Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 19:21   #1
Appa
Vreemdeling

Standaard Internet gevaarlijk voor jongeren?

Child Focus: "internet mondt soms uit in jongerenprostitutie"
Jongeren laten zich soms betalen voor seksuele gedragingen op het internet. Dat zegt Child Focus, dat hierover zondag een nieuwe verkennende studie bekendmaakte. Onder meer belwaarde blijkt een populair betaalmiddel voor deze nieuwe vorm van jongerenprostitutie. Child Focus vraagt meer aandacht voor de bescherming van jongeren op het internet.

Het onderzoek vertrekt van de vaststelling dat de jongerenprostitutie op straat voor politie en straathoekwerkers quasi onzichtbaar is geworden. Toch is het maar de vraag of dit goed nieuws is, zegt Child Focus. Politie, gerecht en hulpverleners kennen immers concrete gevallen waarbij minderjarigen via het internet seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen. Het onderzoek "Op het scherp van het net. Verkennend onderzoek rond jongeren, internet en betaalseks" bevestigt het vermoeden dat het internet jongerenprostitutie vergemakkelijkt. "Het gaat hier zowel om volwassenen die seksueel misbruik willen maken van minderjarigen, als om kinderen en jongeren die bewust of onbewust seksuele diensten leveren tegen betaling. Daarbij (h)erkennen en benoemen de minderjarigen zelf dit zelden als betaalseks of prostitutie", zegt Child Focus. (SER)

Aan de jonge lezers: (h)erkennen jullie dit probleem, komt dit dan vaak voor?
Voor de ouders: bestaat er nog een zekere controle op het internetgebruik van jouw kroost of niet?
Appa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 19:48   #2
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Het internet is niet het probleem hé. Het internet versterkt enkel een bestaand probleem.

Dus: de kern van de zaak aanpakken -- waarom worden er in onze tijd jongeren gedwongen om zich te prostitueren?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 19:56   #3
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dus: de kern van de zaak aanpakken -- waarom worden er in onze tijd jongeren gedwongen om zich te prostitueren?
Omdat ze allemaal de laatste nieuwe GSM willen. Omdat ze allemaal merkkledij willen....

En voor je het zegt, neen de oplossing is dan niet van te zorgen dat alle ouders dit kunnen bekostigen door meer belastingen op "de rijken". De oplossing is dat ieder eens leert de tering naar de nering te zetten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 20:59   #4
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het internet is niet het probleem hé. Het internet versterkt enkel een bestaand probleem.

Gewoon de allerhoogste tijd dat ouders opnieuw hun verantwoordelijkhed leren nemen, die er onder andere in bestaat hun kweeksel op te voeden en in 't oog te houden. D�*t is de kern van de zaak.
Oud 9 november 2008, 23:42   #5
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Wat 'n hoop drukte om een paar wichten die hun tieten niet in hun blouse kunnen houden...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 23:49   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De schuld van het kapitaal zeg ik u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 00:08   #7
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Geld nodig ? Om zich al de laatste nieuwe snufjes aan te schaffen, die de publiciteit hen overtuigd heeft nodig te hebben om er bij te horen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 00:37   #8
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Typisch gevolg van de degeneratie die aan de kinderen via de media en consumptiemaatschappij worden opgedrongen. Waar men vroeger naar Samson en daarna naar Merlina keek kijkt men nu naar Hannah Montana en consorten. Als men vervolgens opgevulde bh's, strings, make-up en dergelijke voor tienjarigen in de handel brengt vindt het merendeel van de mensen dit normaal.
Oud 10 november 2008, 01:25   #9
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2008 om 01:29.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 01:29   #10
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

mensen.. kunnen jullie een potje overdrijven... alsof dat dat vroeger _achter de kerk_ niet gebeurde
het probleem dat zich hier afspeelt met dat internet dat het misschien nog minder controleerbaar is, frequenter kan voorkomen en dat er volwassenen zich uitgeven als leeftijdsgenoten
Oud 10 november 2008, 01:33   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mensen.. kunnen jullie een potje overdrijven... alsof dat dat vroeger _achter de kerk_ niet gebeurde
het probleem dat zich hier afspeelt met dat internet dat het misschien nog minder controleerbaar is, frequenter kan voorkomen en dat er volwassenen zich uitgeven als leeftijdsgenoten
Wat er vroeger gebeurde was een experimenteren en ontdekken eigen aan de puberteit, geen kinderprostitutie als pedofielenvoer.
Oud 10 november 2008, 02:00   #12
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Wat er vroeger gebeurde was een experimenteren en ontdekken eigen aan de puberteit, geen kinderprostitutie als pedofielenvoer.
vergeet het... daar gaat het 't 'm nu net ergens over in dat artikel
die jongelui doen dat voor belwaarde net gelijk dat vroeger voor een sigaret, een kauwgom of wat anders zou gebeuren dat naast of verweven in wat je een spel puberale ontdekkingstocht kan noemen ( er zullen er natuurlijk ook wel anderen zijn... ook dat had je vroeger )

en de factor prostitutie wordt hier enkel in de verf gezet omdat het gaat over een geldelijke tegemoetkoming
en het stukje over pedofielenvoer daar heb ik al op geantwoord : dat is inderdaad een bijkomend probleem vanwege de anomiteit van 't internet
Oud 10 november 2008, 10:14   #13
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Je hebt hier op het forum zo van die mensen die foto's van tenen vragen

Nu on topic, mja ik versta niet waarom mannen dat eigenlijk vragen aan meisjes van 14 jaar. Ik zou me niet kunnen verstellen dat ik een jongen van 14 jaar aantrekkelijk zou vinden aangezien dat nog een kind is, maar ja er bestaan nu eenmaal pedofielen. Het probleem ligt ergens ook denk ik dat sommige meisjes zo vlug mogelijk volwassen willen zijn en dat een foto van hun borsten in hun ogen een vorm is van volwassen zijn, groot zijn, belangrijk zijn. Wat krijgen die jonge meiden ook niet allemaal voor hun neus op TV en dergelijke, halfnaakte dansende vrouwen met van die teksten als "rape me"...en dan begin ik nog niet over van die schandelige blaadjes als de flair. We zouden eens aan die pubers moeten uitleggen dat kind zijn best wel iets heeft en dat je met een trui met lange mouwen, die lang genoeg is en met een hoge kraag even mooi is als een topje waarbij je ongeveer enkel je tepelt bedekt...
Oud 10 november 2008, 10:18   #14
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dus, vraagt je jezelf waarschijnlijk af, wat is het probleem?
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 10:55   #15
Jukes
Parlementslid

Standaard

Wat een non-item! Als jongeren zich willen prostitueren, dat ze het dan vooral doen. Er zijn tenslotte ouders om hen in het oog te houden, dus die zullen er wel mee akkoord zijn, zeker? Het deresponsabiliseren van ouders met de bedoeling alle verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven, moet maar eens ophouden. We hebben al gezien tot wat die trend leidt bij sommige allochtone families. Wie een kroost wil kweken, moet er ook voor zorgen.

Laatst gewijzigd door Jukes : 10 november 2008 om 10:56.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 11:00   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Greed...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 november 2008 om 11:00.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 11:29   #17
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Wat een non-item! Als jongeren zich willen prostitueren, dat ze het dan vooral doen. Er zijn tenslotte ouders om hen in het oog te houden, dus die zullen er wel mee akkoord zijn, zeker? Het deresponsabiliseren van ouders met de bedoeling alle verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven, moet maar eens ophouden. We hebben al gezien tot wat die trend leidt bij sommige allochtone families. Wie een kroost wil kweken, moet er ook voor zorgen.
Mag ik er je op wijzen dat de ouders niet de gelegenheid hebben om alleen-opvoeders te zijn?

Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen. Ze worden beïnvloed door alles wat ze meemaken in de maatschappij, en de beelden die de maatschappij hen voorspiegelt.

Ik wil mijn verantwoordelijkheid als ouder niet ontlopen, maar ik heb nu eenmaal niet de keuze om mijn kinderen op te voeden in de maatschappij die ik wil.

Ik kan de controle opvoeren, maar dat gaat dan ten koste van de vrijheid van mijn kinderen. Het is dus zoeken naar een evenwicht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 11:45   #18
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag ik er je op wijzen dat de ouders niet de gelegenheid hebben om alleen-opvoeders te zijn?

Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen. Ze worden beïnvloed door alles wat ze meemaken in de maatschappij, en de beelden die de maatschappij hen voorspiegelt.

Ik wil mijn verantwoordelijkheid als ouder niet ontlopen, maar ik heb nu eenmaal niet de keuze om mijn kinderen op te voeden in de maatschappij die ik wil.

Ik kan de controle opvoeren, maar dat gaat dan ten koste van de vrijheid van mijn kinderen. Het is dus zoeken naar een evenwicht.
Dat evenwicht is dan bij ouders, wiens kinderen zich prostitueren via het internet, compleet zoek. Controle op het computergebruik thuis is immers perfect mogelijk. En als er wat vrijheid moet worden ingeleverd om de eigen bestwil, is dat een goede ruil.
Oud 10 november 2008, 12:04   #19
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Zeker niet als ze aan de drugs 'hangen'. LOL
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:08   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Je hebt hier op het forum zo van die mensen die foto's van tenen vragen

Nu on topic, mja ik versta niet waarom mannen dat eigenlijk vragen aan meisjes van 14 jaar. Ik zou me niet kunnen verstellen dat ik een jongen van 14 jaar aantrekkelijk zou vinden aangezien dat nog een kind is, maar ja er bestaan nu eenmaal pedofielen. Het probleem ligt ergens ook denk ik dat sommige meisjes zo vlug mogelijk volwassen willen zijn en dat een foto van hun borsten in hun ogen een vorm is van volwassen zijn, groot zijn, belangrijk zijn. Wat krijgen die jonge meiden ook niet allemaal voor hun neus op TV en dergelijke, halfnaakte dansende vrouwen met van die teksten als "rape me"...en dan begin ik nog niet over van die schandelige blaadjes als de flair. We zouden eens aan die pubers moeten uitleggen dat kind zijn best wel iets heeft en dat je met een trui met lange mouwen, die lang genoeg is en met een hoge kraag even mooi is als een topje waarbij je ongeveer enkel je tepelt bedekt...
boerka de oplossing?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be