![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Superboetes en camera's: van het goede teveel?
We kunnen er tegenwoordig niet meer langs kijken of niet van gehoord hebben:de vele Belgische overheden binden de strijd aan tegen de verkeersovertredingen via een wet die zeer zware boetes instelt en op 1 maart 2004 van kracht wordt en het neerplanten vooral in het dichtbevolkte noorden van het land) van onbemande camera's die de snelheid opnemen. De auto nemen op zich wordt straks nog een overtreding, want zeg nu zelf, een boete krijgen als je door het oranje rijdt - een stand van de lichten die maar drie seconden duurt terwijl remmen dan dikwijls al te laat is -, is overdreven evenals de superboetes die je krijgt wanneer je tien kilometer sneller rijdt dan de maximumsnelheid, die dikwijls reeds relatief laag is. De B.U.B. kant zich tegen deze ongebreidelde beperkingen van de vrijheid van de Belgen. Natuurlijk is verkeersveiligheid voor ons belangrijk, maar heeft men wel naar alternatieven willen zoeken? Het plaatsen van verkeersdrempels aan gevaarlijke kruispunten i.p.v. camera's of technische ingrepen in de wagens zelf die de maximumsnelheid beperken tot bijvoorbeeld 140 km per uur brengen misschien niets op, maar het is minstens even efficiënt om de snelheid van de auto's te doen dalen en bovendien veel goedkoper en esthetischer. Ronde punten zijn een andere elegante, hoewel duurdere oplossing voor die gevaarlijke kruispunten. Het openbaar vervoer krijgt nog te weinig middelen om zijn nationale rol te vervullen als veilig én snel vervoermiddel. Bovendien is de kosteloosheid die meer en meer wordt toegepast niet gunstig voor de financiële gezondheid van de vennootschappen die het openbaar vervoer beheren en de burger zal het verlies uiteindelijk toch moeten bijpassen. Het ontbreekt de particratie duidelijk aan creativiteit als het op daden aankomt. Maar hoe kan het ook anders als je als politicus door het absolute monopolie op de media en de partijfinanciering toch quasi automatisch zeker bent van de verlenging van jouw politieke mandaat na de verkiezingen. Zo niet verander je gauw van postje. Er zijn er toch genoeg dankzij de "heilzame" staatshervormingen... www.belgischeunie.be |
|
|
|
|
#2 | |
|
Burgemeester
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
|
Citaat:
Ook een vb.: in turnhout: mooie doch zeer dure tegeltjes, allemaal zeer chique; de situatie nu: afgesleten, verschoven.. Asfalt is toch beter, praktischer, goedkoper... Het openbaar vervoer moet dringend vernieuwd worden; overvolle WOII treinen met meest onvriendelijke conducteurs. Bovendien moeten er meer lijnen komen. Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel maar: waarom krijgt een verlaten Ardeens traject een supermoderne trein en belangrijke traces zoals Turnhout-Antwerpen een krampachtig, té klein overvol treintje. |
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
|
Citaat:
__________________
![]() N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!! |
||
|
|