![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() www.s11.zetaboards.com/QPAWN/index
Qpawn is een politieke simulatie in de vorm van een forum. Iedere speler kiest een land in Request a Nation. Hier vul je 3 landen in met welke je zou willen spelen, een spelersnaam voor elk land en je partij of de Power Base die achter je staat. Power Bases zijn belangrijkegroepen mensen in je land. Ieder land heeft een andere verdeling qua punten voor de machtsbasissen. Hoe meer punten een basis heeft, hoe machtiger ze is. De Power bases zijn: Lower Class, Middle Class, Upper Class, Nobility, Military en Business. Je moet proberen de machtigste Bases te vriend te houden om aan de macht te blijven. Ik speel als Tsi Loi, de dictator van Birma. Ik moet het leger (military), die 5 punten heeft en dus uiterst machtig is, te vriend houden. Gelukkig staat het leger achter mij, want dat is de Power Base die mij steunt. Als je eenmaal bent aangemeld, kan je discussiëren met andere wereldleiders in Ian's Bar, binnelandse zaken aanpassen in Domestic Affairs, economische zaken in Economic stats and Budgets, je leger uitbreiden/uitdunnen in Military, enzovoort. Het spel is vrij ingewikkeld en intensief, als je op vakantie gaat moet je het op voorhand laten weten, want er wordt vanuit gegaan dat je minstens eenmaal per week iets post, het liefst eenmaal per dag. PS: Momenteel is er een pauze, dat wil zeggen dat de internationale discussiefora enkel-lezen zijn gemaakt omdat het grootste deel van de moderatoren van de site zelf op vakantie is. Deze pauze eindigt zaterdag. Vanaf dan is het weer volop actie. Join us!
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Aan het feit dat Birma een militaire dictatuur is kan je in dit spel niks aan veranderen. Als je de junta tegenwerkt, plegen ze een staatsgreep tegen je (het lot van de vorige leiders van Birma).
Ik had mij eigenlijk aangemeld om leider van Birma te zijn met steun van de Communistische Partij, maar de moderatoren veranderden dit in steun van het leger.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |