![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Als voorbeeld : de goedkeuring van het verdrag van Lissabon...
Wat is de plaats van Vlaanderen (officieel versus reëel) binnen Europa ? En België ? Het verdrag van Lissabon werd door de verschillende regionale parlementen goedgekeurd... Elders functioneert dit toch wat anders... bv. in Duitsland : "De Duitse Bondsdag heeft het verdrag van Lissabon met een grote meerderheid goedgekeurd. In de Duitse kamer van volksvertegenwoordigers steunden bijna alle fracties het verdrag als een "stap vooruit" voor Europa. Bondskanselier Angela Merkel noemde het hervormingsverdrag een "groot project" in het belang van de burger. De Bundesrat stemt op 23 mei over het verdrag van Lissabon. Het staat vast dat de tekst ook in deze kamer, waarin de deelstaten vertegenwoordigd zijn, goedgekeurd zal worden." Wie kan hierover voor mij eens een grondige analyse maken en de verschillen tussen de verschillende landen in kaart brengen met betrekking tot dit voorbeeld ? + de plaats van Vlaanderen vanuit het oogpunt Vlaanderen ? + de plaats van Vlaanderen vanuit het oogpunt Europa ?
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ...je winst is dat jij er slimmer van wordt !
Gewoon DOEN ! Er zal toch wel iemand op dit forum ronddwalen met een beetje parate kennis...
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() merkel en sarkozy volgden een bestuurs opleiding aan het departement of state
in Washington. Samen hebben ze de nodige 65 % van de stemmen om wetten erdoor te kunnen drukken (mits 1 ander klein extra land meedoet van de 27 eu leden) begrijp je? Laatst gewijzigd door Babylonia : 14 juli 2008 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik begrijp de betekenis van een klein landje als België in de ogen van de grote broers, o.a. dankzij jouw bijdrage, maar wat betekent Vlaanderen voor Europa ?
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Het Vlaamse parlement moest Lissabbon goedkeuren. Dat wil zeggen dat men vanuit Vlaams oogpunt het verdrag als een stap voor Vlaanderen en Europa beschouwd.
Vanuit Europees oogpunt? Vlaanderen is nog altijd een deel van België, en zal denk ik ook als een deel daarvan worden gezien. Behalve bij onafhankelijkheid of aansluiting bij Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Hetzelfde als Belgie zeker xD
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betekent Baskenland voor Europa? Het is een qua bevolking klein gebied in Europa met 3 miljoen inwoners. Economisch stelt het niet veel voor, het is grotendeels agrarisch gebied. Toch heeft het vrij veel betekenis voor Europa. Het is een bron van onrust. Er zijn wat ‘onafhankelijkheidsbewegingen’, waarvan de ETA de bekendste is, die zich bezighoudt met terrorisme. Waar wil Vlaanderen het meest op lijken? Op Noordrijn-Westfalen of op Baskenland? Wil het een economisch welvarend rustig deel van Europa zijn, of wil het een onrustig en dus economisch instabiel deel van Europa worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juli 2008 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 15 juli 2008 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 15 juli 2008 om 15:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Hallo Geert
wat voor commentaar heb je op deze documentaire? Ik denk dat ik het daarvan weet dat er iets is met Duitsland en Frankrijk samen die de boel kunnen blokkeren op de manier die ik beschreef. Mijn gegevens kloppen niet als ik de cijfers eroip na trek en jij lijkt gelijk te hebben. http://www.wiseupjournal.com/?p=173 Een depute zegt hier duidelijk dat overal lonen omlaag zullen gaan in de EU en de sociale protectie verminderen. Als er iemand in Belgie aan een loon op een contract van lithauen kan werken lijkt me dat geen goed vooruitzicht. In denemarken en zweden zijn geen minimum lonen dus wie daar aan dat loon wil werken kan en mag... Waar zijn de vakbonden? Laatst gewijzigd door Babylonia : 15 juli 2008 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |