Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 1 april 2004, 19:42   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Superboetes en camera's: van het goede teveel?

We kunnen er tegenwoordig niet meer langs kijken of niet van gehoord hebben:de vele Belgische overheden binden de strijd aan tegen de verkeersovertredingen via een wet die zeer zware boetes instelt en op 1 maart 2004 van kracht wordt en het neerplanten vooral in het dichtbevolkte noorden van het land) van onbemande camera's die de snelheid opnemen. De auto nemen op zich wordt straks nog een overtreding, want zeg nu zelf, een boete krijgen als je door het oranje rijdt - een stand van de lichten die
maar drie seconden duurt terwijl remmen dan dikwijls al te laat is -, is overdreven evenals de superboetes die je krijgt wanneer je tien kilometer sneller rijdt dan de maximumsnelheid, die dikwijls reeds relatief laag is.

De B.U.B. kant zich tegen deze ongebreidelde beperkingen van de vrijheid van de Belgen. Natuurlijk is verkeersveiligheid voor ons belangrijk, maar heeft men wel naar alternatieven willen zoeken? Het plaatsen van verkeersdrempels aan gevaarlijke kruispunten i.p.v. camera's of technische ingrepen in de wagens zelf die de maximumsnelheid beperken tot bijvoorbeeld 140 km per uur brengen misschien niets op, maar het is minstens even efficiënt om de snelheid van de auto's te doen dalen en bovendien veel goedkoper en
esthetischer. Ronde punten zijn een andere elegante, hoewel duurdere oplossing voor die gevaarlijke kruispunten. Het openbaar vervoer krijgt nog te weinig middelen om zijn nationale rol te vervullen als veilig én snel vervoermiddel. Bovendien is de kosteloosheid die meer en meer wordt toegepast niet gunstig voor de financiële gezondheid van de vennootschappen die het openbaar vervoer beheren en de burger zal het verlies uiteindelijk toch moeten bijpassen.

Het ontbreekt de particratie duidelijk aan creativiteit als het op daden aankomt. Maar hoe kan het ook anders als je als politicus door het absolute monopolie op de media en de partijfinanciering toch quasi automatisch zeker bent van de verlenging van jouw politieke mandaat na de verkiezingen. Zo niet verander je gauw van postje. Er zijn er toch genoeg dankzij de "heilzame" staatshervormingen...


www.belgischeunie.be
Patriot! is offline  
Oud 1 april 2004, 19:51   #2
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Ronde punten zijn een andere elegante, hoewel duurdere oplossing voor die gevaarlijke kruispunten. Het openbaar vervoer krijgt nog te weinig middelen om zijn nationale rol te vervullen als veilig én snel vervoermiddel
Ronde-punten zijn zeer onhandig, dus kruispunten zijn idd beter én goedkoper.
Ook een vb.: in turnhout: mooie doch zeer dure tegeltjes, allemaal zeer chique; de situatie nu: afgesleten, verschoven.. Asfalt is toch beter, praktischer, goedkoper...
Het openbaar vervoer moet dringend vernieuwd worden; overvolle WOII treinen met meest onvriendelijke conducteurs. Bovendien moeten er meer lijnen komen.
Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel maar: waarom krijgt een verlaten Ardeens traject een supermoderne trein en belangrijke traces zoals Turnhout-Antwerpen een krampachtig, té klein overvol treintje.
§tijn is offline  
Oud 1 april 2004, 19:53   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Citaat:
Ronde punten zijn een andere elegante, hoewel duurdere oplossing voor die gevaarlijke kruispunten. Het openbaar vervoer krijgt nog te weinig middelen om zijn nationale rol te vervullen als veilig én snel vervoermiddel
Ronde-punten zijn zeer onhandig, dus kruispunten zijn idd beter én goedkoper.
Ook een vb.: in turnhout: mooie doch zeer dure tegeltjes, allemaal zeer chique; de situatie nu: afgesleten, verschoven.. Asfalt is toch beter, praktischer, goedkoper...
Het openbaar vervoer moet dringend vernieuwd worden; overvolle WOII treinen met meest onvriendelijke conducteurs. Bovendien moeten er meer lijnen komen.
Ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel maar: waarom krijgt een verlaten Ardeens traject een supermoderne trein en belangrijke traces zoals Turnhout-Antwerpen een krampachtig, té klein overvol treintje.
De wafelijzerpolitiek. Indien geld nodig is voor een project in Vlaanderen - bijvoorbeeld 2de spooromsluiting in A'pen - dan moet er evenveel geld - of dit nu nodig is of niet - naar Wallonië.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be