Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2008, 23:29   #1
roskam
Banneling

Standaard Losgeslagen Palestijn zaait met bulldozer dood en vernieling in Jeruzalem

Nadat een Palestijnse gek - Husam Taysir Dwayat - op 2 juli j.l. met een bulldozer tekeer ging in Jeruzalem ( bron ), drie mensen doodde en 66 verwondde, was het op 22 juli opnieuw prijs. Andermaal werden door een Palestijn - Ghassan Abu Tir, die zich duidelijk had gespiegeld aan zijn kompaan drie weken eerder, vandaag weer 16 mensen neergemaaid met een bulldozer. Net zoals bij de eerste keer werd de Palestijnse 'madman' ter plekke doodgeschoten om nog meer slachtoffers te voorkomen. (bron ) Beide Palestijnse 'vrijheidstrijders' waren afkomstig uit Oost-Jeruzalem en werkten in de bouw in West-Jeruzalem.

Laatst gewijzigd door roskam : 22 juli 2008 om 23:37.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 23:34   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En als er een bulldozerchauffeur-verbod komt voor Palestijnen zullen sommigen weer 'jobdiscriminatie' roepen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 23:34   #3
terzijde
Burger

terzijde's schermafbeelding

Standaard

Vreselijk.
Oud 23 juli 2008, 00:16   #4
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Ach zo gek zijn die waarschijnlijk niet hoor, wanhopig ja. Vanuit onze comfortabele positie is het natuurlijk gemakkelijk onszelf te verheffen en de rest gek verklaren.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 06:52   #5
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ach zo gek zijn die waarschijnlijk niet hoor, wanhopig ja. Vanuit onze comfortabele positie is het natuurlijk gemakkelijk onszelf te verheffen en de rest gek verklaren.
Ik geloof eerder in het tegenovergestelde. Door jarenlange indoctrinatie, al van in de wieg en nadien van op de schoolbanken, met antisemitische propaganda vermengd met een flinke portie religieuze Jihad nonsens vanuit de radicale islam, waarbij de dood letterlijk bevrijding betekent, kweek je dit soort toestanden.

Of om het in jouw woorden uit te drukken, hebben de twee religieuze antisemitische kamikazers op zeker ogenblik iedereen rondom hen voor gek verklaard, voelden zij zich compleet verheven boven alles en iedereen, kropen nadien hoog bovenop een Caterpillar bulldozer om vanuit die comfortabele positie zoveel mogelijk onschuldigen met zich mee naar de hel te nemen.

Vergelijk het maar met die killers in My Bowling Columbine of met onze eigenste Hans Van Themsche die ook op het laatst vroeg aan de politieman die hem uitschakelde: 'Schiet me dood'. De gewetenloze Van Themsche leeft nog en werd veroordeeld. Deze twee Palestijnen werden ter plekke uitgeschakeld.

Moest dat niet gebeurd zijn, hadden hun kameraden nog jaren actie gevoerd om hun helden/martelaars vrij te krijgen die de Israëli's dan ten einde raad zouden ingeruild hebben voor een paar lijkkisten met Israëlische soldaten. Zoals verleden week nog gebeurde toen de soldaten Goldwasser en Regev werden ingeruild voor de kindermoordenaar Samir Kuntar. Bron
Oud 23 juli 2008, 17:15   #6
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is ook een economisch probleem, Israël is deels afhankelijk van islamitische Arabieren uit Jeruzalem, Samaria & Judea.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 23 juli 2008 om 17:15.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 17:47   #7
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ik geloof eerder in het tegenovergestelde. Door jarenlange indoctrinatie, al van in de wieg en nadien van op de schoolbanken, met antisemitische propaganda vermengd met een flinke portie religieuze Jihad nonsens vanuit de radicale islam, waarbij de dood letterlijk bevrijding betekent, kweek je dit soort toestanden.

Of om het in jouw woorden uit te drukken, hebben de twee religieuze antisemitische kamikazers op zeker ogenblik iedereen rondom hen voor gek verklaard, voelden zij zich compleet verheven boven alles en iedereen, kropen nadien hoog bovenop een Caterpillar bulldozer om vanuit die comfortabele positie zoveel mogelijk onschuldigen met zich mee naar de hel te nemen.

Vergelijk het maar met die killers in My Bowling Columbine of met onze eigenste Hans Van Themsche die ook op het laatst vroeg aan de politieman die hem uitschakelde: 'Schiet me dood'. De gewetenloze Van Themsche leeft nog en werd veroordeeld. Deze twee Palestijnen werden ter plekke uitgeschakeld.

Moest dat niet gebeurd zijn, hadden hun kameraden nog jaren actie gevoerd om hun helden/martelaars vrij te krijgen die de Israëli's dan ten einde raad zouden ingeruild hebben voor een paar lijkkisten met Israëlische soldaten. Zoals verleden week nog gebeurde toen de soldaten Goldwasser en Regev werden ingeruild voor de kindermoordenaar Samir Kuntar. Bron
Moesten ze mijn land afpakken, ik zou het niet tot een bulldozer beperken. Dat kan ik u toch verzekeren.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 18:04   #8
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jeruzalem is niet van hun, en zal het nooit meer worden.
Oud 23 juli 2008, 18:11   #9
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Jeruzalem is niet van hun, en zal het nooit meer worden.
Jeruzalem was ook niet van van de Joden. Het was van de Jebusieten volgens uw eigen 'heilige' boeken. En het werd veroverd (zeg maar afgepikt, gestolen door geweld) door David.

De Israëliërs doden (eveneens) met bulldozers.

http://www.youtube.com/watch?v=l0aEo59c7zU&NR=1

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 18:22.
Oud 23 juli 2008, 18:39   #10
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bedankt voor de (al reeds bekende) geschiedenisles. Zelfs volgens het belachelijke plan van de VN om terug te gaan naar de grenzen van 1967, hoort West-Jeruzalem bij Israël.

Waar jij goed in bent is terreur relativeren, typische anti-Israëlische propaganda.
Oud 23 juli 2008, 18:45   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Bedankt voor de (al reeds bekende) geschiedenisles. Zelfs volgens het belachelijke plan van de VN om terug te gaan naar de grenzen van 1967, hoort West-Jeruzalem bij Israël.

Waar jij goed in bent is terreur relativeren, typische anti-Israëlische propaganda.
Dus, dan weet u ondertussen wel dat u nooit meer hier ten onrechte moet komen beweren dat Jeruzalem altijd van de Joden geweest is. Neen, u hebt Sion van een ander volk afgepakt door geweld. Tenminste volgens uw eigen Tor�*.

Als u het filmpje hebt gezien (alle filmpjes eigenlijk) dat weet ik wel wie terreur relativeert. Geïnstitutionaliseerd geweld noem dit. Geweld, goedgekeurd door de Israëlische overheid. Een schande is het wat de joden hier uitspoken, hoe men het ook draait of keert. En of men u voor of tegen Israel is, maakt hier geen moer uit!

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 18:48.
Oud 24 juli 2008, 00:15   #12
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En hoe kweek je zo'n eenzijdige kijk op de situatie zoals jij?

Ik zie Israëlisch geweld en Palestijns geweld. En het zijn altijd dezelfden (die met de Israëlische vlag komen wapperen) die duidelijk hun objectieve kijk kwijt zijn en enkel de rest proberen overtuigen van wat voor rotzakken die Palestijnen wel niet zijn.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 07:12   #13
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Jeruzalem was ook niet van van de Joden. Het was van de Jebusieten volgens uw eigen 'heilige' boeken. En het werd veroverd (zeg maar afgepikt, gestolen door geweld) door David.
Het Heilig Boek heeft geen wetenschappelijke relevantie, behalve dan voor hen die erin 'geloven'. De Bijbel of de Thora is geen historisch verslag. Het geeft een interpretatie van vroegere gebeurtenissen, een mengsel van legende, poëzie en propaganda, een mythe over het ontstaan van het volk die minstens zoveel verbergt als ze openbaart. Het ontbreekt nog steeds aan middelen om de historische uitspraken die erin staan op hun historische waarheid te toetsen. Over de werkelijke feiten en hun chronologie lopen de meningen nog steeds zeer uiteen. Veel historisch en archeologisch onderzoek, ook in de omringende landen van Israël, hebben al een aantal gebeurtenissen uit het OT kunnen plaatsen, maar het overgrote deel blijft vaag en fragmentarisch.

Uit de Bijbel of de Thora citeren, om bv origine of eigendom te claimen is dan ook niet verstandig noch rationeel noch wetenschappelijk. Niet ernstig dus. Wat wel waar is, dat is dat Israël zowel voor christenen als voor Joden, en ook sinds Mohammed voor de Joden, het land van de Bijbel is. Zelfs atheïsten zoals ik kunnen daar maar beter rekening mee houden. Voor het overige bevestigt ook de huidige stand van de historisch wetenschappelijk onderzoeksresultaten, dat Joden altijd in Israël hebben gewoond en één van de oudste culturen van de wereld hebben voortgebracht. Dat zij aan de basis liggen van twee grote monotheïstische religies: het Christendom en het Judaïsme.
Oud 24 juli 2008, 07:32   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dit onbenullig conflict in het Midden-Oosten is enkel belangrijk omdat iedereen vindt dat het belangrijk is.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 07:33   #15
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dit onbenullig conflict in het Midden-Oosten is enkel belangrijk omdat iedereen vindt dat het belangrijk is.
Zeg Flipper, je bent precies nog niet goed wakker. Kruip maar terug in uw bed, misschien dat het straks beter gaat met je.

Laatst gewijzigd door roskam : 24 juli 2008 om 07:36.
Oud 24 juli 2008, 07:41   #16
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg Flipper, je bent precies nog niet goed wakker. Kruip maar terug in uw bed, misschien dat het straks beter gaat met je.
Palestijnen en Israeli's zijn, wat mij betreft, exact hetzelfde. Twee primitieve stammen van besneden half-apen die na 50 jaar nog altijd niet in vrede kunnen samenleven, en bovendien verslaafd zijn geraakt aan de wereldwijde media-aandacht. Gewoon negeren die handel. Er zijn wereldwijd wel een dozijn gelijkaardige conflicten, dus ik zie niet in waarom we moeten blijven gapen naar alles wat gebeurt in dat onbetekenend kaklandje.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 juli 2008 om 07:48.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 07:44   #17
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Het onbenullig conflict zorgt voor spanningen in het Midden-Oosten ...
... Spanningen zorgen voor geweld in het Midden-Oosten ...
... Spanningen zorgen voor oorlog in het Midden-Oosten ...
... Oorlog komt de wapenindustrie ten goede ...
... Oorlog komt de olieindustrie ten goede ...
... Oorlog komt de financiële industrie ten goede ...

En raad eens wie er heerst in de wapenindustrie, de olieindustrie en de financiële industrie ...

Ik weet dat ik er wat meer tijd moet instoppen, maar hier kom je al veel te weten ...
Oud 24 juli 2008, 08:34   #18
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Palestijnen en Israeli's zijn, wat mij betreft, exact hetzelfde. Twee primitieve stammen van besneden half-apen die na 50 jaar nog altijd niet in vrede kunnen samenleven, en bovendien verslaafd zijn geraakt aan de wereldwijde media-aandacht. Gewoon negeren die handel. Er zijn wereldwijd wel een dozijn gelijkaardige conflicten, dus ik zie niet in waarom we moeten blijven gapen naar alles wat gebeurt in dat onbetekenend kaklandje.

Dat kan geen toeval meer zijn.
Oud 24 juli 2008, 10:01   #19
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Palestijnen en Israeli's zijn, wat mij betreft, exact hetzelfde. Twee primitieve stammen van besneden half-apen
Tja... daar zullen ongeveer een miljard mensen je niet echt dankbaar om zijn die uitspraak.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 24 juli 2008 om 10:03.
Oud 24 juli 2008, 10:17   #20
Babylonia
Parlementslid

Standaard

verdeel en heers werkt voortreffelijk
wanhoopsdaad.

ben blij dat je inziet dat indoctrinatie bestaat
Century of the self zeker al gezien

http://www.sprword.com/mustwatch.html

of manufacturing consent
van Naom Chomsky

hoe vrij ben je zelf van gedachten beste roskam?

Laatst gewijzigd door Babylonia : 24 juli 2008 om 10:19.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be