV-forum en toen dat forum de boeken dicht deed, was het wel ontwennen voor velen. Daarna ben ik hier beland... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met alle begrip. Dat gevoel is mij bekend. Mij heeft het geleerd iets meer te relativeren. Op het einde van de rit besefte ik uiteindelijk niets te zeggen te hebben, hoe sterk de motivatie ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Houden van dit forum is misschien wat sterk uitgedrukt, maar ik moet wel zeggen dat het mij telkens weer er aan herinnert dat er ook nog humanoïden zijn in belgie die ook echt over een intellect beschikken en niet enkel doen alsof...
Dat helpt er mij de moed wel inhouden, na een dag 'dodging dum-dums'.
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ik hier kom, komt momenterel eigenlijk vooral door gewoonte. En als ik hier dan toch ben aanbeland, kijk ik eens naar wat er nog gepost is.
Op momenten dat je voor de rest weinig sociale ontspanning hebt, zoals tijdens blok en examens, ben ik hier wel meer aanwezig en is dat een bewuste keuze. Houden van is dus wel te sterk uitgedrukt, maar ik zal het wel 'missen' als het forum op een dag niet meer moest bestaan. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 juni 2008 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Gemakkellijker als in het échte leven, kom je hier met mensen van allerlei politieke strekkingen, en met zeer uitéénlopende sociale conditie's in aanraking. "In het echt" blijft het merendeel van de bevolking tussen gelijkdenkenden, en dat beperkt uw horizon . Hier kan ook niemand iemand anders beletten om zijn zinnen af te maken door er op te kloppen, zoals in openbare gelegenheden wel meer gebeurt. En als je iemand niet laat uitspreken weet je dus niet wat hij denkt. Daarom zijn forum's interressant. Maar er nu "van houden" of "verslaafd aan zijn" ...? Beetje overdreven, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik ga er geen traan om laten als dit forum ooit stopt. Maar nu het er is, is het wel leuk er soms op te posten. Je kan je ook eens goed ergeren en afreageren. Soms lees je weleens iets zinnig en leerrijk, maar meestal krijg je een goed gevoel te beseffen dat er hier altijd zijn die veel grotere onzin schrijven dan jezelf. En laat dit forum maar anoniem en met nickname blijven, dan wordt er tenminste rechttoe rechtuit een standpunt ingenomen. Identiteitsbekendheid is op zich ethisch correcter, maar ik vrees dat het er dan veel braafjes en 'correcter' aan toe zal gaan in de reply's. Stel u voor dat uw baas, vrienden en familie alles zouden lezen wat er allemaal gepost wordt, sommigen zouden heus 'not amused' zijn.
En ik vind het niet verkeerd dat 'Duveltje382' deze thread hier post, een forum (en hoe daar mee om te gaan) is immers een maatschappelijk gegeven ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Duveltje382
Ik vind de enquête vraag niet echt slim gesteld. Mensen die helemaal niets moeten hebben van dit forum, zullen hier niet gemakkelijk komen en dus uw enquête niet invullen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik waardeer dit forum wel, al heeft het te vaak dezelfde kwaal als de meeste andere forums: er wordt nogal vaak op de man ipv op de bal gespeeld. En dan verwateren discussies soms.
Een iets strengere moderatie zou geen kwaad kunnen, denk ik. Bijvoorbeeld ook wanneer er te veel 'geluld' wordt. Op een ander forum waaraan ik deelneem worden topics die te veel onzin bevatten naar de rubriek 'lulhoekje' verplaatst. Ik heb het dan niet over een paar humoristische posts, maar wel over een heel topic dat meer op een 'tooggesprek' na een halve bak bier lijkt dan op een dicussie op een 'politiek' forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oh ja, weet iemand waarom ik niet mag stemmen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |