Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 09:05   #1
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard Politieke toestand in Turkije

De bomaanslagen in Istanbul bewijzen het: er is iets gaande in Turkije.

Het Turkse leger en de PKK zitten in conflict. De regerende AKP partij wordt misschien verboden. En de extremistische MHP heeft er belang bij het land te destabiliseren. Dat was de analyse die Flip Feyten gaf op Radio 1.

Ik ken zelf heel weinig van de Turkse politiek en had graag geweten wat jullie hiervan dachten. Kan dit escaleren op korte tijd?
Oud 28 juli 2008, 11:00   #2
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Er is ook nog de Ergenekon operatie in Turkije. Allerlei oud-militairen, journalisten, politici etc zijn gearresteerd en worden verdacht van het berramen van aanslagen om bepaalde politieke doelen te verwezenlijken. Ik weet niet wat hier allemaal van waar is. Ik ben nu zelf in Turkije en ik heb het gevoel dat we roerige tijden tegemoet gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 11:08   #3
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat u zich vergist, want Turkije leeft wel enorm van toerisme. Een woelig klimaat jaagt de bron van inkomsten van duizenden Turken weg. En politieke instabiliteit is het laatste wat Turkije nodig heeft om toe te treden tot de EU.
Oud 28 juli 2008, 11:25   #4
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Er is ook nog de Ergenekon operatie in Turkije. Allerlei oud-militairen, journalisten, politici etc zijn gearresteerd en worden verdacht van het berramen van aanslagen om bepaalde politieke doelen te verwezenlijken. Ik weet niet wat hier allemaal van waar is. Ik ben nu zelf in Turkije en ik heb het gevoel dat we roerige tijden tegemoet gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Hoe zit het met de Grijze Wolven, zijn die nog actief? Turkije is een mooi land, ik ben er enkele keren geweest. De laatste keer was Istanbul, 3 weken nadat ik er geweest was, was er een aanslag in de buurt van de golden horn.

En nu lees net dat er een aanslag is gepleegd in Istanbul vandaag. (http://www.ynetnews.com/articles/0,7...573972,00.html - Israëlische media volgt de gebeurtenissen zorgvuldig, de vriendschap is belangrijk).

Ik vind niet dat ze een partij kunnen verbieden, dan haal je de stem van miljoenen Turken weg.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be