![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() (zoals werd voorspeld door Osama Bin Laden op een video bijna andrhalf jaar geleden).
MADRID, 11 MAART 2004 (De Standaard) HET was de zwaarste aanslag ooit in Europa - Spanjes eigen ,,11 september''. Om 7.30 uur ging een eerste bom af op een stoptrein die het Madrileense station Atocha binnenreed. Atocha is een knooppunt waar metro, lokale treinen en de hst naar het zuiden vertrekken en duizenden forenzen uitstappen op weg naar hun werk. Wat later volgden aanslagen in twee andere stations. Alles samen waren er tien explosies op vier treinen; de politie liet nog eens drie springtuigen ontploffen die op de plaats van de aanslagen werden gevonden. Het ergst getroffen werd een dubbeldekker in El Pozo. Daar stierven meer dan 70 mensen. ,,Een slachtpartij'', beschreef een ambulancier het Atocha-station. ,,Overal lagen armen en benen.'' De chaos was enorm, de verslagenheid compleet. De omgeving van het station leek een oorlogszone. Naast ambulances werden ook lijnbussen ingezet voor het vervoer van gekwetsten. In een emotionele toespraak beloofde premier José Mar�*a Aznar, die zelf bijna tien jaar geleden een aanslag van de ETA nipt overleefde, dat de daders zullen worden gevat. De slachtoffers werden als doelwit gekozen ,,simpelweg omdat ze Spanjaard waren'', zei hij. ,,We zullen de terreurbende opdoeken.'' Geschokte Spanjaarden trokken spontaan de straat op om hun afschuw en woede de vrije loop te laten. Tegen wie was voor de Spaanse regering ,,zonneklaar''. Aznar noemde de daders niet bij naam, maar de minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes zei dat de ETA al enige tijd een ,,aanslag met verreikende gevolgen wilde plegen''. De politie verijdelde recent vier aanslagen, zei hij. Een oud leider van Batasuna, de politieke arm van de ETA, gelooft niet in deze hypothese en wijst naar het ,,Arabisch verzet'' - Al-Qaeda. De terreurgroep zou het op Spanje gemunt hebben voor zijn onvoorwaardelijke steun aan de oorlog in Irak, waar het 1.300 militairen heeft. En ook vele analisten wisten gisteren niet wat te denken. De massale en lukrake verwoesting van mensenlevens en de coördinatie van de aanslagen dragen de handtekening van Al-Qaeda, meenden ze. Het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken meldde gisteravond dat een bestelwagen was gevonden in de buurt van Madrid met ontstekers en een bandje met koranverzen in het Arabisch. De Arabische krant Al-Quds liet weten op haar redactie in Londen een e-mail te hebben gekregen waarin de Brigade van Abu Hafs al-Masri in naam van Al-Qaeda de aanslagen in Madrid opeist. ,,De ETA blijft de hoofdverdachte, maar we sluiten andere sporen niet uit'', aldus minister Acebes. De timing, vlak voor de parlementsverkiezingen zondag waarin de ETA en de autonomie voor de regio's centrale thema's zijn, is Spaans. Als de ETA de dader is, zijn de bomaanslagen een ommezwaai in haar strategie; totnogtoe koos ze heel precieze doelwitten uit. Ook het feit dat de ETA zo verwoestend kan uithalen, verrast. De Spaanse regering voert een politionele en juridische jacht op ETA-leden. Vorig jaar alleen werden er 187 opgepakt en de regering meende dat ze de beweging dodelijk verzwakt had. Spanje vroeg zich gisteren bang af of de aanslagen de stuiptrekking zijn in de doodsstrijd van een onthoofde ETA, of het bewijs van een nieuwe adem. Spanje begint aan drie dagen van nationale rouw. Koning Juan Carlos riep de bevolking gisteravond op tot ,,eenheid en sereniteit'': ,,Terreur zal de democratie in Spanje nooit verslaan.''
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() klopt het dat de aanslag precies 911 dagen na 9/11 plaatsvond eigenlijk? kan er iemand goed tellen ?
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() De schimmige arabische organisatie die in Londen de verantwoordelijkheid heeft opgenomen voor de aanslagen in Madrid, is juist dezelfde organisatie die een paar maanden geleden de verantwoordelijkheid heeft opgenomen voor de stroompannes in de VS en Canada. Het officieel onderzoek heeft eens en voor altijd uitgemaakt dat er bij die pannes van terrorisme geen sprake was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De informatie die nu duidelijker wordt duidt meer aan op moslim-terroristen vanwege hun bekende getallen symboliek. Figuren als Bin Laden maken gebruik van dergelijke symboliek om hun acties een haast goddelijke perspectief te geven. Het is een deel van hun pervers gedachtengoed.
* Aanslag N.Y. en Madrid gebeurden elk op de 11de van de maand (N.Y. 9/11 , Madrid 3/11) * Beide aaslagen gebeurden 's morgens rond de klok van negen. * Tussen de twee aanslagen ( 12 sept. 2001 en 10 maart 2004 ) liggen precies 911 dagen ( aanslag NY op 9/11, noddnummer in NY is 911 ). * New York en Madrid bevinden zich op precies dezelfde breedtelengte, wat betekent dat dezelfde lijn o de wereldbol door de twee steden snijdt. Bovenop deze 'symbolische gegevens' zijn er de bandjes met islamistische teksten welke bij een van de bommen is gevonden, alsook het "opeisen van de verantwoordelijkheid" door moslim-terroristen, zoals het heet. Het drama in Madrid draagt overduidelijk de handtekening van de niets ontziende moslimterreur. Het is de totale verwoesting zoals bijvoorbeeld in de discotheek op Bali, het graf van vele Australiërs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatste nieuws hieromtrent ( 12 maart 16u30 )
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij die pannes, misschien niet, of de overheid wou zich niet belachelijk maken en ontlkende het. Die fundamentalisten die worden opgeleid door de Iranese imam Hamsa in Londen, worden uiteindelijk allemaal opgeleid tot terroristen. Nu zijn moskee werd gesloten, doet hij gewoon verder op straat. Geen auto, mens of hond mag daar nog door, en de politie wordt aangevallen door gemaskerde 'strijders'. In Spanje is het nu wel zo goed als zeker dat het organisatie van Al Qaeda was. Bovendien, kunnen zoveel ontploffingen terzelfdertijd, denk ik, alleen maar gebeuren met zelfmoorterroristen die met elkaar in verbinding stonden. Het verwonderde mij dat zo weinig mensen de berichten van Al Qaeda groeperingen blijven volgen. Zelfs journalisten...die hadden allemaal liever gehad, dat het de ETA was geweest, ook al zijn die Marxistisch geïnspireerd, in hun ogen zijn het nationalisten. En omdat ze niet goed snappen wat dat in feite wil zeggen, deugen die allemaal niet! Nog niet zolang geleden werd het bericht bekend gemaakt, dat deze moslimfundamentalisten enkel de landen zou 'sparen' die anti-Amerika waren. Dan zijn wij wel safe, denk ik. ![]() Dat het tolerante gedrag van Europa, zich nu tegen hen keert, is nu wel duidelijk. In Nederland zijn ze er in elk geval niet zo gerust in. En toch worden er weinig of geen maatregelen getroffen. http://www.mir.es/
![]() |
![]() |
#7 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. het is Abou Hamza en 2. het is een Afghaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu ja het is vrij simpel, het was een straat met alleen maar ambassadas, zo kan elk land zeggen "het was tegen ons". Citaat:
Ik noem het eerder provocerend. Ben ervan overtuigd dat we binnenkort met vrouwelijke strijders gaan zitten als de debiele discussie omtrent hoofddoek verder gaat. Citaat:
[/quote] |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ETA-makelij? ETA-kwaliteit? Graag uw bronnen om dit te zeggen, al heb ik eerlijk gezegd de indruk dat u maar wat lult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk Al Qaeida geweest zijn, maar waarom sleurt de ETA dan met 500kg springstof in week voor de verkiezingen? Fitnessoefening? Wie het ook waren: het waren [size=4]CABRONES[/size] ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ETA heeft in het verleden nooit bewust burgerslachtoffers willen maken. Integendeel, men waarschuwde echter steeds op voorhand. De doelen van de ETA waren steeds staatsnationalistische doelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Behalve dan die supermarkt vorig jaar, en toeristenhotels...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben verbaasd dat je nog geen links hebt gevonden die de CIA de schuld geven Filo.....trage week mischien???? ETA belt op voorhand om zeker te zijn dat hun "auteursrechten" niet ingepikt worden Al Qaeda doet dat nooit ETA viseert systematisch vertegenwoordigers van het Spaanse bestel Al Qaeda massamoord is hun handelmerk ETA eist systematisch de verantwoordelijkheid op via hun politieke vleugel of via de pers Al Qaeda doet dat nooit Een dergelijke minachting voor mensenlevens,destabiliserend en totaal willekeurig:dit kan alleen het werk van moslims zijn. Tot 11M wilde ik nog geloven dat er met hen samen te leven viel;immers: Vlaanderen heeft ook een Filip De Winter,Frankrijk heeft JM Lepen,waarom zou het zo uitzonderlijk zijn dat moslims een Bin Laden hebben? Klonk redelijk. Behalve dat FDW on JML geen bloed aan hun handen heben.Bin Laden,Arafat ea echter...... De maat is vol.Moslims en Westerlingen kunnen niet op dezelfde planeet leven.En ik ben niet van plan naar de maan te verhuizen,dus..... Hopelijk kan het forensisch onderzoek sluitend bewijs leveren;en hopelijk trekt Europa de lessen die zich opdringen.Zoniet zal de Europese samenleving zich en masse tegen alle moslims en moslimknuffelaars keren,ook tegen diegenen die er toevallig niets mee te maken hebben.En dan haalt Osama alsnog zijn slag thuis.......
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
België is nog geen doelwit geweest?Behalve die mislukte voetballer die een luchtmachtbasis wilde opblazen.We zijn allang een doelwit,alléén zijn we ze altijd net iets te snel af geweest.Maar we kunnen het niet blijven winnen op die manier.Hoogste tijd om de oorlog naar de Arabische wereld te exporteren.Samen met onze "nieuwe Belgen".Bush en Blair hadden dat allang begrepen.Zo onzinnig was dat dus niet...... Citaat:
Het is genoteerd.....
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thor komt het soms in je op dat niet alle Moslims of mensen van moslim-origine lid van Al-Quaida zijn????????????? de oogverblindende Marokkaanse meisjes die ik vandaag ondergoed zag kopen bij de H enM in de Nieuwstraat (zONDER sluier) blazen volgens mij geen Spaanse treinen op in hun vrije tijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
-Hotels en supermarkten zijn geen vertegenwoordigers van het spaanse bestel, of wél? -500kg explosieven dienen niet om te vissen! -Schreef ik ergens dat 't niet Alqaeida kan zijn? -Denk je écht dat alle moslims fundamentalisten zijn? dehalve bij "toeval" ![]() Citaat:
De geestelijke en politieke voorgangers van FDW in de vorige eeuw hebben ruim genoeg bloed aan de handen om Europa in plaatsvervangende schaamte te doen wegzinken. Neem dan Tony van Dijck als voorbeeld.... Jij (ver)oordeelt al noch voor je zegt op verdere bewijzen te wachten (hopelijk zal het forensisch onderzoek...) Enne... "moslimknuffelaars" doet me sterk denken aan "Judenfreunden".. Of ken je dat woord en zijn context niet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @Filo
Filo, Ik heb altijd geprobeerd om het onderscheid te maken.Maar wat ik hoor is de oorverdovende stilte van de moslimgemeenschap in Europa. Kweet niet hoe en kweet niet waarom,maar bij mij is er iets geknapt toen ik de beelden uit Madrid zag.Dit was het werk van moslims - vraag me niet hoe ik het weet,want ik heb geen bewijs.Maar ik voel het. En dat de VS op 9/11 ervan langs kregen - tot daar nog aan toe.De States hadden het niet verdiend,maar ze gaan niet volledig vrijuit. Maar wat heeft de EU misdaan?????Waaraan waren de Madrilenen schuldig? Hoe dan ook:nu moet er een rekening betaald worden.Genoeg is genoeg!
![]() |
#19 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De geestelijke en politieke voorgangers van FDW in de vorige eeuw hebben ruim genoeg bloed aan de handen om Europa in plaatsvervangende schaamte te doen wegzinken.
Neem dan Tony van Dijck als voorbeeld.... Vele Europeanen hebben gevochten en zijn gestorven in de strijd tegen de Nazis.Ik ben niet in het minste beschaamd omdat ik Europeaan ben.Netzomin als ik de dood van verzetsstrijders en geallieerde soldaten betreur.Ik ben blij dat ze geleefd hebben!!! En wat die Van Dijck betreft:is dat diegene waarover er op de VRT onlangs een uitzending was?Die nog steeds zegt dat hij geen spijt heeft? die van "Mijn eer heet trouw"? Zoja:je mag hem met mijn zegen afknallen....... Maar ik vrees dat je dezelfde fout aan het begaan bent als hem.Hij heeft zijn loyauteit bij een vijand van zijn land gelegd,net zoals sommigen hier en nu onvoorwaardelijk de moslims blijven steunen..... Het is al zovaak gezegd,en ik zal het nog eens zeggen:op al te exuberante uitingen van arabische culturele identiteit mogen we niet meer antwoorden met cultuurrelativisme.De fundamenten van onze vrijheid kunnen en zullen geen onderwerp van onderhandeling uitmaken! En het vreemdste van al is dat de Turken (toch overwegend moslims) dit 170 jaar geleden reeds begrepen hadden. Alle religies zijn fout,maar de koranische is de meest misdadige van allemaal. En dat van "judenfreunden"....dat deed pijn. ![]() Hopelijk komt er vanuit de moslimgemeenschap in de komende dagen een sterk signaal dat me ongelijk geeft.Ik hoop het van harte.En ik zal met veel genoegen mijn verontschuldigingen neerschrijven. Maar als er geen duidelijke veroordeling komt,dan kan ik alléén de conclusie trekken die zich opdringt.En zal ik moeten vaststellen dat noch moslims,noch demokraten hier wat bij winnen.De fascisten zullen er versterkt uitkomen.En dan verliezen we allemaal......