![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Een goede wind bracht mij de speech van Leterme op mijn bureau. Ik kan niet instaan voor de bron maar het lijkt geloofwaardig.
********************** Geachte voorzitter, Geachte leden van deze Kamer van Volksvertegenwoordigers, Mijn beste 800.000 kiezers. Ik ben een man van mijn woord en beloftes van een christelijk man zijn niet ijdel. Hier ben ik, vandaag op 15 juli, zonder uitstel of vertraging met mijn regeringsverklaring. Ik kan niet anders. Mijn topministers en mezelf hebben moeite, tijd noch inzet gespaard om tot een groot Belgische vergelijk te komen. Omdat het zo moeilijk was en zo veel tijd nam hebben wij besloten deze regeling over 3 jaar te spreiden, van 2008 tot 2011. Dan, in 2011, kan u met ons afrekenen want in tussentijd zal ons nog weinig tijd resten om wederom kasteelvergaderingen te organiseren, laat staan tot een nieuwe afspraak te komen. Dan, dan zal u vaststellen hoe goed wij het gedaan hebben ofwel vergeten wat wij beloofden. Ons socio-economisch programma is een pareltje geworden waar iedereen het maximale zal krijgen wat beschikbaar zal zijn binnen de marges die we nog niet kennen. Voor de werkenden zullen wij de belastingen verlagen. Voor de gepensioneerden zal hun inkomen verhogen. Voor de gezinnen komt er een 13 de maand kindergeld. Voor de zelfstandigen ook een hoger pensioen. Voor de gehandicapten en allochtonen een job. Voor de illegalen een regularisatie. Kortom iedereen wint. Iedereen zal ons steunen. Hoe gaan wij dat betalen ? Mijn vice-premier Dhr. Reynders, cijferwonder en ervaren minister van financiën, bevestigt mij dat de begroting in evenwicht zal zijn. En zoals u allen weet is dit ook een man van zijn woord. Beter nog, er zal een overschot zijn van 100 miljoen Euro. Ja,ja, 4 miljard oude franken. Hiermee zullen wij na het godsgeschenk van ons nieuw socio-economisch programma de koopkracht verder bewaren. Neen, wat zeg ik, verhogen ! Spijtig genoeg moest ik heden u ook een New Belgian Deal en de splitsing van BHV op tafel leggen. Hiervoor is echter meer tijd nodig. Om goed te besturen heeft men tijd nodig. Ik heb begrepen dat ons land geen tweede maal zo'n rotjaar met communautaire spanningen kan verdragen. Als de nood het hoogst is, is de redding nabij. De Octopus+1-groep zal dit project verder afhandelen in stilte als de geesten hier voor rijp zullen zijn. Op doktersadvies moet ik hier persoonlijk van af zien alhoewel ik zo graag mijn woord wil houden. Beloofd is beloofd. Gezien de huidige economische toestand zou het onverantwoord zijn ons 3-jarenplan af te wijzen. Ik ben zeker dat de regeringspartijen mij en dit voorstel steunen. Belgi¨mag niet ten onder gaan in chaos over een surrealistisch probleem. Om dit te bereiken wens ik een grote opoffering te doen. Bij deze vraag ik de NVA en mijn vriend Bart De Wever zijn steun aan de regering in te trekken. Voor landsbelang en om een einde te maken aan ons belachelijk imago in het buitenland. Om bij de vertrouwensstemming in de meerderheid te blijven bereikte ik een akkoord met Groen ! en Ecolo, partijen met een hoge verantwoordelijkheidszin, om met de 100 miljard frank groene electriciteit aan te kopen en te schenken aan de 4 miljoen gezinnen. Om de inter-persoonlijke solidariteit niet te verstoren, geven wij 15 € per Vlaams gezin, omdat ze beter tegen de kou kunnen, 30 € per franstalig gezin, omdat ze het harder nodig hebben, en 16.000 € voor de koninklijke en prinselijke paleizen omdat ze alle rechten hebben. Ik vraag u nederig het vertrouwen en al die tegenstemmen zijn onverantwoordelijke mentaalgehandicapte incivieken. Ik dank u. PS. Moest de stemming anders lopen, treft mij en het Kartel geen schuld. *********************************
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Onaanvaardbaar...weer word een bepaalde groep bevooroordeeld, aan de solidariteit mag niet geraakt worden...aannemende dat deze speech echt voor Leterme is. Zeker het deel van 15 euro voor ... omdat ..., 30 euro voor ...omdat...lijkt me nogal raar voor een politici om te zeggen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 juli 2008 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ekskuseer hé, dat is een spietsj van Verafstoot. (die samen te vatten is: alles gaat goed, bhv kunnen we niet oplossen dus daar denken we nu even niet meer aan)
Ge gaat uw inventiviteit en kreatief vermogen wat moeten aanscherpen, beste Cyrano.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe grap...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik niet. Leterme wel.
Je verwacht toch niets anders, nietwaar.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien is Leterme wel leper dan verwacht.
Om aan genoeg kiezers te komen moet n-va in het kartel blijven; maar n-va moet beter in het gareel lopen. Begint al te lukken: - cd&v kon regering opstarten zonder staatshervorming - de PS mocht toch in de regering - nu zal bhv nog niet gesplitst moeten worden want Leterme zal al een aantal sociaal-economische maatregelen aankondigen en het zou jammer zijn om het land in een crisis te storten als er al zoveel geregd is; enkel bhv moet nog wat wachten. Dit laatste punt was de stelling van Carl Devos op radio 1 vanmorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() ...dit is ongetwijfeld wat het zal worden...
Maar is het dat wat we willen of nodig hebben... Wat doen wij, behalve denken dat we creatief zijn door wat op een forum te schrijven... 1. willen we de realisatie van een aantal concrete dossiers vandaag (enfin ik bedoel eigenlijk morgen...), verarmd door onderhandelingen en compromissen of 2. willen we een duidelijk toekomstgericht project, waarbij Vlaanderen, Brussel en Wallonië (en dus ook Halle, Merkem, Bousval, Vilvoorde, Hastière,...) zowel intern als extern krachtig naar buiten kunnen komen...
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vlaamse pers heeft de bocht reeds genomen, de rest zal volgen en de NVA jaagt men in het cordon samen met JMD. Het stond in de sterren. Maar die kat kwam weer......
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het zal er wel serieus op trekken ja. maar wat gaat de Vlaamse kant van de CD&V doen? en de Vlaamse regering?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om te verdampen moet je een vuurtje stoken en wachten.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor optie 2. heb je durvers en visionairen nodig, geen petits belges. Dus nog even wachten op de Messias.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters kan zich dat niet meer veroorloven na al zijn straffe uitspraken. vergeet ook niet dat een Doomst, Van Rompuy en bijna geheel de jongerenafdeling zich bijzonder Vlaams hebben geprofileerd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() ...en ik die dacht dat jij die Messias-ambities had...
én toch : we moeten dit soort politiek afstraffen ! We verdienen meer en beter ! Maar hoe doe je dat... actief op een forum schrijven zal toch wel wat onvoldoende zijn... m.a.w. hoe reageer ik als burger morgen op de speech van Leterme... schrijf ik een paar frustraties neer op dit forum... en vertrek ik daarna op vakantie ? ... in september krijgen we dan de volgende aflevering ?... zijn we dan écht zo machteloos ? ...
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, wij verdienen niet beter.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 14 juli 2008 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() die zullen waarschijnlijk vakkundig de mond gesnoerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Leterme is nu de good guy voor de Franstaligen en Peeters de bad guy. Volgens De Morgen is dit het lijstje van de Vlaamsgezinden binnen cd&v: jongeren (die wel zullen plooien voor de postjes) en ouderen (die nu nog wat van hun tak maken; maar toch op een zijspoor staan): Citaat:
Laatst gewijzigd door azert : 14 juli 2008 om 09:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
denk jij echt dat er 1 CD&V-politicus uit Vlaams-Brabant niet aan de Vlaamse kant staat??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |