![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TEHERAN - In de Iraanse hoofdstad Teheran zijn zondagmorgen, terwijl U wellicht aan het ontbijt zat, 29 gevangenen tegelijkertijd ter dood gebracht.
Dat meldde de Iraanse staatsomroep IRIB. Het ging om de grootste massa-executie in de islamitische republiek in jaren. "29 Drugssmokkelaars en bekende gangsters zijn bij dageraad opgehangen in de Evin-gevangenis. Deze criminelen hebben duizenden kilo's drugs het land in en uit gesmokkeld'', meldde IRIB. Een deel van de opgehangen gevangenen was veroordeeld voor andere zware misdrijven als moord en verkrachting. Lees verder: http://www.nu.nl/news/1675290/23/Ira...mensen_op.html
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die Iraniërs zijn dan ook knettergekke barbaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wees gerust, er zijn nog genoeg Iraniers over.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Heel volwassen opmerking zoals gewoonlijk Mohican !
Deze topic schetst toch prachtig hoe de mensen geconditioneerd zijn: Als Iran of China mensen ter dood veroordeeld komt dat op de voorpagina van de krant. Als ditzelfde gebeurt in de Verenigde Staten vindt iedereen dit doodnormaal. ![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Amerika heeft jaarlijks meer ter dood veroordeeelden dan Iran
en 10 % van de mannelijke bevolking zit in de gevangenis. Het neigt er steeds meer naar een politie state met road blocks overal... never mind dat telt niet mee De extremisten in Iran? daar vluchtten al mijn Iraanse vrienden voor weg hier in Europa ik geloof dat er 7 miljoen gevlucht zijn uit hun land wereld wijd. alleen al 5 miljoen in Amerika. Nu komen die er daar ook bekaait af in het 'vrije ' amerika. Laatst gewijzigd door Babylonia : 27 juli 2008 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En als Iran en China mensen ter dood veroordelen is men tenminste nog zo menselijk de executie zo snel mogelijk uit te voeren... In de VS mogen ze in sommige gevallen mer dan 10 jaar in de "death row" vertoeven,onder de illusie dat "procedures" hun leven zullen redden...om alsnog ge-executeerd te worden ![]() Ik zal de doodstraf nooit "doodnormaal" vinden,maar ik vind het ook ongepast dat bepaalde ,toepassende,naties meer kritiek zouden vangen dan andere daarvoor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geldt dat niet voor alle landen met de doodstraf ?
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() de doodsstraf is pas in 2002 afgeschaft in de EU
dus nou niet mekkeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De laatste doodstraf in Belgie is uitgevoerd op het einde van WOII ivm politieke delicten. Ivm criminele delicten denk ik dat het juist na WOI de laatste zaak is. Ik denk dat het in de andere landen ongeveer hetzelfde was. Kom dus niet de slimmerik uithangen met 'afschaffen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() de doodstraf is in 2002 door aanvullende protocollen 6 en 13 afgeschaft binnen de EU
het oorspronkelijk EVRM voorzag in de doodstraf tot 1983 Daarna kwam een eerste amendement protocol no 13 art 1 zoek het maar op dit is een feit In frankrijk word de doostraf omgezet naar levenslang. Onder oorlogsomstandigheden kan in bijzondere gevallen nog een doodstraf gebeuren die niet in strijd is met dit laatse protocol. Afschaffing is in fasen gegaan. De lidstaten van de EU hebben in 1998 besloten hun activiteiten met betrekking tot het bestrijden van de doodstraf uit te breiden en hebben terzake richtsnoeren aangenomen. Op dat ogenblik was de doodstraf in de meeste lidstaten reeds afgeschaft, terwijl zij in de lidstaten waar zij nog niet was afgeschaft, niet werd voltrokken. Sedertdien hebben alle lidstaten van de Unie Protocol nr. 6 bij het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens betreffende de afschaffing van de doodstraf geratificeerd. Afschaffing van de doodstraf is trouwens een van de voorwaarden voor toetreding tot de Europese Unie. Laatst gewijzigd door Babylonia : 28 juli 2008 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja en? Dit is net zo krom als die domem discussies over de legaliteit van wiet in NL (nee het is niet legaal / ja het is legaal / ja maar het wordt gedoopt). De meeste west-europese landen hebben alleen vlak na de oorlog nog de doodstraf uitgevoerd. Het doet mij niks of er een raar wetje bestaat worder bijvoorbeeld in Frankrijk de doodstraf nog bestaat, het gaat mij meer om de facto situatie. Iran kan ook zeggen dat het geen doodstraf heeft, maar euthanasie ten sterkste aanmoedigd, ofzoiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een verschilletje... In Iran kan je aan koord bungelen omdat je verdacht wordt van homo te zijn. In de VS moet je daarvoor toch al een paar moordjes plegen. En nee, ik zeg niet dat het justitiesysteem in de VS perfect is, maar ik hoop dat je die nuance toch wel snapt, he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben persoonlijk een lauwe voorstander van de doodstraf trouwens. Maar dan enkel bij gruwelijke zaken waarin er EN bewijzen EN betrouwbare bekentenissen zijn. En zulke zaken bestaan. Ik vraag me af waarom Dutroux me nog veel geld kost. Hij roept nu toch uit dat hij niet kan leven onder het gevangenisregime. Zijn Franse evenknie, Fourniret, die hier ook nog even in belgique heeft gewoond wens ik ook niet te onderhouden. Dat zijn mensen die je nooit meer in de maatschappij kan loslaten. Een hondsdolle hond schieten ze ook neer. Wat is dan het nut van hen achter tralies te houden aan een meerkost tov. van andere gevangenen? Want reken maar dat je seriemoordenaars en zeker mensen die kinderen neuken en vermoorden constant moet beschermen tegenover de rest van de gevangenisbevolking. De grootste gemene dealer in de gevangenis wil waarschijnlijk graag eens een onderonsje met Dutroux of Fourniret. Het systeem is echter niet waterdicht zoals het in de VS gebeurt. De doodstraf wordt te snel het verdict en vaak in zaken waar de feiten niet waterdicht zijn. Maar als de feiten waterdicht zijn, dan mag het voor mij. Alternatieve route... Die doodstraf blijft in de wet, maar in plaats van wat in je cel te zitten als je toch niet meer te integreren bent in de samenleving (wie gelooft dat Dutroux en consoorten dat kan?) dan ga je maar even in de koolmijnen werken. De rest van je leven - hoewel ik humaan wil zijn en hen wel een soort pensioenleeftijd wil geven - als het moet. Wat je 's avonds op tafel krijgt is evenredig met wat je qua kolen hebt bovengebracht. En... want ik kan mijn goedheid niet op... je hebt altijd het recht om te vragen naar een executie. ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 juli 2008 om 19:17. |
||
![]() |
![]() |