![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu is het nog wachten op de reaktie van de nva zelf.
Wat mij betreft, mag het Weverke zijn steun aan de regering opzeggen for the time being, en een ledenkongres laten beslissen in september, over wat op dat ogenblik zal voorliggen. Hetgeen het kartel hierna beschrijft als voorwaarden, zijn klaar en duidelijk: als die weg gevolgd wordt, dan komt er een staatshervorming die beoogd werd bij de vorming van het kartel. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF31072008_063 Kartel CD&V/N-VA betreurt gebrekkige vooruitgang Het kartel CD&V/N-VA heeft kritiek op de gebrekkige vooruitgang die de bemiddelaars totnogtoe geboekt hebben. 'De drie bemiddelaars zijn er vooralsnog niet in geslaagd om de Vlaamse partijen de noodzakelijke garanties te bieden', klinkt het. In een persbericht dat meteen na de persconferentie van de bemiddelaars werd verspreid, onderstreept het kartel de nood aan garanties voor een staatshervorming. Omdat de gesprekspartners na meer dan een jaar onderhandelen 'op de grenzen zijn gestuit van wat in ons federaal bestel nog haalbaar is', pleit het kartel voor een andere aanpak. In het bericht somt CD&V/N-VA zeven uitgangspunten op om te komen tot een zinvolle communautaire dialoog: * 1. De gesprekken moeten leiden tot een confederale staatsstructuur waarbij het zwaartepunt bij de deelstaten ligt. De confederale logica moet intussen alvast worden toegepast in de bestaande instellingen. * 2. Om het doel van een confederale staatsstructuur te bereiken is een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap noodzakelijk die geleid wordt door de Minister-Presidenten van de regeringen van de twee grote taalgemeenschappen. Indien zij overeenstemming bereiken over de aanpak van de dialoog, kan deze starten tegen het einde van het parlementaire reces en voor de regionale verkiezingen van 2009 resultaten boeken. * 3. Bij deze dialoog worden door beide Minister-Presidenten ook de federale regering en de parlementen betrokken, alsook, op een gepaste wijze en wanneer het hun bevoegdheden betreft, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Duitstalige gemeenschap. * 4. De structuur van de dialoog moet waarborgen dat het akkoord tussen de gemeenschappen wordt omgezet in een grondwetswijziging en de bijhorende federale wetgeving. * 5. De dialoog start met een open agenda. * 6. De staatsinrichting, de bevoegdheidsverdeling en de financieringsafspraken worden beheerst door de principes van wederzijds respect, territoriale integriteit, solidariteit, subsidiariteit, efficiëntie en financiële en fiscale verantwoordelijkheid. * 7. De parlementaire procedure inzake de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde loopt gewoon verder, de federale regering neemt terzake geen initiatieven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 juli 2008 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Iedereen kan wel wat roepen zonder konsekwenties. Slappe hap! Laatst gewijzigd door JP Coen : 31 juli 2008 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als jij zegt dat ze die uitgangspunten de afgelopen week ook niet aanvaard hebben, dan mogen we verwachten dat Leterme zijn ambtswoning op immoweb.be zet ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() N-VA loopt gewoon mee met de meute. Laat dit vandaag wel duidelijk zijn. Het zoveelste ultimatum is verstreken of er is een nieuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is echt zielig aan het worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Halloooo-ooo, is er iemand thuis aan de overkant ? Neen ? Alleman op vakantie. Als we terugkomen van Beieren, Frankrijk of verwegistan dan zullen we even kijken of die 7 punten nog tellen.
CD&V + NVA een gezelschap eneuchen.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Hij doet al jaren. Hij is een van de anderstaligen op het forum.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is omdat ik er plezier in schep om mensen te vangen. Ze siteren mijn post dan, en ze duiden zogezegd alle taalfouten aan, maar ik heb er mijn plezier in dat ze uit domheid een aantal taalfouten over het hoofd zien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we hier geen werkwoord voor maken? of afgeleiden?
als ik mijn belastingen moet betalen tegen een bepaalde datum, mag ik dat dan ook "kartelizeren" in de toekomst? Of is dié einddatum wèl geldig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we hier geen werkwoord voor maken? of afgeleiden?
als ik mijn belastingen moet betalen tegen een bepaalde datum, mag ik dat dan ook "kartelizeren" in de toekomst? Of is dié einddatum wèl geldig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kwartiertje geleden kreeg ik een mail in mijn bokske (de nieuwsbrief waarop je op de website van de nva je kan inschrijven). Hier is hem zie: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Lamelagge. De NVA verschuilt zich achter een partijcongres om consequent positie te kiezen. Weer tijd gekocht tot 21 september. Welk nieuw politiek feit is er nodig op 20 september om het nog wat te rekken ?
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Is het volks van u om met een verouderd persoonlijk voornaamwoord te spreken?
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() De mensen zijn al die deadlines beu. Dat trekt toch ook op niets. Tijd om het Vlaams Parlement iets te laten forceren buiten de Franstaligen om.
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Noem zo eens iemand die in het Vlaams Parlement iets kan of wil forceren met kans op succes ?
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() (stilte)
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Al iemand vinden die het lef heeft zal al moeilijk zijn. Ja die blijters van het VB zeggen het wel maar tot op heden hebben ze nog niks bewezen laat staan mensen te mobiliseren om tot een zulks resultaat te komen.
|
![]() |
![]() |