Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 21:05   #1
Pierette
Banneling

Standaard Asielprofiteurs in Kerk opgelopen tot 250 stuks, paster weigert hulp

Al 250 asielzoekers bezetten intussen Begijnhofkerk

HLN update Het aantal asielzoekers dat de Brusselse Begijnhofkerk bezet, is in de loop van vandaag opgelopen tot een 250-tal. Dat meldt priester Daniël Alliet, de pastoor van de kerk. De bezetters zelf claimen met 400 man te zijn, maar volgens de priester klopt dat niet.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...nhofkerk.dhtml

Wanneer gaan ze eens optreden met harde hand verdemme toch

Ik ben ooit eens gaan kijken en weet u wat die lui doen ? onze heilige beelden afdekken of bedekken met doeken en kleren... waarom gaan ze niet wat in de moskee van hun oren maken ?
In de VS pakt het volk het recht in eigen handen wanneer de overheid te laks
is om op te treden.
Is die Turteltrut nu al uit vakantie ? tijd voor hare C4 !
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:31   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

HLN update Het aantal asielzoekers dat de Brusselse Begijnhofkerk bezet, is in de loop van vandaag opgelopen tot een 250-tal. Dat meldt priester Daniël Alliet, de pastoor van de kerk. De bezetters zelf claimen met 400 man te zijn, maar volgens de priester klopt dat niet.

Ik ben ooit eens gaan kijken en weet u wat die lui doen ? onze heilige beelden afdekken of bedekken met doeken en kleren... waarom gaan ze niet wat in de moskee van hun oren maken ?
is om op te treden.
Ik wordt hier aan alle kanten verweten een vuile VB’er te zijn en dat stoort me geen moer, maar jou visie kan ik niet delen. Er zullen mogelijks profiteurs bij zijn maar ik wil er niet vanuit gaan dat alle asielzoekers per definitie vuile profiteurs zijn. Maak het maar mee wat zich nu weer afspeelt in Georgië. Ga jij met harde maatregelen mensen van daar en Armeniërs asiel weigeren en terug sturen? Neem jij de verantwoordelijkheid om die mensen de dood in te jagen?

Niet de asielzoekers gaan hier in de fout, maar ons beleid is fout. Jaren laten ze de boel aanrotten en dan plots schiet er weer eens eentje wakker uit zijn luie mandatariszetel en hopla, dan moeten er weer X aantal weg.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:39   #3
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik wordt hier aan alle kanten verweten een vuile VB’er te zijn en dat stoort me geen moer, maar jou visie kan ik niet delen. Er zullen mogelijks profiteurs bij zijn maar ik wil er niet vanuit gaan dat alle asielzoekers per definitie vuile profiteurs zijn. Maak het maar mee wat zich nu weer afspeelt in Georgië. Ga jij met harde maatregelen mensen van daar en Armeniërs asiel weigeren en terug sturen? Neem jij de verantwoordelijkheid om die mensen de dood in te jagen?

Niet de asielzoekers gaan hier in de fout, maar ons beleid is fout. Jaren laten ze de boel aanrotten en dan plots schiet er weer eens eentje wakker uit zijn luie mandatariszetel en hopla, dan moeten er weer X aantal weg.
Ik denk eerder dat het beleid in de landen van herkomst onverantwoordelijk is.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 8 augustus 2008 om 21:57.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:49   #4
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel Garry, da's nog juist gezegd! We zijn het niet vaak eens met elkaar, maar nu wel.
Oud 8 augustus 2008, 21:49   #5
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het beleidt in de landen van herkomst onverantwoordelijk is.

Mja, beleid? We kunnen daar niet meer van 'beleid' spreken eh, eerder van complete 'wanbeleid'.
Oud 8 augustus 2008, 21:53   #6
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Waarom gaan die asielzoers altijd in een kerk zitten en nooit in een moskee?
Zou dat een kwestie van tolerantie zijn?
Mij lijkt dat in de praktijk een moskee heel wat meer bescherming biedt tegen de overheid: een moskee is effectief veel meer een no-go area voor de politie.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 21:54   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel Garry, da's nog juist gezegd! We zijn het niet vaak eens met elkaar, maar nu wel.
'k Ben nog de kwaatste VB'er niet hé.
Oud 8 augustus 2008, 22:25   #8
Pierette
Banneling

Standaard

Steek alle behoeftige Belgen bij elkaar en er is geen kerk meer beschikbaar. Misschien moeten we die mensen eens mobiliseren in de hoop hulp aangeboden te krijgen. Ik ben het beu van dergelijke artikels te lezen terwijl ik dagelijks zie hoe onze eigen mensen spartelen van ellende! Ik lees daar bijna nooit iets over. Maar alle dagen is er wel iets met vluchtelingen die "niets" hebben maar wel de middelen vinden om zich te verdoven met alcohol of drugs. Waar klopt het plaatje dan niet?
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 22:27   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

is om op te treden.
Klacht wegens huisvredebreuk en doen ontruimen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 22:32   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel vluchtelingen kent u Pierette? En ook hun dealer want u weet dat ze aan de drugd zitten! Allemaal en dat terwijl ze 'niets' hebben! Waar ziet u horden vluchtelingen aan de drank? U overdrijft en nog geen beetje, van mij mogen er gerust vluchtelingen zijn als ze recht hebben op dat statuut mogen ze blijven!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 23:18   #11
FDM
Banneling

Standaard

Ga jij met harde maatregelen mensen van daar en Armeniërs asiel weigeren en terug sturen? Neem jij de verantwoordelijkheid om die mensen de dood in te jagen?jankjank

als ik moet 10 matrasliggers onderhouden ben ik dood en failliet
Garry je mag kiezen: mij of hen ?
je gaat toch geen buitenlanders verkiezen boven een landgenoot ??
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 07:40   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoeveel vluchtelingen kent u Pierette? En ook hun dealer want u weet dat ze aan de drugd zitten! Allemaal en dat terwijl ze 'niets' hebben! Waar ziet u horden vluchtelingen aan de drank? U overdrijft en nog geen beetje, van mij mogen er gerust vluchtelingen zijn als ze recht hebben op dat statuut mogen ze blijven!
Die kerel die uit die kraan is gevallen was toch stoned, niet? Moet je toch geld voor hebben, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 09:37   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerlijk gezegd heb ik zo m'n vragen rond de hele zaak. Wat me trouwens altijd opvalt, is dat die asielzoekers (waarvan een groot deel moslim is) steeds weer opnieuw naar kerken trekt. Waarom bezetten ze niet eens een gebouw van hun eigen godsdienst?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 10:08   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat ze daar zo buitenvliegen....een moskee zal zich niet openstellen voor dit soort zaken, en dat weten die mensen maar al te goed. Wie denkt dat moslims uit Kosovo of Pakistan en Afrika automatisch welkom zullen zijn bij hun geloofsgenoten vergeet de discriminatie tussen moslims onderling, Marokkanen en Turken negeren elkaar al vanwege verschillende opvattingen, het zijn voornamelijk christelijke organisaties die bezig zijn met mensen zonder verblijfsstatuut en geen moslims

Laatst gewijzigd door alice : 9 augustus 2008 om 10:08.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 10:52   #15
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Er is asiel en asiel.

'economische' vluchtelingen (lees potverteerders) maken het kapot voor de echte vluchtelingen... Die laatste zijn van harte welkom, die eerste moesten ze met hun tamme... naar huis schoppen. Te tam om te werken? crepeer dan.

als ik niet werk heb ik ook honger.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 12:59   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik zo m'n vragen rond de hele zaak. Wat me trouwens altijd opvalt, is dat die asielzoekers (waarvan een groot deel moslim is) steeds weer opnieuw naar kerken trekt. Waarom bezetten ze niet eens een gebouw van hun eigen godsdienst?
Ik denk dat het antwoord daarop zeer simpel is. Kerken trekken zo goed als geen volk tenzij voor een trouwpartij , een begrafenis of met kerstmis de middernachtmis. Aangezien ze, zoals U beweerd, allemaal, of zo goed als, moslim zijn, gaan ze niet de eigen medegelovige in de weg lopen tijden hun prakkiseren. Een vorm van respect die ze niet hoeven te handhaven tegenover de christelijke bevolking. Bovendien hopen ze dat hun bezetting van een kerk meer invloed zal hebben naar de overheid toe dan wanneer ze een moskee bezetten.
Oud 9 augustus 2008, 13:02   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Ga jij met harde maatregelen mensen van daar en Armeniërs asiel weigeren en terug sturen? Neem jij de verantwoordelijkheid om die mensen de dood in te jagen?jankjank

als ik moet 10 matrasliggers onderhouden ben ik dood en failliet
Garry je mag kiezen: mij of hen ?
je gaat toch geen buitenlanders verkiezen boven een landgenoot ??
Als ze hier er matrasliggers van maken is dat de fout van onze instanties.
Oud 9 augustus 2008, 13:12   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Er is asiel en asiel.

'economische' vluchtelingen (lees potverteerders) maken het kapot voor de echte vluchtelingen... Die laatste zijn van harte welkom, die eerste moesten ze met hun tamme... naar huis schoppen. Te tam om te werken? crepeer dan.

Doe ze dan werken. De meerderheid van hen vraagt niet beter, maar hier doen ze er alles aan om te beletten dat ze werken. Er zijn sectoren zat die niet aan arbeidskrachten geraken. Wel, laat ze hun sporen verdienen door te bewijzen dat ze minimum x AANTAL JAAR, aan het weerk zijn alvorens een definitieve verblijfsvergunning te geven en minstens vb 10, 15 jaar hier werkzaam zijn om de nationaliteit te verwerven. Maar nee, hier geven ze liever aan het is eender wat de nationaliteit als ze maar stemmen opleveren. Straks krijgen babby’s ook nog stemrecht, als ze maar voor de conventionele partijen willen stemmen.
Oud 9 augustus 2008, 13:20   #19
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Europese vluchtelingen opvangen daar kan ik nog inkomen , maar eens de problemen in hun land van herkomst opgelost zijn zouden die onheroepelijk moeten worden teruggestuurd !!!!!! voor de andere vluchtelingen moet gezorg worden dat ze dichtbij huis kunnen worden opgevangen

zoniet gaat de sociale zekerheid hier nog verder achteruit , europa hoeft niet het OCMW vande wereld te worden !!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 14:07   #20
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Er is asiel en asiel.

Ik denk dat men vanuit het land van herkomst vaak een verkeerd beeld krijgt over de westerse landen. Een soort alles kan er, en geld ligt er vrij om op te rapen. Samen met 'je toekomst is daar veel beter'. Maar is een toekomst zoveel beter als je al je familie en vrienden moet achterlaten om naar een land te gaan waarvan je de taal niet eens kent, met heel andere gebruiken?
De migratie blijkt in heel wat gevallen toch niet zo van een leien dakje te lopen, veel migranten kampen met gezondheids- en psychische klachten, omwille van de stress die het proces met zich meebrengt.
Daarnaast denkt men vooral aan een hoog loon, maar men vergeet dat in verhouding ook alles veel meer kost dan hier.
In totaal is het verschil meestal dat men hier is overgelaten aan de grillen van een sociale woonwijk of achterbuurt, moeilijk aan werk geraakt met het diploma van daar (devaluering), bijna verplicht is veel kinderen te krijgen om rond te komen omdat een traditioneel eenverdienersgezin hier gewoonweg nauwelijks een welvaart kan krijgen naar westerse maatstaven. Terwijl men in het thuisland een betere status had, meer aanzien, een betere job misschien, en heel vaak een mooiere woning. Neem er het zonnige klimaat bij tov de regenachtige dagen hier.

De enige reden die doorslaggevend is voor hun om hier te blijven, zijn denk ik de sociale voorzieningen. Hier heb je zekerheid dat er voor je gezorgd wordt als je ziek wordt, in veel Afrikaanse/Aziatische en zelfs Europese landen ligt dat totaal anders.
Maar of ze er op een ander vlak werkelijk op vooruit gaan? Ik betwijfel het.

Nochtans ligt er in het land van herkomst vaak een taboe op 'daarblijven'. Wie het geld heeft, vertrekt. Anders gun je je kinderen geen goede toekomst, en zorg je niet goed voor je familie (geld sturen).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2008 om 14:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be