![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bemoedigend
De meeste Vlamingen vinden dat Yves Leterme de juiste beslissing heeft genomen door zijn ontslag aan te bieden. En de schuld van het mislukken ligt vooral bij de Franstaligen. Dat blijkt uit een peiling van de VRT die maandag en dinsdag werd afgenomen bij duizend Vlamingen. De beslissing van Leterme om zijn ontslag in te dienen wordt door de meeste Vlamingen niet als een nederlaag beschouwd. 4 op de 5 Vlamingen vinden dat hij de juiste beslissing heeft genomen. De schuld van de mislukte onderhandelingen wordt zelfs vooral bij de Franstaligen gelegd. 4 op de 5 ondervraagden noemen op zijn minst één Franstalige partij als schuldige, al is het opvallend dat het FDF pas op de vierde plaats staat. Toch vinden 3 op de 10 Vlamingen dat het kartel CD&V/N-VA ook fouten heeft gemaakt. 15 procent noemt alleen de N-VA. Helft wil opnieuw naar de stembus trekken Opvallend is ook dat een grote groep Vlamingen er steeds radicalere ideeën op na houdt, al moet gezegd dat vooral oudere mannen radicaliseren. Zo wil 61 procent niet dat Brussel wordt uitgebreid in ruil voor een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. In de leeftijdsgroep tot 29 jaar is echter minder dan de helft van de Vlamingen die mening toegedaan. De helft denkt dat er beter nieuwe verkiezingen worden georganiseerd en wanneer die er zouden komen, zou de helft ook alleen maar stemmen op partijen die beloven dat ze niet in een regering stappen zonder BHV te splitsen.
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat de peiling over 1000 mensen : hoeveel onder de 29 zaten er daarbij ? 78? (Ik gok maar wat eh) Ik zou dan wel graag ook de foutenmarges zien als er met zo'n kleine aantallen gewerkt wordt... Ik word gek van die halfslachtige informatie ivm peilingen : je kunt met cijfers altijd zo spelen dat je eruit kunt afleiden wat je wil horen. Soms komen procenten beter uit, soms komen absolute cijfers beter uit, etc... Zo'n artikel mogen ze van mij rustig schrijven maar ik wil dan graag ook in attachment alle absolute data zien. Laatst gewijzigd door sjarel : 17 juli 2008 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |