Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 11:51   #1
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard Rijbewijs

Staat op de website van DS:
Heel wat Belgen met een rijbewijs dat uitgegeven is voor 1989 krijgen problemen als ze door Frankrijk rijden. Dat schrijft de krant Vers L'Avenir.
In de oude rijbewijzen werd een gaatje gemaakt in de hoogste categorie waarvoor het bewijs geldig is. Een gaatje door de letter 'C' betekende dat men ook aan de voorwaarden van 'A' en 'B' voldoet.

Het ene gaatje wordt door de Franse politie vaak geinterpreteerd als enkel 'C' en niet 'A' of 'B'. Daarop kan een boete volgen tot 250 euro.

België zou Frankrijk al verwittigd hebben, maar het probleem is nog niet opgelost.

In een reactie op VRT-radio raadde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe de eigenaars van een rijbewijs uitgereikt voor 1989 aan een nieuw Europees rijbewijs te gaan afhalen in het gemeentehuis. Dat kost zo'n 11 euro.

Schouppe kiest voor de voor hem gemakkelijkste oplossing, niks doen. Elf euro neertellen voor een wettelijk volkomen in orde document omdat de politie in 1 land niet zo slim is.
Wat is er mis met een gaatje bijprikken in de desbetreffende categorie?
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 11:53   #2
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schouppe kiest voor de voor hem gemakkelijkste oplossing, niks doen. Elf euro neertellen voor een wettelijk volkomen in orde document omdat de politie in 1 land niet zo slim is.
Precies mijn reactie toen ik dat 3 minuten geleden op de Standaard site zag.
Laat de kleine man maar meer betalen, verder kan het ons niet schelen. Dat is zo'n beetje Mijnheer Schouppe ten voeten uit.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 19:12   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Precies mijn reactie toen ik dat 3 minuten geleden op de Standaard site zag.
Laat de kleine man maar meer betalen, verder kan het ons niet schelen. Dat is zo'n beetje Mijnheer Schouppe ten voeten uit.
Al minstens 30 jaar gaan we elk jaar eens op vakantie naar Frankrijk... en mijn rijbewijs moet ik nog voor de eerste keer tonen! Mocht dit straks toch gebeuren, mag de Franse dienaar der wet van dienst met mijn gsm meteen naar mijn gemeente bellen om uitleg... Zal nog altijd minder kosten dan wat je mag betalen op het gemeentehuis om een nieuw exemplaar aan te vragen!
Idiotie ten top, we waren toch in 2008? Weer een truk om geld binnen te rijven?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 21:06   #4
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Is net hetzelfde als die nieuwe identiteitskaart waar ge 11 euro moet voor betalen...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 08:23   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat ik gek vind in heel dat verhaal, is waarom die rijbewijzen nu plots een probleem moeten zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:38   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb direkt mijn rijbewijs eens getsjekt.
Overbodig natuurlijk, met met C-rijbewijs en medische schifting, aan mijne leeftijd, moet dat vanzelve om de 2 jaar (dacht ik toch) vernieuwd worden. Dus ik heb automatisch het "europees model".

Dan maar dat van mijn halve trouwboek getsjekt.
Oei, dat is een oud gevalletje. Ze heeft Sara ook al gezien, maar de foto is van toen ze ... 16 jaar was ...., maar toch geen nood: ze heeft uitsluitend een B. Geen gaatje in een te hoog vakje dus.

Wel, een rijbewijs van voor '89 zou wel eens vernieuwd mogen worden.
Ik snap alleen niet waarom ze dat niet integreren in de identiteitskaart.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:12   #7
araneus
Gouverneur

Standaard

Er zullen nog maar weinig rijbewijzen van voor 1989 in orde zijn. Je bent immers zelf verantwoordelijk om een rijbewijs te hebben met een gelijkende foto. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die na 20 jaar er nog hetzelfde uitzien en het dus dringend tijd is voor een nieuw vodje.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 12:04   #8
FDM
Banneling

Standaard

het probleem ligt bij de franse agenten , zijn ze wel snugger genoeg ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 12:06   #9
Anna List
Banneling

Standaard

vooral een probleem voor motorrijders ... da's afstappen ...

kosten takelen
kosten boete
etc etc
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be