Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 19:36   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Een VB-communiqué deelt mee : "Als wij aan de macht komen schaffen we programma's zoals De Zevende Dag af"

Dit bevestigt waar hier al maanden voor gewaarschuwd wordt : het einde van de persvrijheid is in zicht. Stem voor het Vlaams Blok, posteer uw vrouw aan de kookhaard, trek uw lederhosen aan en ... hou uw smikkel !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 19:39   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Een VB-communiqué deelt mee : "Als wij aan de macht komen schaffen we programma's zoals De Zevende Dag af"

Dit bevestigt waar hier al maanden voor gewaarschuwd wordt : het einde van de persvrijheid is in zicht. Stem voor het Vlaams Blok, posteer uw vrouw aan de kookhaard, trek uw lederhosen aan en ... hou uw smikkel !
Waar staat die persmededeling?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 19:39   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bijouke, die uitlating gebeurde naar aanleiding van het (onder druk?) afschaffen van het programma Zwart/Wit door Jurgen Verstrepen verleden week.

In tegenstelling tot de 7de mocht daar "het gewone volk" rechtstreekse ongecensureerde vragen stellen aan de politiekers die hun medewerking aan het programma verleenden.

Niet te rap conclusies trekken in dit geval misschien!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 19:42   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Probleem is wel dat er nu ook geen persvrijheid is. Op dit vlak gaat het nu toch echt niet slechter kunnen.
BTW betreffende uw onderschrift: gaan ze dat gratis doen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:01   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bijouke, die uitlating gebeurde naar aanleiding van het (onder druk?) afschaffen van het programma Zwart/Wit door Jurgen Verstrepen verleden week.

In tegenstelling tot de 7de mocht daar "het gewone volk" rechtstreekse ongecensureerde vragen stellen aan de politiekers die hun medewerking aan het programma verleenden.

Niet te rap conclusies trekken in dit geval misschien!
Dus omdat een programma ergens wordt afgevoerd, vindt het VB dat ze als ze daar de macht toe krijgen ook zo eens iets mogen afschaffen? Zo van: "wij zijn jaloers, wij willen dat ook kunnen!" ? Echt volwassen politiekers... Echt mensen aan wie je een land zou toevertrouwen... :s

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:19   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf heb nergens rechtstreeks iets gelezen of gehoord vanwege het VB dat ze de 7de zouden afschaffen, ik heb het enkel "gehoord".

Maar blijkbaar vond Bracke het vanmorgen nodig om dat expliciet te vermelden (heb ik ook "gehoord", was te laat beginnen kijken )

Wat ik wel vind is dat de 7de dag (nochtans vroeger een van mijn favo programma's) ondertussen zo zwaar verkleurd is, gewoon een aanvulling van andere voorgekauwde politieke programma's, waarbij iedereen alles mag zeggen, zolang het maar in de "juiste context" gebeurt.
Wat er juist gebeurd is met zwart/wit zal niemand wel ooit weten, maar dat je daar gewoon zelf naartoe kon bellen en vragen stellen is dus weldegelijk juist.

Daarom dat Pater Leman ook op mijn vraag moest antwoorden ivm bepaalde koranverzen die duidelijk de wet op het racisme overtreden.
Zoiets zie ik op de 7de dag niet echt gebeuren! Of denk jij daar anders over?

Vraag is hier natuurlijk of het VB het programma Zwart/Wit zouden toelaten? dat weten we natuurlijk niet

Ondertussen volg ik veel meer de Nederlandse politieke programma's, zeker in verband met de multicul toestanden. Me dunkt zijn die toch een pak vrijer in hun interviews en uitlatingen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:26   #7
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Er staat al jaren een Vlaams Blokker aan het hoofd van de Antwerpse Bib's.
Er is nog geen boek minder aangekocht, laat staan, om welke reden dan ook, geweigerd.

De fameuze zedelijke kwoteringen is een CVP uitvinding. Bib's in door CVP geregeerde gemeentes weigerden 'Ik Jan Cremer' destijds!!!!!!

Geschiedenis leren.
Terug naar school.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:28   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Probleem is wel dat er nu ook geen persvrijheid is. Op dit vlak gaat het nu toch echt niet slechter kunnen.
Als het werkelijk zo slecht met de persvrijheid zou zijn zoals jij hier suggereert, dan zat jij hier nu niet je gevoeg te doen, maar ipv lekker te zwijgen.
Oud 21 maart 2004, 20:31   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Jeps, het programma bracht geen geld op, en om de poen is het te doen. Al de rest over onderdrukking van de vrije meningsuiting, is door Jurgen zèlf de wereld ingestuurd, en die muggepis is door het Blok(en 'kers) verder uitvergroot tot een olifantenvlaai.
Oud 21 maart 2004, 20:35   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps, het programma bracht geen geld op, en om de poen is het te doen. Al de rest over onderdrukking van de vrije meningsuiting, is door Jurgen zèlf de wereld ingestuurd, en die muggepis is door het Blok(en 'kers) verder uitvergroot tot een olifantenvlaai.
En waar haalt u dat element vandaan (het bracht geen geld op)? Uit uw eigen duim gezogen?
Oud 21 maart 2004, 20:36   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het werkelijk zo slecht met de persvrijheid zou zijn zoals jij hier suggereert, dan zat jij hier nu niet je gevoeg te doen, maar ipv lekker te zwijgen.
Gelukkig is er nog het internet. Maar ja, daar wil Pianodinges ook in tussenkomen.
Oud 21 maart 2004, 20:38   #12
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En waar haalt u dat element vandaan (het bracht geen geld op)? Uit uw eigen duim gezogen?
Nounou, waar haalt u de complottheoriën uit dan, Jan? Uw duim lijkt me ook groot genoeg

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 21 maart 2004, 20:40   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Gelukkig is er nog het internet. Maar ja, daar wil Pianodinges ook in tussenkomen.
Nee, ik wil enkel de anonimiteit opheffen, heb je daar een probleem mee?
Oud 21 maart 2004, 20:48   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Nounou, waar haalt u de complottheoriën uit dan, Jan? Uw duim lijkt me ook groot genoeg
Welke complottheorieën? Ik heb nooit iets dergelijks ter sprake gebracht (zoek maar eens na).
Oud 21 maart 2004, 20:49   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik wil enkel de anonimiteit opheffen, heb je daar een probleem mee?
En waarom zou dat dan wel moeten?
Oud 21 maart 2004, 20:50   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welke complottheorieën? Ik heb nooit iets dergelijks ter sprake gebracht (zoek maar eens na).
Door het ontkennen van het commerciële aspect insinueert u iets anders... een complot bijvoorbeeld

(ik lees vaak ook wat er niet staat, sorry )

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 maart 2004, 20:54   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het ontkennen van het commerciële aspect insinueert u iets anders... een complot bijvoorbeeld

Leg dat maar eens uit. En waar ontken ik het commercieel aspect? Ik ben immers niet op de hoogte van het reilen en zeilen bij LibertyTV. Het enige wat ik wel weet is dat het programma van Verstrepen hoge kijkcijfers haalde, zeker in vergelijking met de andere programma's op die zender.
Oud 21 maart 2004, 20:57   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leg dat maar eens uit. En waar ontken ik het commercieel aspect? Ik ben immers niet op de hoogte van het reilen en zeilen bij LibertyTV. Het enige wat ik wel weet is dat het programma van Verstrepen hoge kijkcijfers haalde, zeker in vergelijking met de andere programma's op die zender.
Als het hoge kijkcijfers haalde, dan is het niet logisch dat het geschrapt wordt uit de programmatie. Je zou verwachten van een commerciële zender dat ze voldoende (gezonde) belangstelling voor geld heeft om daar rekening mee te houden. Ik ken de kijkcijfers niet, dus als u beweert dat het er veel meer zijn dan naar de andere programma's op die zender, dan ontkent u dat het daar rond zou draaien, en bijgevolg moet er een andere oorzaak zijn voor het schrappen van het programma... Nu weet ik nog altijd niet wat u dan als andere oorzaak ziet

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 21 maart 2004, 20:58   #19
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf heb nergens rechtstreeks iets gelezen of gehoord vanwege het VB dat ze de 7de zouden afschaffen, ik heb het enkel "gehoord".

Maar blijkbaar vond Bracke het vanmorgen nodig om dat expliciet te vermelden (heb ik ook "gehoord", was te laat beginnen kijken )

Wat ik wel vind is dat de 7de dag (nochtans vroeger een van mijn favo programma's) ondertussen zo zwaar verkleurd is, gewoon een aanvulling van andere voorgekauwde politieke programma's, waarbij iedereen alles mag zeggen, zolang het maar in de "juiste context" gebeurt.
Wat er juist gebeurd is met zwart/wit zal niemand wel ooit weten, maar dat je daar gewoon zelf naartoe kon bellen en vragen stellen is dus weldegelijk juist.

Daarom dat Pater Leman ook op mijn vraag moest antwoorden ivm bepaalde koranverzen die duidelijk de wet op het racisme overtreden.
Zoiets zie ik op de 7de dag niet echt gebeuren! Of denk jij daar anders over?

Vraag is hier natuurlijk of het VB het programma Zwart/Wit zouden toelaten? dat weten we natuurlijk niet

Ondertussen volg ik veel meer de Nederlandse politieke programma's, zeker in verband met de multicul toestanden. Me dunkt zijn die toch een pak vrijer in hun interviews en uitlatingen!
FDW tijdens het VB-congres laatst leden:
Als wij aan de macht komen vervangen we de zevende dag door zwart/wit.
Oud 21 maart 2004, 21:06   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het hoge kijkcijfers haalde, dan is het niet logisch dat het geschrapt wordt uit de programmatie. Je zou verwachten van een commerciële zender dat ze voldoende (gezonde) belangstelling voor geld heeft om daar rekening mee te houden. Ik ken de kijkcijfers niet, dus als u beweert dat het er veel meer zijn dan naar de andere programma's op die zender, dan ontkent u dat het daar rond zou draaien, en bijgevolg moet er een andere oorzaak zijn voor het schrappen van het programma... Nu weet ik nog altijd niet wat u dan als andere oorzaak ziet
Ik lees wat iedereen kan lezen en dat is dat Jurgen Verstrepen verklaard heeft dat zijn programma werd afgevoerd door politieke druk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be