![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft nog iemand de reportage van Panorama gezien op canvas rond een uur of 9 op zondagavond?
Daar was een "Belgische" Turk die het goed samenvatte: Het grote probleem van de moslima's is het integratieprobleem: ze zijn te westers geworden! Ik viel bijna uit mijne zetel. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. ![]() Laatst gewijzigd door flamingant : 6 juli 2008 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik die uitspraak zie , dan denk ik dat ik niet al te veel gemist heb ... ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of jij de reportage gezien hebt filo, maar ik wel. De bruiden die van ginder komen hebben maar één doel,genieten van de sociale voorzieningen én een verblijfsvergunning. Dan zwijg ik nog van die moeder die voor haar oudste op de markt een vrouw gaat zoeken. Kan het nog achterlijker? Een Turks meisje van hier moet ze niet hebben want die zijn te Westers, je ziet je verschil niet meer tussen de Turkse en Westerse meisjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we daar toch geen komedie meer over spelen, "wie gelooft jullie nog" met jullie praatjes dat er niets aan de hand is...tenzij dat wij "racisten" zijn! En die trukken hebben ze dan nog geleerd dank zij de goede raadgevingen van onze linkse multiculindustrie! Opinie van één man... beetje serieus blijven! Ze zijn dus al niet meer beschaamd om het zelf te zeggen, zo zeker zijn ze van hun stuk en hun veroveringstocht! En we moeten ze vooral niet "discrimineren" met het niet laten inpalmen van onze sociale woningen bvb terwijl ze in hun eigen land hun eigen villa aan het zetten zijn of reeds hebben... Vooral geen gegevens daarover uitwisselen, nietwaar? Velen zijn slechts "Belgen" voor zover het hen goed uitkomt en opbrengt. De rest zullen ze wel van hun schotelantenne vernemen... Laatst gewijzigd door andev : 7 juli 2008 om 02:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm, panorama, is dat geen programma van de VRT?
En sinds wanneer zouden ze nieuws brengen dat niet POCO is? Omdat ze geen keus meer hebben ofzo? Ik geloof best dat ze een zeer gematigde man hebben geïnterviewd.
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ook gezien,en het was idd halucinant.Ze staan met duizenden gereed om hier te raken.Het is vooral Nederland,Frankrijk en Belgie.
Gans dat dorp Emirdag of iets in die aard,zit hier al. En steeds dezelfde woorden die weerkomen..De regeringen betalen de ziekenzorg ginder.(Wij dus)Alle huwelijken zijn een arrangement.Maken kennis met elkaar via internet of mama,gaan hun hand vragen en hoppa,trouwen na 3 dagen.De week erop wonen ze in Gent. Wat ook duidelijk was,die turkse Gentse mama heeft daar wel een groot huis in bezit. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat het een reportage was die ze al enkele jaren geleden hebben gemaakt/getoond.
Oud nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar au fond is dit wel het probleem bij de integratie hier. we hebben nauwelijks een tweede generatie, het zijn bijna allemaal anderhalve generatie, 1 ouder van hier, 1 ouder van Turkije/Marokko. Integratie wordt hierdoor bemoeilijkt. ik kan me wel voorstellen dat de Turkse en Marokkaanse meisjes hier te geïntegreerd zijn voor sommigen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, Emirdag zit voornamelijk in Oud Berchem en op het Zuid ( omgeving Brederodestraat) in Antwerpen.
Het hele dorp is zowat geimmigreerd, en ja; mensen komen omdat het hier beter is, dat klopt... Maar niet die mensen maar het systheem is fout he? Dat biedt hen die mogelijkheid; als je nu moet kiezen tussen huwen ( want dit moet) met een man die je een geit kan aanbieden of ene man die je een leren bankstel aanbiedt...wat wordt het dan? Wel ben ik het ermee eens dat het niet opgaat dat mensen hier in een sociale woning zitten terwijl ze eigendom hebben in Turkije! Een Vlaming krijgt indien hij eigendom heeft geen sociale woning, waarom dan iemand van Turkse origine wel? Mensen komen om er beter van te worden; vergeet niet dat in de typische ( Turkije en Marokko)migratielanden geen sociale zekerheid bestaat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Reden te meer om deze importbruiden af te schaffen. Willen ze trouwen met Fatima uit de bergen, no problem ! Moeten ze natuurlijk wel hun boeltje pakken en opkrassen naar de bergen. Daaaag !
Makkelijki zat. Ze kunnen enkel nog trouwen met een niet-Belgische als: 1) Ze zelf werk hebben, kunnen aantonen dat je de middelen hebt om in je onderhoud te voorzien. 2) Ze kunnen aantonen dat er hier werk is voor de bruid (job staat klaar) 3) De bruid slaagt voor een taalexamen (FR of NL) en examen over de voornaamste plichten en rechten hier in Belgie (zelfs voor een wapenvergunning moet je iets dergelijk doen, dus ik zie niet in waarom dit een probleem zou mogen zijn) 4) De importbruid krijgt geen sociale uitkeringen gedurende de eerste 5 jaar 5) Geen gezinshereniging waardoor de importbruid de rest van haar nest naar hier kan brengen. 6) Vijfjaarlijkse evaluatie om te zien of nog steeds aan alle voorwaarden wordt voldaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een heel normale evolutie; soort zoekt soort.
Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven. Verwachten dat deze mensen "verwesteren", "integreren" of "assimileren" is dan ook misdadig en kan enkel leiden tot ontworteling. De enige oplossing is dat ook de vrijwillige segregatie met gescheiden onderwijs, huisvesting e.d. Op termijn kunnen deze mensen dan terugkeren (vrijwillig of met lichte dwang)naar hun herkomstlanden zonder al te grote moeilijkheden. Vanzelfsprekend zal dit moeten gebeuren met onze financiële steun en ondersteuning voor allerhande projecten ginder. Uiteindelijk zal dit een win-win situatie zijn. De herkomstlanden krijgen hun onderdanen terug en ons reeds overbevolkt landje krijgt wat meer ademruimte en wat minder spanningen in de steden.
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het systeem dat dringend moet veranderd worden of er schiet helemaal geen sociaal systeem meer over. En dan is het ginder natuurlijk weer wèl een pak beter en aangenamer vertoeven dan hier. Toch vind ik dat turken in het algemeen minder denigrerend doen over onze westerse manier van leven. Tenzij ik de verkeerde turken tegenkwam.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Heb er ook toevallig naar gekeken en er moest er toch mee lachen,die big mamma was wel komiek vond ik, dan die Gentse die hare " vent " met universitaire diploma's kwam halen
![]() Ons maken ze wijs dat het steeds de boeren en krapuul zijn die naar hier komen, maar die mensen zijn wel zeer Westers net als wij en als ik daar moest wonen in zo prachtige omgeving,ruimte, natuur, geen overbevolking, en begrijp niet wat ze in zo land al hier komen doen. Wat gaat dit worden als ze toetreden tot de EU ? Hun buitenverblijfjes gezien, die villa's met zonnepanelen, sukkelaars zijn het niet. Daar werd slechts een fractie gezien van wat overkwam naar hier,maar ben benieuwd naar de echte cijfers. In ieder geval hebben we ze nodig, aanleg van de wegen, fabrieken,... maar erg is het dat zo lang gestudeerd hebben op de unief en hier naar de fabriek moeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de site van canvas te bekijken overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() de reportage was inderdaad al een jaar geleden te zien op canvas.
Veel Gentse Turken (ook vnl uit Emirdag) schaamden zich na die uitzending. Positieve noot: in de jaren 80 trouwden nog 80% met een partner van ginder, nu nog 'slechts' 40%. Ook van mijn turkse vrienden hoor ik dat steeds meer jongeren toch kiezen voor iemand van hier.