![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik las het net: in Australië hebben de afgelopen jaren 9 ambulanciers zelfmoord gepleegd wegens pesterij op het werk.
En ik hoor het steeds vaker: mensen die ontslag nemen, of vragen, om die reden. Dat schijnt namelijk de enige remedie te zijn. Pesters, bullies, zijn er in 2 soorten: de psychopatische/sociopatische pester die iedereen altijd pest, en de occasionele pester die dat doet onder bepaalde omstandigheden zoals extra stress. In het Engels is er een goed woord voor: bullying. http://www.bullying.com.au/ Bestaat er in Belgïë ook literatuur over? Pesterij op het werk... het is sluimerend. Men merkt het eerst niet echt, maar het sluipt naar binnen en plots bevindt men zich in een depressie, slecht zelfbeeld, mensenschuw, onder pillen/alcohol,... Ervaring hiermee? Rechten van de werknemer in België, zijn die er? Ik maak deze post ook omdat het verschijnsel soms moeilijk te Erkennen en te Herkennen valt, terwijl dit juist zeer belangrijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Inderdaad erg. Behalve bij flikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn jongste broer zit al meer dan 6 maanden thuis met een zware depressie veroorzaakt door pestgedrag op zijn werk
Hij werkt bij Opel Belgium waar hij aan de band stond samen met een aantal Turken,op pepaald moment moets hij zefs verpicht Turkse liederen mee zingen,die voorbereiding die zij dan moesten doen met bepaalde onderdelen van de auto werden opzettelijk fout geplaatst zodanig dat mijn broer de band niet meer kon volgen,en nog van die pestgedragingen.......
![]() |
#4 |
|
![]() Duveltje wat vreselijk.
![]() Ik weet van een bedrijf (KMO) waar de baas een pester is, hij pest iedereen, maar zijn Executive Assistant nog het meest - en vermits de Big Boss iedereen pest, kleineert, afblaft, enz, is dat ook de algemene sfeer van het bedrijf. Iedereen pest, en er zijn al drie klachtendossiers gemaakt maar er gebeurt niks omdat de twee grootste bazen ook de grootste stalkers/pesters zijn. Ik hoop dat je broer een kleine therapie doet en snel herstelt. Het is afschuwelijk hé, want het is je broodwinning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Onderschat zeker het onderwijs niet qua pestgedrag. Dit is extra erg, het zijn die mensen die een voorbeeldfunctie naar kinderen / jongeren toe moeten vervullen en preventie geven omtrent pesten. Uitgerekend daar zitten zelf veel pesters !
Heb al dikwijls gehoord van kennissen dat ze werden buitengepest door groepjes collega-leerkrachten omdat ze zogezegd onder hun 'duiven' werden geschoten. Laatst gewijzigd door freespirit : 26 oktober 2008 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ja freespirit, in het onderwijs ook. En bij de post, weet je nog die jongen die zelfmoord pleegde?
Wel, in het bedrijf waar ik werk (ongeveer 40 werknemers!!) zijn er nu DRIE lopende pesterij-zaken, waarvan één vrouw die al maanden op ziekteverlof is. Ik vraag me af of er iets gebeurt. DRIE, in een klein bedrijf, en binnenkort VIER, dat is toch enorm?!
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 26 oktober 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden nu juist mensen andere mensen willen pesten,is dat dan eerder een ziekte soms
Wie kent hier het anwoord op ![]()
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben geen sociale vaardigheden geleerd en de macht (oftewel: "macht") stijgt zodanig naar hun kop.. in groepsverband heeft dat met kudde-instincten te maken, zoal jouw broer's Turkse vrienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() In die Angelsaksische landen zijn ze daar niet alleen veel verder in, maar ook veel opener over. Er bestaan ook verschillende goeie boeken over alle vormen van pesterij. Nu zie ik wel vaak in kantoren affiches hangen met de vertrouwenspersoon erop met gsm nummer in geval van pesterij hoor, meestal is dat personeelsdienst én een arts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Op mijn werk wordt er ook gepest. In onze afdeling is de baas de pester.
In een andere afdeling gaat het om één collega die gepest wordt door de rest. Ok, die collega is een beetje exentriek, maar su-per-lief, een heel toffe madam, die haar job goed doet. Ze is een beetje ouder dan de rest en daardoor soms ook niet goed mee met alle vernieuwingen, maar daarom hoef je niet te pesten, nietwaar? En veel roddels overal. Ik h�*�*�*t roddels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Vreselijk voor die dame. Kun je haar niet steunen, hommel?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zouden bazen die door hun personeel gepest worden ook ergens naar toe kunnen?
Of zouden bazen nooit gepest kunnen worden? Waarschijnlijk niet omdat die alleen doorslecht kunnen zijn... en van alles altijd en overal de schuld zijn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() wat ontzettend intelligent, chipie. Heb je al veel klachten van bazen gehoord dan?
![]() die ontslaan dan toch gewoon. Of luisteren naar Radio 1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als uw baas bvb 20 bedienden met meer dan 20 jaar in dienst heeft... en die pesten hem zonder dat hij dat concreet kan bewijzen... ![]() ![]() ![]() Ontslaan zal uw baas die gegarandeerd niet (kunnen)... Ik vermoed dat hij dus naar Radio1 zal luisteren.… ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 oktober 2008 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Whatever, Chipie. Wat een lol.
|
![]() |
![]() |