Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 21:35   #1
Hendrickx
Vreemdeling

Standaard Hulpvaardig/solidariteit?????

Hulpvaardig/Solidariteit

Twee grote woorden/waarden maar waar zijn ze gebleven?

Op dit eigenste moment zit een chirogroep op een kampterrein in Malmedy.
Door de aanhoudende regen staat het gehele terrein bijna onder water,tenten zijn onder gelopen en een rivier die bij elke regendruppel verder buiten de oevers treedt.
Men vreest echter dat als het deze nacht of morgen nog regent ze het kampterrein meteen moeten verlaten en dus bijgevolg ook een dak boven hun hoofd nodig hebben.

De leiding en kookploeg zijn vandaag bij elke bewoner van het dorp gaan aankloppen met vraag naar hulp. Ze kregen overal de deur op hun neus.
Laatste optie: naar het politiebureel om samen met hen naar een oplossing te zoeken.

Antwoord van de politie: "Wij kunnen u niet helpen"

Dit terwijl men weet dat deze vrijwilligers de verantwoordelijk dragen voor een groot aantal van verschillende leeftijden (waaronder ook de zeer kleinsten)

Ik wist reeds dat een groot percentage van de bevolking het woord solidariteit of hulpvaardigheid niet meer kent. En dit is de zoveelste bevestiging. Op deze manier w het steeds moeilijker om met "normaal" gevoel naar de mensen.

Dit is een schande!!!

Graag enkele reacties
Hendrickx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:43   #2
shaddy
Banneling

Standaard

Laat ze maar naar mij komen het is wel in grobbendonk. maar ne grote tuin om te kamperen en ze zullen niet verzuipen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:50   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Laat ze maar naar mij komen het is wel in grobbendonk. maar ne grote tuin om te kamperen en ze zullen niet verzuipen.

Is dat aanbod enkel voor de chiro , of mogen anderen die in hun tenten gaan verzuipen ook bij u komen staan ... Wij vertrekken één van de dagen se ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 00:28   #4
Hendrickx
Vreemdeling

Standaard

Tot zover de constructieve bijdragen, ahum.
Hendrickx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 09:58   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zijn de organisatoren niet zelf verantwoordelijk om te zorgen dat die kinderen en jongeren ergens anders terecht kunnen?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen direct 'ja' roept om een grote groep kinderen in zijn tuin te zetten, dus begrijp ik wel dat de oplossing niet zomaar gevonden wordt door even ergens aan te bellen.
Is er geen klooster of terrein van gemeente wat een oplossing kan bieden? Of kunnen de ouders niet worden ingeschakeld om het kamp te verplaatsen naar een minder door regen bedreigd gebied?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be