Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2008, 10:15   #1
sfinx666
Banneling

Standaard Mensenhandel in Genk

Vier Genkenaars hadden een lucratief handeltje in jonge meisjes opgezet, onderandere om hun eigen cocaïne-verslaving te bekostigen . Ze lokten hun toekomstige slachtoffers aan de uitgang van afkick-centra, door daar met crack-pijpen te staan zwaaien. De meisjes die toehapten, en hun ontwenningskuur over de haag zwierden, werden dan op crack getrakteerd. Een beetje later mochten ze beginnen terugbetalen: door seks te verschaffen. Aan de vrijgevige Genkenaars, en die hun talrijke klanten.
Ze boden de meisjes ook gewoon te koop aan: voor 500 euros werd men dan "eigenaar" van een jonge crack-hoer, die men dan wel met crack moest voederen elke dag. Deze kon men dan natuurlijk kopen bij de vier Genkenaars. Dat kostte dan wel elke dag nog eens bijna 500 euros. Om het rentabel te houden werden de kersverse eigenaars van de meisjes op hun beurt pooier.
Het is de eerste keer dat de federale politie van Tongeren zulke seks-bussiness ontdekt, maar ze vrezen dat het de top van een ijsberg is...
Eén klein detail, en ik weet niet of het racistisch is om het er bij te vermelden: de vier "Genkenaars" zijn van Turkse afkomst . Persoonlijk voel ik me verplicht om dit erbij te zeggen, om de échte Genkenaars geen onverdiende slechte reputatie te geven.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:18   #2
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Eén klein detail, en ik weet niet of het racistisch is om het er bij te vermelden: de vier "Genkenaars" zijn van Turkse afkomst . Persoonlijk voel ik me verplicht om dit erbij te zeggen, om de échte Genkenaars geen onverdiende slechte reputatie te geven.
Sommigen hier op het forum gaan je daarvoor ongetwijfeld een racist vinden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:20   #3
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vier Genkenaars hadden een lucratief handeltje in jonge meisjes opgezet, onderandere om hun eigen cocaïne-verslaving te bekostigen . Ze lokten hun toekomstige slachtoffers aan de uitgang van afkick-centra, door daar met crack-pijpen te staan zwaaien. De meisjes die toehapten, en hun ontwenningskuur over de haag zwierden, werden dan op crack getrakteerd. Een beetje later mochten ze beginnen terugbetalen: door seks te verschaffen. Aan de vrijgevige Genkenaars, en die hun talrijke klanten.
Ze boden de meisjes ook gewoon te koop aan: voor 500 euros werd men dan "eigenaar" van een jonge crack-hoer, die men dan wel met crack moest voederen elke dag. Deze kon men dan natuurlijk kopen bij de vier Genkenaars. Dat kostte dan wel elke dag nog eens bijna 500 euros. Om het rentabel te houden werden de kersverse eigenaars van de meisjes op hun beurt pooier.
Het is de eerste keer dat de federale politie van Tongeren zulke seks-bussiness ontdekt, maar ze vrezen dat het de top van een ijsberg is...
Wat maakt van een Genkenaar een 'echte' Genkenaar?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:21   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Een autochtone Genkenaar, geen allochtone Genkenaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:22   #5
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Van Belgische afkomst zijn ? En NIET van turkse, marokkaanse, en noem maar op...Maar aan uw agressieve manier van vragen veronderstel ik dat u wel niet akkoord zal zijn, of heb ik dat mis ?
Oud 27 juni 2008, 10:28   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van Belgische afkomst zijn ? En NIET van turkse, marokkaanse, en noem maar op...Maar aan uw agressieve manier van vragen veronderstel ik dat u wel niet akkoord zal zijn, of heb ik dat mis ?
Agressief
Maar laat me nog een bijvraagje stellen:

Iemand wiens grootouders niet de Belgische nationaliteit hadden, wiens ouders voor zijn geboorte genaturaliseerd werden, is dat een 'echte' Genkenaar? Hij is immers van Belgische afkomst nietwaar (gesteld dat we daarmee bedoelen 'kind van ouders met de Belgische nationaliteit').

En er schiet me nu nog een bijvraagje te binnen: kan iemand wiens ouders uit pakweg Zwevezele naar Genk verhuisden een 'echte Genkenaar' zijn?
Oud 27 juni 2008, 10:31   #7
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

En zo dwalen we weer van de kern van de zaak af.

Daarom nog even aanhalen:

Citaat:
de vier "Genkenaars" zijn van Turkse afkomst
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:41   #8
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Inderdaad.

Ik heb tientallen jaren in Genk gewoond en ik kan het parket verzekeren dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Zelfs overdag loop je daar op een heel aantal plaatsen niet meer veilig op straat.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:43   #9
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Gezien de slotzin van de openingspost zitten we m.i. boenk op de kern van de zaak.

Er staat in de openingspost geen opinie over de feiten, er wordt enkel een krantenbericht overgeschreven (zonder bronvermelding overigens maar soit) en de enige eigen inbreng van de topicstarter gaat over de afkomst van de daders en het feit dat het daarom geen 'echte Genkenaars' zijn.
Oud 27 juni 2008, 10:44   #10
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
Inderdaad.

Ik heb tientallen jaren in Genk gewoond en ik kan het parket verzekeren dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Zelfs overdag loop je daar op een heel aantal plaatsen niet meer veilig op straat.
Op een heel aantal andere plaatsen dan weer wel natuurlijk...
Maar volgens u worden er dus al tientallen jaren vrouwen d.m.v. crack in dit soort sexslavernij getrokken in Genk.
Oud 27 juni 2008, 10:55   #11
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een heel aantal andere plaatsen dan weer wel natuurlijk...
Klopt het weer niet ? Vijf weken geleden in het station nog bijna overvallen geweest, gelukkig kwam er plots een groep mensen opdagen en moesten de gastjes afdruipen.

Citaat:
Maar volgens u worden er dus al tientallen jaren vrouwen d.m.v. crack in dit soort sexslavernij getrokken in Genk.
Waar trek je die conclusie uit ? Ik zeg alleen maar dat ik de situatie daar genoeg ken, ik ben trouwens bevriend met een aantal politie agenten en wat die te vertellen hebben................
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 11:01   #12
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Dus de kern van de zaak is dat het allochtonen zijn en niet de mensenhandel...

mensenhandel en de praktijken hier in dit artikel zijn degoutant, voor mij maakt het dan echt geen verschil of het "echte" of "geen echte" genkenaars zijn, t zijn in elk geval echte smeerlappen
Oud 27 juni 2008, 11:13   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Dus de kern van de zaak is dat het allochtonen zijn en niet de mensenhandel...

mensenhandel en de praktijken hier in dit artikel zijn degoutant, voor mij maakt het dan echt geen verschil of het "echte" of "geen echte" genkenaars zijn, t zijn in elk geval echte smeerlappen
Dat was een reactie op bovenstaande berichten dus niet op het artikel zelf. Het geleuter over "Genkenaars" was er enkel om van de discussie af te wijken.
Oud 27 juni 2008, 13:35   #14
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
de enige eigen inbreng van de topicstarter gaat over de afkomst van de daders en het feit dat het daarom geen 'echte Genkenaars' zijn.
Ah, heb je je stok gevonden om een hond te slaan jongen? Reageer liever op die walgelijke daden ipv het kortzichtig vastpinnen op een "onvoorzichtige, incorrecte" uitdrukking.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 14:50   #15
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Agressief
Maar laat me nog een bijvraagje stellen:

Iemand wiens grootouders niet de Belgische nationaliteit hadden, wiens ouders voor zijn geboorte genaturaliseerd werden, is dat een 'echte' Genkenaar? Hij is immers van Belgische afkomst nietwaar (gesteld dat we daarmee bedoelen 'kind van ouders met de Belgische nationaliteit').
En er schiet me nu nog een bijvraagje te binnen: kan iemand wiens ouders uit pakweg Zwevezele naar Genk verhuisden een 'echte Genkenaar' zijn?
Als men hier sinds 3 generaties leeft, zou men inderdaad een gewone Belg moeten geworden zijn, al dan niet misdadig, dat laat ik nog even te buiten. Maar mensen die hardnekkig doorgaan met turkse voornamen aan hun nakomelingen te geven, onder elkaar trouwen, en wanhopig vasthouden aan de tradities van hun land van oorsprong, die blijven we dan ook tot in de eeuwigheid "van turkse afkomst" noemen. Die mensen hebben ook een enorm sterk ontwikkeld clan-gevoel, en de vervelende gewoonte om autochtone meisjes als doodgewoon wild te beschouwen, waarop zonder meer gejaagd mag worden, hetgeen met deze walgelijke zaak nog eens bewezen word.
Oud 27 juni 2008, 14:56   #16
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de kern van de zaak is dat het allochtonen zijn en niet de mensenhandel... mensenhandel en de praktijken hier in dit artikel zijn degoutant, voor mij maakt het dan echt geen verschil of het "echte" of "geen echte" genkenaars zijn, t zijn in elk geval echte smeerlappen
De kern van de zaak is, en daarom staat de topic ook in "immigratie en integratie", en niet in bvb "binnenland" of "maatschappij enz", de kern van de zaak dus is dat deze smerige manier om vrouwen te mishandelen WEER eens het "werk" van allochtonen is .
Oud 27 juni 2008, 15:54   #17
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is, en daarom staat de topic ook in "immigratie en integratie", en niet in bvb "binnenland" of "maatschappij enz", de kern van de zaak dus is dat deze smerige manier om vrouwen te mishandelen WEER eens het "werk" van allochtonen is .
Dus de topicstarter en co plaatsen dergelijke berichten om in de eerste plaats om alle allochtonen, en niet enkel de daders, weer eens lekker te kunnen uitschelden en om hun haatgevoelens tov alles wat allochtoon is te kunnen ventileren, eerder dan uit bezorgdheid voor de slachtoffers ...
Oud 27 juni 2008, 16:00   #18
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de topicstarter en co plaatsen dergelijke berichten om in de eerste plaats om alle allochtonen, en niet enkel de daders, weer eens lekker te kunnen uitschelden en om hun haatgevoelens tov alles wat allochtoon is te kunnen ventileren, eerder dan uit bezorgdheid voor de slachtoffers ...
tis onze fout niet dat het leeuwendeel crapuleuze feiten door allochtoontjes worden gepleegd
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:18   #19
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daar vergist u zich schromelijk. Het gaat hier alleen om het feit dat de daders allo's waren. Ik wil er zelfs nog toevallig allo's van maken maar het is zodanig veel dat het geen toeval meer is.

En de bezorgdheid gaat naar de toekomstige slachtoffers. Hoe kunnen we hen beschermen tegen het leeglopend, rondhangend tuig dat de oorzaak is?

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 27 juni 2008 om 16:18.
Oud 27 juni 2008, 18:33   #20
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach hoe kunnen wij er aan doen dat allochtonen nu eenmaal zichzelf niet kunnen beheersen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be