Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 17:56   #1
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Zwart of wit petitie

Vanaf vandaag 14 Maart 2004 wordt de Belgische burger opnieuw monddood
gemaakt. Zwart of Wit verdwijnt nogmaals uit de ether, het beste klankbord
dat we hadden verdwijnt. Onderteken deze petitie en laat horen dat we
Jürgen
Verstrepen echt niet kwijt willen

http://www.petitiononline.com/zwartwit/petition.html

Weer kreeg de democratie een flinke dreun!!!
Reeds 506 handtekeningen en pas vandaag opgestart.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:23   #2
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

neen
Oud 15 maart 2004, 21:21   #3
SB1234
Schepen

Standaard

Al bijna 700 voor iets wat de 'correcte' pers liever doodzwijgt.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 21:31   #4
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

tiens, ben ik sinds zondag monddood? niks van gemerkt
Oud 16 maart 2004, 08:43   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Met veel democratisch plezier gedaan !

We vervangen binnenkort de zeverende dag door ZWART/WIT waar iedereen zijn mening kwijt kan !

[size=7]ZWART/WIT HET ENIGE DEMOCRATISCH POLITIEK PROGRAMMA [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 09:31   #6
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Zwart of Wit eigenlijk nooit gezien of gehoord. Maar als ik de reacties hier zie begin ik te vermoeden dat het vaak nogal (extreem) rechts gekleurd was. Wat de VRT misschien wat te links is, is Jurgen Verstrepen misschien wat te rechts?
Oud 16 maart 2004, 09:37   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Ik heb Zwart of Wit eigenlijk nooit gezien of gehoord. Maar als ik de reacties hier zie begin ik te vermoeden dat het vaak nogal (extreem) rechts gekleurd was. Wat de VRT misschien wat te links is, is Jurgen Verstrepen misschien wat te rechts?
hahaha je keek niet en je vermoeden is al gekend of vooringenomenheid van de linkiewinkies...

van het moment dat ook iemand van het Vlaams Blok op t komt of zijn mening kwijt kan wordt je verdacht van een rechtse zender

VRT negeert en weigert het Vlaams Blok te laten deelnemen aan de debatten op zondag in de "zeverende dag" om andere politici het niet te moelijk te maken en hen in de problemen te brengen ! nu heeft dat weg van een zoveelste goednieuwsshow van SPa en VLD
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 maart 2004, 09:38   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Humor in Zevende Dag

We vrezen dat Siegfried Bracke dringend een psychiater moet raadplegen, want de man heeft last van schizofrenie. Zo verklaarde hij een tijd terug in een interview met Humo: "Ik weiger het Vlaams Blok ooit nog anders te behandelen dan de andere partijen". Kan Siegfried Bracke dan eens uitleggen waarom Frank Vanhecke dan niet welkom is bij een voorzittersdebat?

Ach ja, we kunnen het ons wel voorstellen. Ze willen het zo graag 'gezellig' houden. En dus wordt er een partij schaduwboksen opgevoerd, die moet verhullen dat de drie traditionele partijen eigenlijk maar één pot nat is. De VRT laat het graag uitschijnen dat er op 13 juni maar twee keuzes mogelijk zijn: of je stemt voor paars of je stemt voor de oppositie (en dus CD&V). Maar in werkelijkheid is er natuurlijk nog een ander, sterker alternatief. En dat is het Vlaams Blok!

Toen enkele kopstukken van het Vlaams Blok vorig jaar werden uitgenodigd in de kantoren van de VRT om de verkiezingsuitzendingen te bespreken, en ze zich beklaagden over de wel erg ruime aandacht voor de SP.A, kregen ze te horen dat het allemaal heel 'evenwichtig' was en dat één en ander "een afspiegeling" was "van wat de peilingen voorspelden". Een bizar argument, dat vandaag blijkbaar niet meer geldt. Want een aantal peilingen voorspellen vandaag niet alleen een terugval van de SP.A, maar ook dat het Vlaams Blok wel eens de tweede partij zou kunnen worden in Vlaanderen ...

Frank Vanhecke was er dus niet bij. Maar er mocht wel gelachen worden. Toen Siegfried Bracke de aanwezige voorzitters vroeg eens kort te zeggen waarom de kiezers op 13 juni voor hun partij zouden moeten stemmen, zei Dirk Sterckx zonder blikken of blozen: "Omdat de VLD de beste garantie is voor werkgelegenheid. Voor 200.000 nieuwe jobs." Die uitlating zorgde voor spontane hilariteit in het publiek en werd luid weggelachen. Dirk Sterckx moet beslist wat sterkers verzinnen, want gisteren trapte hij de bal in eigen doel en ging hij af als een gieter.

En dan was er natuurlijk nog Steve Stevaert. Op een lastige vraag over de voortdurende sabotagestrategie van zijn Waalse spitsbroeder Elio Di Rupo, meende Robert Stevaert alweer met een 'grapje' te moeten uitpakken. "Ik snap niet waarom iedereen zo gebeten is op Di Rupo. Straks gaan we nog zeggen dat Di Rupo die bommen in Madrid heeft gelegd." Een 'grap' die er ver over was en die dan ook hoorbaar ongenoegen opwekte bij het publiek.

De tactiek van Stevaert om netelige kwesties te ontwijken met flauwe grappen en platte oneliners begint steeds meer mensen op de zenuwen te werken. De ster van Stevaert begint te verbleken. Hoog tijd!
Oud 16 maart 2004, 15:50   #9
SB1234
Schepen

Standaard

De kaap van de eerste 1000 komt inmiddels langzaam maar zeker in zicht:

[quote ]http://www.petitiononline.com/zwartwit/petition.html [/quote]
Oud 16 maart 2004, 15:53   #10
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Liberty TV doet toch wat ze willen. Als Zwart-Wit geen adverteerders aantrekt, dan is het normaal dat een commerciële zender zich afvraagt wat er nog meedoen.
Ik zou de samenzweringstheorieën toch elders zoeken, hoor... en me met interessante dingen bezighouden.
Oud 16 maart 2004, 15:55   #11
SB1234
Schepen

Standaard

Zwart-wit was het enige programma op Liberty dat kijkcijfers haalde die naam waardig...

toch een eigenaardige 'move' op precies drie maanden voor de verkiezingen (periode in dewelke de interesse voor politiek crescendo gaat), niet?
Oud 16 maart 2004, 16:03   #12
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Zwart-wit was het enige programma op Liberty dat kijkcijfers haalde die naam waardig...
Idd. Ik vond dat de advertentieblokken tijdens Zwart-wit er amateuristisch uitzagen. Zal dus waarschijnlijk niet veel opgebracht hebben, ondanks de kijkcijfers.
Oud 16 maart 2004, 16:06   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen

toch een eigenaardige 'move' op precies drie maanden voor de verkiezingen (periode in dewelke de interesse voor politiek crescendo gaat), niet?
ge moogt de mensen niet te slim maken : vertel ze mooie verhaaltjes en hou ze vooral dom, geef ze blind vertrouwen en vooral van alles gratis...
zoals in de tijd van de Romeinen : brood en spelen
Oud 16 maart 2004, 16:07   #14
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Liberty TV doet toch wat ze willen. Als Zwart-Wit geen adverteerders aantrekt, dan is het normaal dat een commerciële zender zich afvraagt wat er nog meedoen.
Ik zou de samenzweringstheorieën toch elders zoeken, hoor... en me met interessante dingen bezighouden.
reclame voor hun eigen dure reizen mogen ze vanaf nu steken waar ik denk : in de prullenbak !
Oud 16 maart 2004, 16:19   #15
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou mezelf vooral niets wijsmaken. Wat interesseert het de adverteerders wat er in het programma van Verstrepen wordt gezegd? Niets!! Alleen hoeveel volk er naar zijn programma kijkt. Wel, naar het enige echte democratische politieke programma op TV keken veel mensen (zo'n 250.000). Maak uzelf toch niet wijs dat adverteerders niet meer geïnteresseerd waren in zijn programma.
Steve heeft zijn zoveelste stunt uitgehaald: die stoute Vlamingen, die anti-royalistische, separatistische praat kwamen verkopen, die duivelse Filip De Winter die er de ene discussie na de andere kwam winnen en veel bijval van de kijkers genoot.
Het enige politieke programma dat nog niet van bovenaf werd bepaald en gestuurd MOEST verdwijnen: de bevolking zegde er wat ze dacht en verkondigde vaak het tegenovergestelde van Steve en zijn ondemocratische bende. Het was de goednieuwsbende een doorn in het oog... elke week opnieuw onderuit gehaald te worden door de Verstrepen-kijkers, die almaar groter werd.

Eén ding weet ik zeker: de democratie ZAL overwinnen en de valse moraalridders van hun paarden blazen.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 16:31   #16
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
[size=6]Ik zou mezelf vooral niets wijsmaken. [/size]
Meer een zin die doorgaans op zijn plaats is voor samenzweringszoekers...
Oud 16 maart 2004, 16:34   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het leukste vond ik eens in zwart wit toen het ging over vreemdelingenstemrecht.
En daar kwam een zekere Fatima aan de lijn, van Marokkaanse oorsprong. Die zei eerst dat haar moeder dat migrantenstemrecht niet nodig had. Toen vertelde ze over het feit dat de racisten van de AEL haar hadden aangevallen omdat ze samenwoonde met een Belg.
En de klap op de vuurpijl was toen ze, tot grote verbazing overigens van Filip de Winter, zei dat ze vorige keer op het Vlaams Blok had gestemd.

Had ik het nie met eigen ogen bekeken (op de video van mijn schoonvader) dan had ik het nie geloofd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 16:34   #18
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

[size=6]Ik zou mezelf vooral niets wijsmaken. [/size]
Meer een zin die doorgaans op zijn plaats is voor samenzweringszoekers...
Meer een reactie voor hen die de waarheid niet willen zien.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 16:38   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen reeds meer dan 900 handtekeningen. Het gaat snel.
Oud 16 maart 2004, 16:41   #20
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=7]ZWART/WIT HET ENIGE DEMOCRATISCH POLITIEK PROGRAMMA [/size]
[size=7]HET VLAAMS BLOK, DE ENIGE NIET DEMOCRATISCHE PARTIJ[/size]
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be