![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wij horen het elke dag: de olieprijs is weer eens door het plafond gestegen.
Je moet de olieconcerns en het oliekartel wel meegeven dat ze de natte droom van elke failliet gaande ondernemer hebben waar weten te maken: Hoe uit te verkopen bij stijgende prijzen. Ze hebben dat gerealiseerd door steevast te weigeren hun superwinsten in duurzame energiewinning te herinvesteren en door het onderzoek daarnaar niet te willen financieren en zelfs te belemmeren. Dat de wereld daaraan kapot gaat, zal hun een zorg zijn. We get rich and you get fucked, sucker... Et puis, après nous le déluge. Dat ze de tak doorzagen waar ze zelf op zitten, dat zal hun evenmin een zorg wezen. Zolang ze erop zitten, is het een comfortabele tak, en na het feest vinden zij wel een andere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep.
En dan te zeggen dat we zo boffen op onze hoge technische kennis hier. Ge ziet dat we nog altijd afhankelijk zijn van een liter olie uit een apenland.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3547933]Yep.
En dan te zeggen dat we zo boffen op onze hoge technische kennis hier. Ge ziet dat we nog altijd afhankelijk zijn van een liter olie uit een apenland.[/QUOTE] En door onze eigen schuld. Na het Ottomaanse Imperium omver geworpen te hebben, hadden de westerse mogendheden het boeltje gewoon kunnen overpakken ginder. Inplaats daarvan hebben ze ervoor gekozen om de woestijn-sjeiks dollars te geven . Een beetje dollars in het begin, juist, maar vanals er dan een paar van hun nakomelingen met een paar van die dollars in onze hogescholen komen studeren zijn, zijn die mannen wat slimmer geworden, én gulziger. En dan krijg je situaties als nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=sfinx666;3548464]
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je zoals de islam nu Europa aan het bezetten is ???
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Nee. Ik bedoel zoals de Amerikaanse bezetting in Irak. Zou vergelijkbaar zijn.
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Al verschillen deze mensen in wezen niet zo van de doorsnee anderen: als overleven niet meer nodig is omdat de omstandigheden gewoon leven mogelijk maken, is plezier hetgene wat ons interesseert. Hiervoor heb je echter geld nodig. Het gevolg is dat iedereen winstbejag nastreeft, en liefst zoveel mogelijk. Belangen op korte termijn primeren daarbij ook boven gevolgen op lange termijn. Dat we de lange termijn-gevolgen zelf nog aan den lijve ondervinden is nog onzeker dus ... who cares? Het enige verschil is dat sommige van deze mensen veel meer geld hebben en dus macht, en daardoor de anderen oplichten. In dezelfde honger bestrijden we mekaar, definitief. Niet iedereen is zo natuurlijk, maar ik begin het gevoel te krijgen dat, als je zo niet van bij de geboorte bent, de kans dat je het wel wordt toeneemt naarnamte je langer tussen deze mensen loopt.... naarmate je ouder wordt dus en meer verplicht bent om mee in de mars te lopen (studeren, baan zoeken, carriëre en gezin, ...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee; niet iedereen is zo (idioot egoïstisch). De overgrote hoeveelheid van de mensen is dat niet. In wezen is de mens goed, vermoed ik, maar het is de macht die corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut, zoals bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als je overal buitenvliegt, zoals ik, is het natuurlijk helemaal niet moeilijk meer te ontsnappen aan de overal aanwezige druk tot conformeren.
Alleen in 't leger heb ik gelukkig zelf mijn ontslag weten te geven. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juli 2008 om 10:36. |
![]() |
![]() |