![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Opgepast voor Internetfabels en complottheorieen!
Via m'n artikel 'Michael Moore's waarschuwingen' kreeg ik een aantal reakties die ver afweken van de oorspronkelijke bedoeling van dat artikel, namelijk de huidige stand van zaken in de VS-presidensverkiezingen belichten. De film 'Fahrenheit 9/11' speelde ook een rol hierin. Ging het in die film nog om een nogal realistische inschatting van wat niet onmogelijk zou kunnen zijn, ondertussen zijn er een pak complottheoriën bijgekomen. Bovendien proberen een aantal groepen en mensen via al die complottheoriën de meest fiktieve tot bizarre wereldvisies te slijten, gebruikmakend van een aantal werkelijkheden die ze dan op hun onderliggend wereldbeeld metsen. In tal van internetfabels heeft men het over 'de nieuwe wereldorde'. Inderdaad, het is een oud zeer dat grote imperialistische mogendheden snode plannen hebben om in het voordeel van hun kleine elites hun invloedssfeer zo veel mogelijk uit te breiden. Ik weet niet hoe ze het geflikt hebben, maar diegenen die de in politieke diskussies gebruikte term 'de nieuwe wereldorde' in hun promotiemateriaal gebruiken, zijn er in blijkbaar in geslaagd al een zekere aanhang uit de internetsferen te toveren door al die complottheorieën en de nieuwe wereldorde te verbinden met wat zij 'occulte bloedlijnen' noemen. De machtigste mensen uit de politiek, de zakenwereld, de media, de militairen...zouden volgens deze bloedlijnen al duizende jaren de wereld regeren...ja wadde...gevaarlijke uitspraken, die in hun uiterste konsekwentie tot etnische zuivering kunnen leiden, als je 't mij vraagt. Men misbruikt de bevindingen van de Summerische kleitabletten in het oude Irak van vroeger om te gaan beweren dat 'goden van een andere planeet' in de tijd van de oudste beschavingen alhier hun kennis naar hier zouden hebben gebracht en zich met mensen zouden hebben vermengd tot een soort hybride soort...die voortaan voorbestemd was om te regeren...hoe dicht kunnen we nog bij de paranoia en het fascisme geraken ? Op te maken uit sommige enthoesiaste reakties van goedgelovige mensen uit een heel pak landen, zijn die mensen doodsbenauwd voor wat volgens hen nog allemaal komen moet: de wereld één natie, één valuta, één leger (en op de duur geen meer), daar kan niemand tegen zijn zou je zeggen...maar volgens de theoretici van deze zogezegde buitenaards-menselijke machtsstruktuur in wording zal de mensheid dan tot slaaf gemaakt worden. De hele wereld is volgens hogergenoemde visionairen al in handen van die geheime genootschappen...natuurlijk zijn er geheime genootschappen van supersuperrijke gangsters met overal op de juiste plaats hun invloeden...maar doe de internetwereld en daarbuiten tochniet geloven dat die dan te maken hebben met wezens die van een menselijke vorm naar een reptielenvorm kunnen mutueren en weer terug. Natuurlijk is dat best grappig als je president Bush in een cartoon als reptiel naast zijn vrouw in bed kunt voorstellen...maar al dat fake fabelachtig gedoe speelt juist in de kaart van al diegenen die niet liever hebben dan dat mensen die op een ernstige en eerlijke manier met de huidige machtspolitiek van de blokken bezig zijn, in het hoekje van de mensen 'die ze allemaal niet meer op een rij hebben' worden geduwd. En dat is nu net de bedoeling van dit hele science-fiction circus denk ik. Ik weet het, ik weet het, nu ga ik reakties krijgen van 'weet jij dan niet dat wij op termijn naar de toekomst toe allemaal een chip gaan ingeplant krijgen'...en ja ik weet dat dit al op zeer kleinschalig vlak al gebeurd en dat daar al geld mee verdiend wordt. Dat daar reaktie tegen komt is normaal, maar dat een woordvoerder van één van die groepen achter die buitenaardse bloedbanden-theoretici gaat staan en andersom, dat is pas een gevaarlijke mix van fiktie en werkelijkheid. Deze wereld is nog niet gek genoeg zou ik zeggen...dat moeten we er weer bijnemen...filosofisch verzet blijft dus geboden. http://filosofischverzet.skynetblogs.be octo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Mooi zo! Het werd tijd dat hiertegen werd ingegaan.
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het de bedoeling om continu reclame te maken voor je weblog?
![]() Laat het mij aub weten dan ontwijk ik jouw discussie's waar je zelf niets bijdraagt en waar anderen toch hun tijd in stoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wordt wat gekker wanneer die mystieke wezens opdrachten gaan geven. Sommige mensen geloven in een god in de hemel. Van mij mogen ze. Maar soms zou die god opdracht geven om andere mensen kwaad te doen en zelfs te vermoorden. Dan wordt het minder aangenaam. Moeten we optreden tegen dergelijke gelovigen? Ja en nee, zou ik zeggen. Ja, in de zin dat stevig kritiek mag worden geuit op hun onzin. Nee, in de zin dat je dergelijke mensen in ieder geval alle ruimte moet laten om hun onzin te verkondigen. Vrijheid van meningsuiting blijft de basisvoorwaarde voor een ontwikkelde maatschappij. Ze zijn irritant. Bijna zo irritant als de Jehova’s die regelmatig aan mijn deur aanbellen om te verkondigen dat mijn heil van een mystiek wezen, god genaamd, afhangt. Maar zo lang ze niet langs de deur gaan, valt hun irritante gedrag mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() een aparte groep voor complotten hoeft niet maar een onderwerp 'Fantasietjes op zn best ' zie ik wel zitten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik ga akkoord, maar men moet ergens een grens trekken aan dit verkondigen. Denk maar aan de documentaire 'Jesus camp'. Kinderen en volwassenen hersenspoelen kan én mag niet. Alle zijden moeten worden getoond zodanig dat de persoon in kwestie een kritische houding kan aannemen.
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Iedereen bedankt voor zijn of haar reaktie. Ook Excalibur wiens lange Engelse bijdrage hier ergens op het forum, ik voor het schrijven van deze tekst toch behoorlijk lang volgehouden heb,
misschien was hij of zij mijn muze wel, waarvoor dank. En Excalibur, er zaten zoveel verwijzingen, publiciteit naar blog en pages in verwerkt dat ik voor vandaag m'n buik daarvan volheb en bijgevolg mijn eigen blog niet ga vermelden vandaag. ps. om weer geen nieuwe pikuur te krijgen, ik heb niks tegen Engels of welke taal dan ook |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog een die zich geroepen voelt om zich te waarschuwen tegen complotten
![]() Wat filosofische verzet opnoemt klopt niet helemaal , en zeker niet voor alle mensne die in de nieuwe wereld orde geloven. Hij gooit het - zoals gewoonlijk - weer allemaal eens op een hoop. We moeten naar de feiten kijken en die wijst aan dat er weldegelijk een complot is om een nieuwe wereld orde op te richten. En het publiek mag dit niet weten. Daarom worden er graduele stappen gebruikt (oprichting U.N bv.) en wordt een en ander uitgelegd in het kader van "verdere internationalistering van een moderner wordende maatschappij". Een complot is wat het is: een verbond tussen 2 of meer mensen dat nadelig is voor anderen en daarom geheim moet gehouden worden. De nieuwe wereld orde voldoet perect aan die beschrijving.
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() heb je waarschijnlijk met exodus verwisseld excalibur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het spreekt vanzelf dat er "complotten" bestaan : er is een complot om de belgische staat af te schaffen, een complot om hem in stand te houden, een complot om de RK kerk te behouden, een complot om de islam te herbronnen, een complot om de staat Israël uit te breiden, een complot om de staat Israël af te schaffen enz.. Wat "De nieuwe wereldorde betreft en andere aanverwante theorieën is dat al dergelijke complotten samen te brengen zijn in één enkele samenzwering van een "door bloed" verbondenen en waarvan de felste tegenstellingen in feite samenwerking om één bepaald doel na te streven : het behoud en de voortdurende misbruik van hun macht. Ik denk er zelfs over zelf met een verhaaltje te beginnen nl. de afstammelingen van Abel, de ongelukkige zoon die destijds door zijn broer Kaïn vermoord is. In mijn verhaal zou die jongen in het geheim nog afstammelingen hebben, die dan voortdurend de nazaten van zijn perfide moordenaar dwars zitten. Ik denk dat dit verhaal eens geschreven een ongelofelijke successtory zou kunnen zijn - zeer geloofwaardig overigens.. zo zou Jezus van Nazareth als afstammeling van Kaïn rdelijk dwars geboomd geweest zijn door de nazaten van Abel enz... Bewijs ? Hij is toch gekruisigd ? Of niet soms ?
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is de kern van de zaak: die nieuwe ordening is geen complot, het is geen resultaat van occulte samenzweerders, van eeuwenoude bloedlijnen, van geheime genootschappen, van salamanders of buitenaardse wezens. Het is de wil van de huidige machthebbers om na het verdwijnen van de Sovjet Unie een wereldorde te creëren waarbij de VS en haar geällieerden het voortouw nemen om de vrijemarkt doctrine te betonneren in de hoofden van de mensen (denk aan 'there is no alternative' en 'the end of history') en de wetten van hun landen (Europese Grondwet) zodat hun macht en winsthonger kan gestild worden en ze hun impact behouden en uitbreiden. De oorlogen in Afghanistan en Irak zijn er de resultaten van, de Patriot Act I en II, de Criminal Justice and Public Order Act, de andere 'anti-terrorisme' wetten, het voorstel tot Europese Grondwet, het Verdrag van Lissabon, de neiging om de bevolking meer en strenger te controleren, om meer vormen van 'ongewenst' gedrag te gaan criminaliseren, om gevangenissen bij te bouwen. Natuurlijk is het de bedoeling en het resultaat van de zucht naar dominatie dat de vrijheid van het individu beperkt wordt, dat spreekt voor zich. Het is een noodzaak indien men die dominatie wil behouden omdat onze belangen (sociaal, economisch en ecologisch) in het gedrang komen. Ze zijn namelijk tegengesteld aan de belangen van de machthebbers. En natuurlijk moeten mensen zich daarover informeren, zich ertegen organiseren en verzetten. Maar de basis van die analyse, van die organisatie en van dat verzet moet gebasseerd zijn op een materialistische manier, op feitelijke bewijzen op historisch aantoonbare evoluties op concrete gebeurtenissen en effectieve inbreuken op onze vrijheid en op de aantasting van onze belangen. Ze moet wetenschappelijk zijn en niet - zoals dat bij de NWO-theorie-aanhangers het geval is - idealistisch. Dat is de fundamentele tegenstelling tussen mensen die zich verzetten tegen het kapitalisme, het neo-liberalisme, de oorlogen, de afbraak van de sociale zekerheid en voorzieningen, de destructie van het milieu enerzijds en de aanhangers van de complottheorieën anderzijds: de eerste zijn (doorgaans) materialistisch, de laatsten zijn idealisten. Ze hebben derhalve ongelijk. Niet alleen hebben ze ongelijk: ze zorgen ook voor een verlies aan tijd, energie en intelligentie die we in onze strijd tegen het kapitalisme hard nodig hebben. In die zin zijn het zelfs bondgenoten van de machthebbers en de zgn. nieuwe wereld orde waar ze zich (met woorden en vooral vanachter hun klavier) zeggen tegen te verzetten. Dat zegt bijvoorbeeld ook Chomsky. Filosofisch Verzet heeft in deze dus volkomen gelijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 augustus 2008 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ze zijn ook sterk in vragen ontwijken, de pot draaien, etc.. En tegen kritiek kunnen ze niet zo heel goed. Dat hebben hier al velen mogen ondervinden. Maar inderdaad, zolang het geen pijn doet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kon niet achter blijven en heb ook eens een eigen complottheorie bedacht. Niks gelogen,alleen heel veel uit zijn context gerukt en verzwegen. Nu nog wat volgelingen zoeken die fimpjes met technodeuntjes kunnen maken, Exodus i'm looking at you
![]()
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze is ook wel een leukerd en die gaat al zeker 13 jaar mee : Belgium Does not exist. Om duistere redenen valt deze conspircay theorie niet in de smaak van veel believers. Vreemd. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 augustus 2008 om 20:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Hehe nog niet gezien, zalig.
Ik begin toch meer steeds te geloven in die NWO ![]()