Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 12:59   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Ontwikkelingshelpsters verkracht

Kenia arresteert zeven verdachten verkrachtingen
woensdag 30 juli 2008 07:29

De Keniaanse politie heeft zeven mannen opgepakt die verdacht worden van het verkrachten van vijf Nederlandse vrouwen.

Zeven mannen zijn gearresteerd als verdachten van de verkrachtingen
Bekijk de video van RTL Nieuws
Kenianen opgepakt voor verkrachten Nederlandse vrouwen

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens de Telegraaf gaat het om vier aanhoudingen: twee bewakers, een gids en een chauffeur, allemaal in dienst van het kindertehuis waar de Nederlandse vrouwen vrijwillgerswerk deden.

Dominee
Na de verkrachtingen heeft een dominee de politie gebeld, er zijn geruchten dat ook hij bij de verkrachtingen is betrokken. Dat bericht is noch bevestigd, noch ontkend.

Vijf Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 17 tot 25 jaar werden afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen.

Hulp
Volgens de politie hebben de verkrachters en overvallers hulp gekregen van de organisatie van het project.

De vrouwen waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. De Nederlandse organisatie blijft achter de Keniaanse leiding staan.

Door Maartje Willems

Kijk, daar sta ik nu helemaal niet verbaasd om. Wie Afrika kent weet dat je daar altijd extra voorzichtig moet zijn en zeker als vrouw. Maar meer en meer zie ik van die gebrainwashte schoolkinderen zonder voorzorgen naar ginder trekken met het idee dat alle afrikanen prachtmensen zijn.
Weer een mooi voorbeeld van hoe nefast de multiculturele opvoeding is.
Trouwens het valt op hoe onze politiek correcte pers dit voorval doodzwijgt.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 30 juli 2008 om 13:00.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 13:03   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht

De Keniaanse politie heeft zeven mannen opgepakt die verdacht worden van het verkrachten van vijf Nederlandse vrouwen.

Dat meldt RTL Nieuws. Volgens de Telegraaf gaat het om vier aanhoudingen: twee bewakers, een gids en een chauffeur, allemaal in dienst van het kindertehuis waar de Nederlandse vrouwen vrijwillgerswerk deden.

Dominee
Na de verkrachtingen heeft een dominee de politie gebeld, er zijn geruchten dat ook hij bij de verkrachtingen is betrokken. Dat bericht is noch bevestigd, noch ontkend.

Vijf Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 17 tot 25 jaar werden afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen.

Hulp
Volgens de politie hebben de verkrachters en overvallers hulp gekregen van de organisatie van het project.

De vrouwen waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. De Nederlandse organisatie blijft achter de Keniaanse leiding staan.

Door Maartje Willems

Kijk, daar sta ik nu helemaal niet verbaasd om. Wie Afrika kent weet dat je daar altijd extra voorzichtig moet zijn en zeker als vrouw. Maar meer en meer zie ik van die gebrainwashte schoolkinderen zonder voorzorgen naar ginder trekken met het idee dat alle afrikanen prachtmensen zijn.
Hadden ze de cannabis daar maar al uitgevonden daar, de mensen zouden iets meer chill zijn .. en had u hier niet hoeven posten.
Oud 30 juli 2008, 13:17   #3
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb smakelijk moeten lachen om je bericht. Het omvat alles voor politieke kolder. Ook dat mediacomplot is zeer geestig.

Die multiculturele samenleving, dat is in Afrika mijn beste kameraad. Als er iemand is die de Keniaanse en de Vlaamse samenleving toch niet mag verwarren, ben jij het wel.

Bovendien vind ik dit nieuws behoorlijk fait divers. Ik begrijp dat de "poco" media hier niet veel nieuwswaarde in ziet. 5 vrouwen verkracht in een ver land? Dan liever de massale verkrachtingen in Oost-Congo als nieuws.

Misschien had ik uw bericht begrepen als die 5 vrouwen verkracht waren in Vlaanderen door die 7 Kenianen, maar nu vind ik het getuigen van een hoog kruisvaardersgehalte.
Oud 30 juli 2008, 17:04   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Toen ik in Afrika was, liep ik altijd gewapend rond.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:13   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In diverse oorlogen in diverse continenten wordt verkkrachting als een wapen aanzien - het is tegen alle conventies van Genève in & dus een misdaad (en niet om te lachten) -
De internationalizering van het (straf)recht staat helaas nog in zijn kinderschoenen -
we kunnen alleen maar het beste hopen voor de nabije toekomst !

Stellen dat verkrachten een monopolie is van niet-blanke mensen is vanzelfsprekend onzin.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:20   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dominee

Hulp

Door Maartje Willems

Trouwens het valt op hoe onze politiek correcte pers dit voorval doodzwijgt
.
Ongelooflijk of hoe je in alles complotten kunt zien. Heb wel eens goed moeten lachen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:47   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Geef maar geld voor "de negertjes" ... Laat je kinderen daar maar scholen gaan bouwen ...

't Moet verschrikkelijk zijn voor die vrouwen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:09   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik heb smakelijk moeten lachen om je bericht. Het omvat alles voor politieke kolder. Ook dat mediacomplot is zeer geestig.

Die multiculturele samenleving, dat is in Afrika mijn beste kameraad. Als er iemand is die de Keniaanse en de Vlaamse samenleving toch niet mag verwarren, ben jij het wel.

Bovendien vind ik dit nieuws behoorlijk fait divers. Ik begrijp dat de "poco" media hier niet veel nieuwswaarde in ziet. 5 vrouwen verkracht in een ver land? Dan liever de massale verkrachtingen in Oost-Congo als nieuws.

Misschien had ik uw bericht begrepen als die 5 vrouwen verkracht waren in Vlaanderen door die 7 Kenianen, maar nu vind ik het getuigen van een hoog kruisvaardersgehalte.
Ik vraag me af of het ook een fait divers zou zijn mocht Renesse een jaartje loopbaanonderbreking nemen om aan ontwikkelingshulp te gaan doen in Kenia en dan in groep verkracht worden door enkele mannen met hoogst waarschijnlijk een HIV besmetting.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:26   #9
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vraag me af of het ook een fait divers zou zijn mocht Renesse een jaartje loopbaanonderbreking nemen om aan ontwikkelingshulp te gaan doen in Kenia en dan in groep verkracht worden door enkele mannen met hoogst waarschijnlijk een HIV besmetting.

Natuurlijk niet! Wat een domme opmerking. Voor de betrokkenen is dat natuurlijk geen fait divers. Maar ik kan me toch niet elke moord of elke verkrachting of gelijk welk onrecht in de wereld gaan aantrekken?

Leren relativeren.
Oud 30 juli 2008, 18:33   #10
FDM
Banneling

Standaard

5 vrouwen op toernee in Kenia = uitlokking !
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:34   #11
FDM
Banneling

Standaard

o ja
citaat vergeten

Dominee

Hulp

Door Maartje Willems
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:39   #12
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Laatste Nieuws:
Nederlanders in Kenia overvallen en verkracht

De Morgen:
Nederlanders in Kenia overvallen en verkracht

Misschien houd jij er een andere definitie van 'politiek correcte media' op na, ofwel heb je je niet al te best geïnformeerd vooraleer je deze loze beschuldiging uitte. Ik zet mijn geld op de tweede optie.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:24   #13
stapas
Burger

Standaard

En gezien de kwaliteit van dit forum wacht ik nu nog op een reactie die in dit voorval een communautaire dimensie ziet.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:42   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind vijf verkrachte vrouwen vijf te veel maar dat geldt evengoed voor alle andere verkrachtingen waar ook ter wereld.
Als iedereen het daar mee eens is hebben we een start?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:56   #15
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
En gezien de kwaliteit van dit forum wacht ik nu nog op een reactie die in dit voorval een communautaire dimensie ziet.
Dat ze die verkrachters kastreren !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:07   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Dat ze die verkrachters kastreren !
Is dat niet gevaarlijk?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 07:25   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De hand van het Keniaase gerecht zal verschrikkelijk zwaar neerkomen op die figuren....

Binnenkort zul je A.I. gaan horen janken
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:09   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Ik vraag me af of ik jouw dan wel Hyoens' commentaar nu het meest belachelijke moet vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:25   #19
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

"Volgens een woordvoerder van Livingstone zijn zo'n honderd mensen opgepakt. Onder de gearresteerden zouden enkele lokale medewerkers van het project zijn. "Dat is onvoorstelbaar. Die mensen zijn echt onschuldig, ze zijn zelf slachtoffer geworden en hebben hulp nodig."

Toont maar weer eens aan hoe naïef deze ngo's zijn... "die mensen zijn echt onschuldig!" Natuurlijk, zwarten zijn altijd onschuldig. Waar blijven de poco's om te beweren dat de meisjes het uitgelokt hebben?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:58   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Volgens een woordvoerder van Livingstone zijn zo'n honderd mensen opgepakt. Onder de gearresteerden zouden enkele lokale medewerkers van het project zijn. "Dat is onvoorstelbaar. Die mensen zijn echt onschuldig, ze zijn zelf slachtoffer geworden en hebben hulp nodig."

Toont maar weer eens aan hoe naïef deze ngo's zijn... "die mensen zijn echt onschuldig!" Natuurlijk, zwarten zijn altijd onschuldig. Waar blijven de poco's om te beweren dat de meisjes het uitgelokt hebben?

Goed mogelijk, tenslotte is een short dragen in Afrika hetzelfde als erachter vragen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be