![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() De Belgen staan, via belasting op inkomen, verbruik, en allerhande heffingen, gemiddeld 44.6% van hun inkomen af aan de gemeenschap. In Europa doenn Enkel de Denen en de Zweden het 'beter' met respectievelijk 49.1 en 48.9% .
Zowel de vandaag naar Bermuda afreizende grootverdiener, als de minimumloner die zich met een dagelijkse wandeling naar het stadspark moet tevreden stellen, klagen steen en been over het feit dat zoveel van hun 'zuurverdiende' centen naar 'de staat' vloeit. Een 'staat' van 'geldverkwanselaars' en 'zakkenvullers'. Niemand zal en kan ontkennen dat er, zowel in de administratie als in de leidinggevende politieke overheid, gemeenschapsgelden voor 'oneigenlijk' gebruik worden aangewend. Maar laten we wel wezen, het daardoor 'ontvreemde' gemeenschapsgeld mag dan in geldwaarde misschien een respectabel bedrag zijn, veel meer dan een fractie van de totale staatsinkomsten zal dat niet bedragen. Hoe dan ook, behalve de ontoelaatbaarheid van het op die wijze verloren gegaan gemeenschapsgeld, kan en moet er uiteraard kritisch toegezien worden op de logische en rechtvaardige aanwending er van. De kritieken en aanklachten daarop zijn spijtig genoeg maar al te dikwijls gegrond. Toch zou ik de klagers over zoveel belastingsdruk er willen op wijzen dat wij geen belastingen betalen "aan de staat" maar aan de gemeenschap. Aan de gemeenschap van Belgen, Vlamingen, provincialen en gemeentebewoners, al naargelang het over federale, gewestelijke, provinciale of gemeentebelastingen gaat. De betrokken overheden zijn geen 'eigenaars' van die gelden maar enkel de beheerders ervan. Beheerders die het volgens bepaalde wetten, reglementen en de door ons verleende besluitvormingsmacht bepalen hoeveel en op welke wijze die onder de gemeenschappelijke kosten worden verdeeld. Kritiek op dat laatste is enkel verantwoord als men niet alleen berekent hoeveel belasting men op het einde van zijn leven zal betaald hebben, maar als men ook in rekening brengt hoeveel gemeenschapsgeld er terug is gevloeid via kindergeld, allerlei premies, onderwijstoelagen, kortingen, terugbetaalde ziektekosten en pensioenen. Daarbij het gebruik van geldverslindende gemeenschappelijke diensten en voorzieningen niet vergetende, als daar zijn: wegen, openbare verlichting, openbaar vervoer en andere diensten, onderwijs enz. Zodoende zouden velen tot de vaststelling komen dat zij te weinig belastingen betalen, en anderen dat zij overmatig aan de gemeenschap bijdragen. Maar dat laatste is nu eenmaal het gevolg van het solidariteitsbeginsel. Alleen diegenen die daar van af willen, hebben een punt...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei en dan zijn wij de populisten!
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik zou wel eens willen weten hoeveel belastingen de topicstarter jaarlijks betaalt...
Waarschijnlijk zal het niet veel zijn... Ik ken die gemeenschappers... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat krijg ik terug? Wegen die boven de Russische staan, maar tegenover die van onze buurlanden abortusveroorzakend slecht erbij liggen. Een gerecht dat met 17 maten en gewichten werkt, als het al werkt. Een sociale zekerheid geplafoneerd net boven de "crepeergrens" en dat nog niet eens, en met de quasi verplichting in de privé nog bij te verzekeren omdat die bijna crepeer grens nog te hoog ligt volgens die uitzuigers in Brussel en hun trawanten, de ambtenaren allerhande.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laagste lonen heel zeker,ik kom dan ook op voor belastingvrije sommen van 10.000€
Iedereen wordt daar beter van,en de schatskist verdient er nog geld aan ![]()
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het ene is geen verzachtende omstandigheid voor het andere weliswaar, maar een te eenzijdige benadering draagt niet bij tot verbetering...
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wij betalen enkel en alleen belastingen aan de staat en aan niemand anders. De staat verspilt het merendeel van die belastingsinkomsten aan nutteloze straatverlichting en werklozenuitkering (en leeflonen) e.d., en slechts een klein deeltje van die belastingsgelden komt terug terecht bij de eigenlijke belastingbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de grensstreken, tot zo'n 50kilometer land inwaarts bedraagt het aantal kinderen niet belastingbetalende ouders tussen de 75 tot 30% van het leerlingen aantal, wat er op neerkomt dat ook binnen het onderwijs de belastingbetaler word belogen en bedrogen. Daar komt dan nog eens bij dat men bezig is met positieve discriminatie van kinderen van leefloners en werklozen tegenover kinderen van werkende en dus belastingbetalende ouders. Trouwens de belastingbetalers klagen niet dat ze te veel belastingen betalen, maar dat men hun belastinggeld verspilt aan zinloze onderzoeken, leefloners die niet willen werken, asielzoekers en asielonderzoeken die niet hier , maar in de thuislanden moeten gebeuren, gebouwen en instellingen voor illegalen, terwijl deze niet moeten bestaan met een goed asiel beleid, opsporen van mensenhandelaars, terwijl deze totaal niet kunnen bestaan met het systeem van werkkaarten en verblijfsvergunningen uitgereikt door de ambassades en niet door ambtenaren in Brussel, verblijfkosten aan geluksasiel zoekers, terwijl deze in hun thuislanden een werkkaart zouden moeten kunnen aanvragen, postjes binnen het politiek systeem van dit land, instellingen zoals BAM, die totaal niet werken, Langewapperbruggen, die totaal zinloos zijn, onderzoeken naar de mogelijkheden om de olympische spelen naar Vlaanderen te halen, verkoop en terug huur overeenkomsten die massas geld kosten, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat geen belofte van Leterme die 10'000€ ?
![]() |