![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Child Focus: "internet mondt soms uit in jongerenprostitutie"
Jongeren laten zich soms betalen voor seksuele gedragingen op het internet. Dat zegt Child Focus, dat hierover zondag een nieuwe verkennende studie bekendmaakte. Onder meer belwaarde blijkt een populair betaalmiddel voor deze nieuwe vorm van jongerenprostitutie. Child Focus vraagt meer aandacht voor de bescherming van jongeren op het internet. Het onderzoek vertrekt van de vaststelling dat de jongerenprostitutie op straat voor politie en straathoekwerkers quasi onzichtbaar is geworden. Toch is het maar de vraag of dit goed nieuws is, zegt Child Focus. Politie, gerecht en hulpverleners kennen immers concrete gevallen waarbij minderjarigen via het internet seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen. Het onderzoek "Op het scherp van het net. Verkennend onderzoek rond jongeren, internet en betaalseks" bevestigt het vermoeden dat het internet jongerenprostitutie vergemakkelijkt. "Het gaat hier zowel om volwassenen die seksueel misbruik willen maken van minderjarigen, als om kinderen en jongeren die bewust of onbewust seksuele diensten leveren tegen betaling. Daarbij (h)erkennen en benoemen de minderjarigen zelf dit zelden als betaalseks of prostitutie", zegt Child Focus. (SER) Aan de jonge lezers: (h)erkennen jullie dit probleem, komt dit dan vaak voor? Voor de ouders: bestaat er nog een zekere controle op het internetgebruik van jouw kroost of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het internet is niet het probleem hé. Het internet versterkt enkel een bestaand probleem.
Dus: de kern van de zaak aanpakken -- waarom worden er in onze tijd jongeren gedwongen om zich te prostitueren?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor je het zegt, neen de oplossing is dan niet van te zorgen dat alle ouders dit kunnen bekostigen door meer belastingen op "de rijken". De oplossing is dat ieder eens leert de tering naar de nering te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Gewoon de allerhoogste tijd dat ouders opnieuw hun verantwoordelijkhed leren nemen, die er onder andere in bestaat hun kweeksel op te voeden en in 't oog te houden. D�*t is de kern van de zaak.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat 'n hoop drukte om een paar wichten die hun tieten niet in hun blouse kunnen houden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Geld nodig ? Om zich al de laatste nieuwe snufjes aan te schaffen, die de publiciteit hen overtuigd heeft nodig te hebben om er bij te horen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Typisch gevolg van de degeneratie die aan de kinderen via de media en consumptiemaatschappij worden opgedrongen. Waar men vroeger naar Samson en daarna naar Merlina keek kijkt men nu naar Hannah Montana en consorten. Als men vervolgens opgevulde bh's, strings, make-up en dergelijke voor tienjarigen in de handel brengt vindt het merendeel van de mensen dit normaal.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2008 om 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mensen.. kunnen jullie een potje overdrijven... alsof dat dat vroeger _achter de kerk_ niet gebeurde
het probleem dat zich hier afspeelt met dat internet dat het misschien nog minder controleerbaar is, frequenter kan voorkomen en dat er volwassenen zich uitgeven als leeftijdsgenoten |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die jongelui doen dat voor belwaarde net gelijk dat vroeger voor een sigaret, een kauwgom of wat anders zou gebeuren dat naast of verweven in wat je een spel puberale ontdekkingstocht kan noemen ( er zullen er natuurlijk ook wel anderen zijn... ook dat had je vroeger ) en de factor prostitutie wordt hier enkel in de verf gezet omdat het gaat over een geldelijke tegemoetkoming en het stukje over pedofielenvoer daar heb ik al op geantwoord : dat is inderdaad een bijkomend probleem vanwege de anomiteit van 't internet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je hebt hier op het forum zo van die mensen die foto's van tenen vragen
![]() Nu on topic, mja ik versta niet waarom mannen dat eigenlijk vragen aan meisjes van 14 jaar. Ik zou me niet kunnen verstellen dat ik een jongen van 14 jaar aantrekkelijk zou vinden aangezien dat nog een kind is, maar ja er bestaan nu eenmaal pedofielen. Het probleem ligt ergens ook denk ik dat sommige meisjes zo vlug mogelijk volwassen willen zijn en dat een foto van hun borsten in hun ogen een vorm is van volwassen zijn, groot zijn, belangrijk zijn. Wat krijgen die jonge meiden ook niet allemaal voor hun neus op TV en dergelijke, halfnaakte dansende vrouwen met van die teksten als "rape me"...en dan begin ik nog niet over van die schandelige blaadjes als de flair. We zouden eens aan die pubers moeten uitleggen dat kind zijn best wel iets heeft en dat je met een trui met lange mouwen, die lang genoeg is en met een hoge kraag even mooi is als een topje waarbij je ongeveer enkel je tepelt bedekt...
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Wat een non-item! Als jongeren zich willen prostitueren, dat ze het dan vooral doen. Er zijn tenslotte ouders om hen in het oog te houden, dus die zullen er wel mee akkoord zijn, zeker? Het deresponsabiliseren van ouders met de bedoeling alle verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven, moet maar eens ophouden. We hebben al gezien tot wat die trend leidt bij sommige allochtone families. Wie een kroost wil kweken, moet er ook voor zorgen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 10 november 2008 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Greed...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 november 2008 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen. Ze worden beïnvloed door alles wat ze meemaken in de maatschappij, en de beelden die de maatschappij hen voorspiegelt. Ik wil mijn verantwoordelijkheid als ouder niet ontlopen, maar ik heb nu eenmaal niet de keuze om mijn kinderen op te voeden in de maatschappij die ik wil. Ik kan de controle opvoeren, maar dat gaat dan ten koste van de vrijheid van mijn kinderen. Het is dus zoeken naar een evenwicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |