Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2008, 14:09   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Wanhoopsdaad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrt

Gijzeling in stadhuis Almelo
In het stadhuis van Almelo in Nederland is een gijzeling aan de gang. De gijzelnemer zou een cafébaas zijn. Voor hij het stadhuis binnendrong zou hij zijn café en zijn auto in brand gestoken hebben. (EVN)

Bekijk het Windows Media Player fragment

Bekijk het QuickTime fragment
ma 16/06/08 14:45 (UPDATE video) - In het stadhuis van het Nederlandse Almelo is een gijzeling aan de gang. Verschillende mensen, bij wie mogelijk een schepen van de stad, worden er vastgehouden.

De gijzelnemer is een man die ervan verdacht wordt vanmorgen zijn eigen restaurant in brand gestoken te hebben. Daarna is hij naar het stadhuis gereden. Daar zou hij zijn auto in brand hebben gestoken (foto).

Terwijl enkele gemeenteelijke arbeiders het vuur trachtten te blussen, is de man het gemeentehuis binnengegaan en heeft hij een aantal gijzelaars gemaakt. Die worden op de eerste verdieping vastgehouden.

Een 50-tal mensen zijn kort na de middag onder begeleiding van de politie naar buiten gekomen, zeggen de media. De gijzelnemer zou nog vier mensen vasthouden

Volgens de regionale pers heeft de gijzelnemer een geschil met de schepen van Almelo. Hij zou de vergunning voor zijn restaurant zijn kwijtgeraakt. Bovendien zou het pand waarin de zaak gevestigd is worden afgebroken in het kader van een stadsrenovatieplan.

De begane grond van het stadhuis is ontruimd. De burgemeester heeft een crisisteam samengesteld.
Tot hoe ver zou Uw gaan als je zo radeloos was,
Ik zou in ieder geval niet zo ver gaan

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 juni 2008 om 14:10.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 14:13   #2
FDM
Banneling

Standaard

5 meter
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 14:15   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
5 meter
Nee maar even ernstig,ik begrijp deze mensen toch niet die op die manier hun leven vergooien,niets zou bij mij deze gevoelens doen oproepen,ik leef te graag
Oud 16 juni 2008, 14:17   #4
FDM
Banneling

Standaard

dat was een opwelling van onbedwingbare drang , vraag het maar aan Vermassen
Oud 16 juni 2008, 14:19   #5
FDM
Banneling

Standaard

'Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM
5 meter

Nee maar even ernstig,ik begrijp deze mensen toch niet die op die manier hun leven vergooien,niets zou bij mij deze gevoelens doen oproepen,ik leef te graag
Oud 16 juni 2008, 14:22   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
dan kun je beter er een jaar tussenuit knijpen naar een ver land om er de weduwen te gaan troosten...(condooms meenemen!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 14:25   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
dan kun je beter er een jaar tussenuit knijpen naar een ver land om er de weduwen te gaan troosten...(condooms meenemen!!!
Idd even spoorloos verdwijnen lijkt mij tof te zijn,enkel zou ik dat lief vriendinneke missen
Oud 16 juni 2008, 14:27   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM
5 meter

Citaat:
Oud 16 juni 2008, 15:20   #9
guerin
Minister

Standaard

Dit verhaal gaat eerder over het stadsmanagement dat geen rekening houd met de inwoners
en de steden verbouwen naar een economische model dat niks te doen heeft met samenleven maar met merchandising.
Wat komt er in de plaats van het restaurant?Een megacomplex style foruminvest met ketens als mediamarkt?Moet alles dan wijken voor het groot kapitaal en mogen de gewone klein handelaars ophoepelen?
Het heeft nog lang geduurd tegen dat die praktijken tot zulke drama komen.
In veel steden waar zulke grootschallig veranderingen plaatsvinden zijn er faillissement wat ook een persoonlijk drama zijn.
Oud 16 juni 2008, 15:42   #10
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan schakelen we nu live over naar Almelo. Normaal gebeurt daar nooit wat, maar nu even wel. Een wel heel boze eigenaar van grandcafé De Rechter heeft vanochtend zijn zaak aan De Waag in de fik gestoken, om vervolgens afstand te doen van zijn Opel Zafira. Daarna is hij richting het gemeentehuis gewandeld om daar een aantal mensen in gijzeling te nemen.

Een van de gijzelaars is PvdA-wethouder Bert Kuiper die verantwoordelijk is voor volkshuisvesting. De 40-jarige man, luisterend naar de naam Okci-Erdem, zou volgens geruchten gewapend zijn met een gun. Inzet zou een verschil van mening zijn met de gemeente over de horecavergunning. Die is er namelijk niet, maar de zaak is al wel sinds april van dit jaar open. A. Okci kreeg daarop een dwangsom opgelegd en moest voor 1 juni dicht. Maar daar was de eigenaar het blijkbaar niet mee eens. Enfin, arrestatieteams zijn inmiddels ter plekke om in te grijpen. Wordt vervolgd...

Update: Op verzoek van de politie heeft TV Oost de live coverage van het stadhuis gestaakt. Meneer de gijzelnemert zat namelijk lekker mee te kijken.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...ng_almelo.html
En de reden voor het niet verkrijgen van een horeca-vergunning:

Citaat:
ALMELO - A. Okci-Erdem, de eigenares van grand café De Rechter en vrouw van de gijzelnemer, had net weer een succesje geboekt in het slepende ‘gevecht’ met het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almelo.

Ze was bang dat haar zaak failliet zou gaan. Het college had haar namelijk een dwangsom opgelegd van 5000 euro voor elke dag dat het café geopend zou zijn, vanwege het ontbreken van een horecavergunning. ,,Financieel kan mijn cliënte haar hoofd amper boven water houden”, sprak gemachtigde J.E. Eshuis namens Okci-Erdem tijdens de zitting van 30 mei. De Almelose rechtbank wees het verzoek voor een voorlopige voorziening tegen het opleggen van die dwangsom tot blijdschap van het kamp Okci-Erdem toe.

De gemeente zit al een tijdje met vraagtekens. ,,Er is een BIBOB-advies aangevraagd, dan hebben wij al de indruk dat er iets mis is”, vertelde J. Huizing namens het college van B en W onlangs tijdens de rechtszitting. In het BIBOB-advies wordt aangegeven hoe groot de kans is dat de gevraagde vergunning misbruikt wordt voor criminele activiteiten. De eigenares zou namelijk door een onbekende geldschieter in contanten zijn betaald.

Uit de reacties van Okci-Erdem bleek dat zij zich erg benadeeld voelde door de gemeente Almelo: ,,De omgang met andere ondernemers in de stad is heel laks. Waarom word ik zo strak gecontroleerd? Waarom zijn de optredens van de gemeente naar mij toe zo fel? Ik heb van alles gezien: politiewagens, honden... Het is net alsof ik één of ander monster ben.”

Nog niet bevestigde bronnen melden nu, ruim twee weken na de zitting, dat de man toch weer slecht nieuws heeft gekregen van de gemeente. Vermoedelijk barstte daarop de bom.

http://www.tctubantia.nl/regio/almel...onster-ben.ece
De zaak ligt dus even iets anders dan wat guerin stelt.

Het is dus gewoon een kwestie van boze Turk krijgt niet zijn zin en wordt agressief.

Begint u maar alvast in koor 'diekriemienaasie' te roepen.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 15:50   #11
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Bwa .. we hebben hier ons deel ook gehad van illegale handeltjes opgezet door oosteuropese of ex Sovjetunese en mahgrebiaanse mensen.. dat was (en is allicht nog steeds) een leerproces waarbij de hardleersen uit de boot vallen..

Men kan al eens (de hopelijk verkeerde) indruk krijgen van 2 maten en gewichten.. maar als gemeente en politie je vriendelijk vragen om je in orde te stellen moet je dat gewoon doen...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 16:03   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hrafnar

Het is dus gewoon een kwestie van boze Turk krijgt niet zijn zin en wordt agressief.

Verdorie! bij die 14-jarige aanranderkes in de Efteling heb ik nog de moeite gedaan om de afkomst ergens te vinden (én gevonden, én uiteraard 72-hoeri-zoekertjes), maar nu had ik er voor één keer eens geen erg in!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 16:35   #13
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Moet zijn: Het is dus gewoon een kwestie van boze Koerd krijgt niet zijn zin en wordt agressief.

UPDATE: Zoon: mijn vader is een lieve en aardige man.
UPDATE Lees het rechtbankvonnis. De boete was al opgelopen tot 50.000 euro..
UPDATE: gijzeling voorbij

Ik vermoed dat deze PvdA-wethouder en alle andere gijzelaars zich cultureel enorm verrijkt voelen door koerdische gijzelnemer Okci-Erdem.

Iesse koeltoer.
Oud 16 juni 2008, 18:16   #14
FDM
Banneling

Standaard

loop naar de kloten met je quoten
Oud 16 juni 2008, 18:27   #15
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
loop naar de kloten met je quoten
Meneer is een niet onverdienstelijk sinterklaasrijmpjesschrijver?

Dat kan ik ook: neem de wijk met je gezeik

Tot uw dienst
Oud 16 juni 2008, 20:52   #16
FDM
Banneling

Standaard

neem de weik met je gezijk had ik verwacht
Oud 17 juni 2008, 09:54   #17
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
En de reden voor het niet verkrijgen van een horeca-vergunning:

Nochtans staat te lezen in de openingsquota:Bovendien zou het pand waarin de zaak gevestigd is worden afgebroken in het kader van een stadsrenovatieplan.

Zou het kunnen dat de vergunning niet werd afgegeven omdat men in het achterhoofd met die stadsrenovatieplan zatten?
Oud 17 juni 2008, 10:20   #18
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Nochtans staat te lezen in de openingsquota:Bovendien zou het pand waarin de zaak gevestigd is worden afgebroken in het kader van een stadsrenovatieplan.

Zou het kunnen dat de vergunning niet werd afgegeven omdat men in het achterhoofd met die stadsrenovatieplan zatten?
Ik heb al aangegeven wat de oorzaak van het (nog) niet verkrijgen van die horecavergunning is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
De gemeente zit al een tijdje met vraagtekens. ,,Er is een BIBOB-advies aangevraagd, dan hebben wij al de indruk dat er iets mis is”, vertelde J. Huizing namens het college van B en W onlangs tijdens de rechtszitting. In het BIBOB-advies wordt aangegeven hoe groot de kans is dat de gevraagde vergunning misbruikt wordt voor criminele activiteiten. De eigenares zou namelijk door een onbekende geldschieter in contanten zijn betaald.

http://www.tctubantia.nl/regio/almel...onster-ben.ece
Lees hier meer over de wet BIBOB: http://www.justitie.nl/bibob/
Oud 17 juni 2008, 10:28   #19
guerin
Minister

Standaard

ja,maar op de openingspost staat iets vemeld over stadsrenovatie maar dat wil je blijkbaar ontkennen?
Oud 17 juni 2008, 10:32   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ja,maar op de openingspost staat iets vemeld over stadsrenovatie maar dat wil je blijkbaar ontkennen?
waarom moet het ene het andere uitsluiten?

a) de eigenaar kreeg geen uitbatingsvergunning wegens mogelijke criminele praktijken

b) de eigenaar kreeg geen uitbatingsvergunning wegens mogelijke stadsrenovatie.

blijft: de eigenaar kreeg geen uitbatingsvergunning, dus moet hij/zij niet mekkeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be