![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Goeiemiddag,
laatst zag ik bij het passeren van een kiosk de titel van een krantenartikel: "sociaal overleg in België, een verhaal van 10 belanghebbenden" Thuisgekomen, wist ik nog steeds niet wie die 10 belanghebbenden waren, en ik ging op zoek op internet, maar zonder resultaat. Is iemand die mij (beknopt, of net niet) kan uitleggen over welke belangengroepen dit zou kunnen gaan? Of is dit een symbolisch getal? vriendelijke groeten, Mathias |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() -federale overheid ( fiscus en zo )
-vlaamse overheid -waalse overheid -rode vakbond -blauwe vakbond -oranje vakbond -de werknemers zelf natuurlijk ook -de werkgevers en hun organisaties -de belastingbetalers ( gezien overheid bijpast indien er een sociaal overleg lukte ) -zwartwerkers ( als sociaal overleg verkeerd loopt/te duur wordt dan zullen zij toenemen in aantal ) Dit is maar een gokje natuurlijk, er waren misschien andere belanghebbenden bedoeld maar bovenstaand lijstje zou KUNNEN kloppen ... misschien toch dat tijdschrift/die krant eens kopen ? ( en als je dat doet ook het antwoord hier posten zodat wij 't ook weten ![]() mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De groep van tien bestaat uit de toponderhandelaars van de federale sociale partners. De voorzitter van de groep Thomas Leysen is ook voorzitter van het VBO. Hij wordt niet meegerekend in de 'tien'. De groep bestaat uit Karel Van Eetvelt (Unizo), Pieter Timmermans (VBO-FEB), Rudi Thomaes (VBO), Roger Mené (UCM), Jan Vercamst (ACLVB), Anne Demelenne (FGTB), Rudy De leeuw (ABVV), Luc Cortebeeck (ACV), Claude Rolin (CSC) en Piet Vanthemsche (Boerenbond). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() dank u beiden,
héél grote hulp ![]() ![]() |
![]() |
![]() |