![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Fête nationale française �* Liège
En 1789, Liège s'est enflammée pour la révolution Française, avant de devenir, en 1795, un département français. Aujourd'hui, la fête, en souvenir de son ancienne fibre républicaine, fête "notre" 14 juillet en fanfare. Quand : le 14 juillet 2008 Site internet : www.liege.be Fiche destination : Belgique Vandaag aan de maas in Luik. Groot vuurwerk. Pas op voor de files, dus vertrek op tijd. Iedereen welkom. En óf ze iets te vieren hebben. Morgen tekenen de Vlamingen bij monde van Y Leterme hun zoveelste onvoorwaardelijke kapitulatie. Ik denk dat ik ne Chimay ga drinken vanavond langs "le pont du Roi Albert".
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zullen wel zien wat er uit de bus komt. Volgens mij zijn er voldoende hardliners binnen de CD&V en ego's binnen de Vlaamse regering die Leterme niets gunnen (om uiteenlopende redenen). En bon als er Franstaligen iets te vieren hebben dan zal dat eerder in Brussel gebeuren dan in Luik. Tijdens de communautaire onderhandelingen was het alsof Wallonië niet bestond.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 juli 2008 om 16:54. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Le 14 juillet zal in de toekomst het feest zijn van de ganse gemeenschap rondom de Middelandse zee die eindelijk het licht zag (aangeduid door het echtpaar Sarkozy) ambassade's in elkaars steden opende en eindelijk in vrede en veiligheid ging leven...
Overigens 4, 7, 11, 14, 21 zijn al goeie cijfers om in een Lottoformulier te verwerken.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 14 juli 2008 om 16:58. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Terwijl gisterenavond te Luik voor honderdduizenden euro's aan pyroclastisch materiaal de lucht werd ingeschoten heb ik bij God niet rechtstreeks de verslaggeving kunnen volgen van de historische gebeurtenissen rondom de Wetstraat 16.
Op dat ogenblik heeft voor de tweede keer in de Belgische geschiedenis een Vlaamse partij haar eerste minister opgeofferd wegens het persistente imperialisme van "la communauté francophone". Het is bij God nog dezelfde partij als de eerste keer ook. Zal deze partij deze keer opnieuw een vadermoord plegen en zichzelf daarbij voor een politieke generatie buitenspel zetten of zullen ze de vlucht vooruit kiezen en voet bij stuk houden? Zal de electorale dreiging van het VB, LDD en de NVA voldoende wegen om eindelijk de raison d'état Flamande te laten primeren op de raison d'état Belge? Ik ben madame soleil niet maar het antwoord op deze vraag zal rechtstreeks de toekomst bepalen van ons verscheurde volk. Verscheurd omdat enerzijds de groenen, sossen en liberalen het begrip "volk" ontkennen. Verscheurd omdat anderzijds een kwart van ons volk politiek wordt geëlimineerd. Ik kom terug op de opmerking van Anna List op dit forum waarbij hij stelde: "het is ver gekomen als men een Belgicistische partij de belangen van Vlaanderen moet laten behartigen". Wat er ook van weze: Gisteren avond hebben de tjeven bij mij gescoord big time. De reden waarom en de dreigende kapitulatie dingen daar niets aan af. Alleen al de verzuurde commentaren van vandaag in de regimepers heeft menig flamingantenhart sneller laten slaan in de wetenschap dat de democratie gisteren eindelijk nog eens een overwinning heeft geboekt.
|
|
|
#5 |
|
Provinciaal Statenlid
|
zat niets anders op dan zijn ontslag in te dienen, hoop dat hij niet zo dom is te geloven in derde keer goede keer.
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
|
tja, als je dit hier leest:
Citaat: