![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De bomaanslagen in Istanbul bewijzen het: er is iets gaande in Turkije.
Het Turkse leger en de PKK zitten in conflict. De regerende AKP partij wordt misschien verboden. En de extremistische MHP heeft er belang bij het land te destabiliseren. Dat was de analyse die Flip Feyten gaf op Radio 1. Ik ken zelf heel weinig van de Turkse politiek en had graag geweten wat jullie hiervan dachten. Kan dit escaleren op korte tijd?
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Er is ook nog de Ergenekon operatie in Turkije. Allerlei oud-militairen, journalisten, politici etc zijn gearresteerd en worden verdacht van het berramen van aanslagen om bepaalde politieke doelen te verwezenlijken. Ik weet niet wat hier allemaal van waar is. Ik ben nu zelf in Turkije en ik heb het gevoel dat we roerige tijden tegemoet gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat u zich vergist, want Turkije leeft wel enorm van toerisme. Een woelig klimaat jaagt de bron van inkomsten van duizenden Turken weg. En politieke instabiliteit is het laatste wat Turkije nodig heeft om toe te treden tot de EU.
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En nu lees net dat er een aanslag is gepleegd in Istanbul vandaag. (http://www.ynetnews.com/articles/0,7...573972,00.html - Israëlische media volgt de gebeurtenissen zorgvuldig, de vriendschap is belangrijk). Ik vind niet dat ze een partij kunnen verbieden, dan haal je de stem van miljoenen Turken weg. |
|
![]() |
![]() |