Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2008, 20:03   #1
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard Mega Mindy in actie tegen asielcentra

Mega Mindy klom rond 7.30u deze morgen op het dak van het gesloten centrum te Merksplas. In het gesloten centrum zitten kinderen opgesloten die weldra uitgewezen zullen worden. Mega Mindy is kwaad omdat �*lle kinderen een goede toekomst verdienen. Zij en haar Mega Blokkade team blokkeren vandaag de poorten van het gesloten centrum van Merksplas als symbolisch protest tegen het onmenselijk Belgisch asiel- en migratiebeleid.

De actievoerder hebben zich voor de poorten van het centrum geblokkeerd zodat er althans vandaag geen gezinnen met kinderen of andere mensen zonder papieren gedeporteerd kunnen worden.

Zij worden aangemoedigd door de sans papiers die opgesloten zitten in het centrum. Ondertussen zijn een aantal van hen al 10 dagen aan het hongerstaken uit protest tegen hun onrechtvaardige behandeling en het slechte regime in het centrum (opgesloten vreemdelingen hebben minder rechten dan veroordeelden in gewone gevangenissen). Hoewel dit in strijd is met het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind worden ook kinderen opgesloten in Merksplas.

De vluchtelingenaktivisten uit verschillende steden zullen de blokkade volhouden tot 16u of totdat de politie ingrijpt.

Dit doen ze:

- omdat in dit gesloten centra mannen, vrouwen en kinderen worden opgesloten louter omwille van het niet hebben van de juiste papieren,

- omdat in dit gesloten centrum nog steeds kinderen worden opgesloten, dit in strijd met het kinderrechtenverdrag

- omdat ze de onmenselijke deportatiemachine, waarvan dit gesloten centrum deel uitmaakt, willen stoppen.

bron: http://ovl.indymedia.org/news/2008/06/23371.php
Oud 28 juni 2008, 20:06   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Het oostvlaamse deel van indymedia dat volgens Ingenious geen spreken heeft over Indimedia in belgique gaat een studio 100 product promoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 20:11   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Als het aan mij ligt mogen ze die Mega Mindy ineens mee uitwijzen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:00   #4
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat al die van Leterme I uit het verticaal klassement van Studio 100 kwamen?

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:14   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

weet je wat ik het strafste vind?

De VRT verklaarde dat er 20 (twintig) actievoerders waren, ze kregen twee-drie minuten zendtijd + een interview. Ook in het verleden al kregen dergelijke acties zoveel aandacht bij de VRT, waarbij je dan maximaal 15 actievoerders zag.

Zeg wat je wil, maar zo'n actie krijgt dus onevenredig veel aandacht. Toen er een paar jaar geleden een betoging was van 100 mensen TEGEN de komst een asielcentrum, vond de VRT dat het vermelden niet waard, maar als een 15 mensen voor open grenzen betogen, krijgen die steeds uitgebreid aandacht!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 28 juni 2008 om 22:15.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:15   #6
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
weet je wat ik het strafste vind?

De VRT verklaarde dat er 20 (twintig) actievoerders waren, ze kregen twee-drie minuten zendtijd + een interview. Ook in het verleden al kregen dergelijke acties zoveel aandacht bij de VRT, waarbij je maximaal 15 mensen zag.

Zeg wat je wil, maar zo'n actie krijgt dus onevenredig veel aandacht. Toen er een paar jaar geleden een betoging was van 100 mensen TEGEN de komst een asielcentrum, vond de VRT dat het vermelden niet waard, maar als een 15mensen voor open grenzen betogen, krijgen die steeds uitgebreid aandacht!
Dat heet 'objectieve berichtgeving' geloof ik...

Oud 28 juni 2008, 22:41   #7
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Wat de regimetv toch allemaal niet moet doen van haar bazen in de politieke hoofdkwartieren van links.

En die bruine kinnekes zullen ook vreemd opgekeken hebben: een blonde in een paars fluopak die geen hoofddoek draagt, hun taal niet spreekt, ongelovig is én suggestieve bewegingen maakt! Ze mag begot al blij zijn dat ze niet gestenigd werd.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:46   #8
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat de regimetv toch allemaal niet moet doen van haar bazen in de politieke hoofdkwartieren van links.

En die bruine kinnekes zullen ook vreemd opgekeken hebben: een blonde in een paars fluopak die geen hoofddoek draagt, hun taal niet spreekt, ongelovig is én suggestieve bewegingen maakt! Ze mag begot al blij zijn dat ze niet gestenigd werd.

Volgens mij was het een hij.
Ik dacht eerst dat het een wegloper was uit de gay parade. Maar nee, het is een geitenwollensok in roos pakje.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 22:54   #9
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Volgens mij was het een hij.
Ik dacht eerst dat het een wegloper was uit de gay parade. Maar nee, het is een geitenwollensok in roos pakje.
Wat sommige mensen al niet doen om op de achterpagina van de gazet te komen...

Oud 28 juni 2008, 22:59   #10
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Wat sommige mensen al niet doen om op de achterpagina van de gazet te komen...
als je tegen voor open grenzen demonstreert, heb je alleszins gegarandeerd aandacht van de VRT, zelfs al ben je maar met 14 (als ik heel mijn familie bijeenroep kom ik dus ook aan dat aantal hé)
Oud 28 juni 2008, 23:01   #11
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als je tegen voor open grenzen demonstreert, heb je alleszins gegarandeerd aandacht van de VRT, zelfs al ben je maar met 14 (als ik heel mijn familie bijeenroep kom ik dus ook aan dat aantal hé)
Misschien zijn ze nu al wat voorzichtiger sinds hun laatste camionette werd verbouwd in Anderlecht tijdens de mars voor verdraagzaamheid, tolerantie en zacht toiletpapier...

Oud 28 juni 2008, 23:03   #12
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat elke linkse, verkleed als jood, een studiereis door het midden-oosten zou moeten maken met lange tussenpauzes in Irak, Iran (hier verkleed als homo) en Syrië om de "verdraagzaamheid" waar ze zo voor pleiten in de praktijk te leren kennen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 23:45   #13
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Misschien zijn ze nu al wat voorzichtiger sinds hun laatste camionette werd verbouwd in Anderlecht tijdens de mars voor verdraagzaamheid, tolerantie en zacht toiletpapier...
Ik zag die beelden op TV en had er eeerlijk gezegd heel veel leedvermaak bij. De VRT-hoernalistjes keken maar beteuterd.

Ook de beelden tijdens de Anderlechtse rellen waren kostelijk. De journalistjes die opgestoken vingertjes kregen (en keien) van hun eigen verrijkertjes.

En op de achtergrond de voetbalfreaks die eenstemmig in het Frans joelden "on est chez nous, on est chez nous". Dat moet uiterst pijnlijk geeest zijn voor de VRT-redactie.
Oud 28 juni 2008, 23:47   #14
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind dat elke linkse, verkleed als jood, een studiereis door het midden-oosten zou moeten maken met lange tussenpauzes in Irak, Iran (hier verkleed als homo) en Syrië om de "verdraagzaamheid" waar ze zo voor pleiten in de praktijk te leren kennen.

En het Mega Minda pakje mag op deze interculturele reis niet ontbreken.
Oud 28 juni 2008, 23:52   #15
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Hand in hand terug naar eigen land...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 00:39   #16
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Ik he medelijden met die arme actievoerders. Het verstand komt wel met de jaren.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 07:57   #17
Pavolini
Banneling

Standaard

Spijtig dat de ordediensten het recht niet hebben om die vreemd-volk-eerst oproerkraaiers neer te schieten.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 08:45   #18
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik he medelijden met die arme actievoerders. Het verstand komt wel met de jaren.
maar intussen blijft dat 18-tal mensen wel de politieke agenda bepalen

zo hebben ze in de zaak Angelica wel (voorlopig?) hun slag thuisgehaald
Oud 29 juni 2008, 09:09   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Of er nu al dan niet vijftien of twintig actievoerders aan de poorten van dit asielcentrum stonden of niet. Of de vrt nu al dan niet meer of minder aandacht besteedde aan de protestactie tegen het opstarten van dit asielcentrum. Of Mega Mindy nu al dan niet waardeloze kitch is waaraan vrt-kijkers en latex-fetishi zich gisteren verlustigen konden, etc...

Weet U, dit alles is bijzaak.

Hoofdzaak is dat in België kinderen opgesloten worden in penitentiaire centra. Het canaille dat zich hier in deze thread tot razernij oppompt, zou er dit forum een simpele dienst mee bewijzen door onomwonden te stellen wat hun appreciatie dan wel mag inhouden van het feit dat kinderen opgesloten worden en dat aan deze toestanden vooralsnog geen eind gesteld wordt door de noeste beoefenaars van het goed bestuur.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 juni 2008 om 09:10.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:14   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Of er nu al dan niet vijftien of twintig actievoerders aan de poorten van dit asielcentrum stonden of niet. Of de vrt nu al dan niet meer of minder aandacht besteedde aan de protestactie tegen het opstarten van dit asielcentrum. Of Mega Mindy nu al dan niet waardeloze kitch is waaraan vrt-kijkers en latex-fetishi zich gisteren verlustigen konden, etc...

Weet U, dit alles is bijzaak.

Hoofdzaak is dat in België kinderen opgesloten worden in penitentiaire centra. Het canaille dat zich hier in deze thread tot razernij oppompt, zou er dit forum een simpele dienst mee bewijzen door onomwonden te stellen wat hun appreciatie dan wel mag inhouden van het feit dat kinderen opgesloten worden en dat aan deze toestanden vooralsnog geen eind gesteld wordt door de noeste beoefenaars van het goed bestuur.
Die mensen (en kinderen) zijn hier illegaal en horen hier niet thuis. Wat gezaag van die Mega Mindy gaat daar niets aan veranderen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be