Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Gay Pride?
Ja 26 38,24%
Nee 42 61,76%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 22:23   #1
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard Afschaffen Gay-Pride

"Roze Zaterdag is de Vlaamse / Belgische en Nederlandse versie van de Amerikaanse Gay Pride en wordt in de lage landen respectievelijk sinds 1977/1978/1979 gehouden."

http://img293.imageshack.us/img293/8...ayprideou5.jpg

Vooraleerst : ik heb niets tegen homo's. Hoewel ik geloof dat je niet zo geboren wordt en neutraal ten opzichte van homohuwelijk sta, toleer ik homo's absoluut.

Waar ik echter niet tegen kan, is het extreem uiten hiervan, vaak op het obscene af. Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.

Om nu eens tot de kern van de zaak te komen : evenementen zoals "Gay Pride" doen naar mijn bescheiden mening meer kwaad dan goed. Een hele stad die in het teken van een minderheid staat? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid, hoe homo-lievend ook, echt gebaat is bij een eerder vulgaire show met hopen zich uitlevende homoseksuelen. Verder werkt het eerder clichés in de hand en geeft het een vrij foute weergave naar het publiek toe.

Kortom, de Gay Pride zou voor mij wel afgeschaft mogen worden en ik ben benieuwd of ik alleen met deze mening sta.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 25 juli 2008 om 22:24.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 22:25   #2
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Ben ik het geheel mee eens. Ik heb niets tegen homo's, ik ken er zelfs een paar heel goed maar die gay-pride vind ik belachelijk. Het geeft absoluut niet weer wat de doorsnee homo is. Als iemand een soortgelijke straight-pride zou organiseren zou ik er net zo tegen tekeer gaan.

Stop deze beschamende vertoning! Stop de gay-pride!
Oud 25 juli 2008, 22:27   #3
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Laat die pipo's doen, als ze zich belachelijk willen maken doen zij maar he.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 22:28   #4
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Nu met poll. Eens benieuwd .
Oud 25 juli 2008, 22:41   #5
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
"Roze Zaterdag is de Vlaamse / Belgische en Nederlandse versie van de Amerikaanse Gay Pride en wordt in de lage landen respectievelijk sinds 1977/1978/1979 gehouden."

http://img293.imageshack.us/img293/8...ayprideou5.jpg

Vooraleerst : ik heb niets tegen homo's. Hoewel ik geloof dat je niet zo geboren wordt en neutraal ten opzichte van homohuwelijk sta, toleer ik homo's absoluut.

Waar ik echter niet tegen kan, is het extreem uiten hiervan, vaak op het obscene af. Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.

Om nu eens tot de kern van de zaak te komen : evenementen zoals "Gay Pride" doen naar mijn bescheiden mening meer kwaad dan goed. Een hele stad die in het teken van een minderheid staat? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid, hoe homo-lievend ook, echt gebaat is bij een eerder vulgaire show met hopen zich uitlevende homoseksuelen. Verder werkt het eerder clichés in de hand en geeft het een vrij foute weergave naar het publiek toe.

Kortom, de Gay Pride zou voor mij wel afgeschaft mogen worden en ik ben benieuwd of ik alleen met deze mening sta.
Deze stoet mag bliven bestaan, op voorwaarde dat hij enkel door wijken trekt met voornamelijk islamietische bewoners, en zonder politie begelijding
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 00:02   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ben ik het geheel mee eens. Ik heb niets tegen homo's, ik ken er zelfs een paar heel goed maar die gay-pride vind ik belachelijk. Het geeft absoluut niet weer wat de doorsnee homo is. Als iemand een soortgelijke straight-pride zou organiseren zou ik er net zo tegen tekeer gaan.

Is er een doorsnee homo dan?
Oud 26 juli 2008, 00:04   #7
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Deze stoet mag bliven bestaan, op voorwaarde dat hij enkel door wijken trekt met voornamelijk islamietische bewoners, en zonder politie begelijding
Dat zal het inderdaad een stuk plezieriger maken voor de normale bevolking. En het zou de ogen van de linkse hömö's die op deze vulgariteiten afkomen eens doen openen, hetgeen hoog tijd is.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 00:26   #8
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht

Volledig mee akkoord, obseen en absurd!
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 00:53   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Ik wil de Carnaval van Oilst, die van Binche of de H. Bloedprocessie in Brugge ook niet verbieden maar ik zal geen traan laten indien de organizatoren van al deze evenementen beslissen ermee te stoppen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2008 om 00:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 06:32   #10
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Altijd heel toevallig natuurlijk dat degenen die fulmineren tegen één of ander homo-evenement,

1° steevast n�*ets tegen homo's hebben...

2° altijd héél tolerant zijn...

2° zelfs persóónlijk enkele homo's héél goed kennen...

Oud 26 juli 2008, 06:58   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ze worden niet graag geconfronteerd met hun donkere kant.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 07:41   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

afschaffen die handel ...............
Oud 26 juli 2008, 08:02   #13
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Tolerantie gaat net om het tolereren van mensen die totaal verschillend zijn. Het is een makkie om een homosexueel te tolereren die in geen enkel opzicht verschilt van een hetero , behalve dan hetgeen plaats vindt in de slaapkamer natuurlijk (alhoewel sommigen zelfs daarin al niet slagen). Het zijn net die mensen die zo verschillend zijn dat ze opvallen in de samenleving , die beschermd moeten worden.

Een minderheid moet exact dezelfde rechten hebben als de rest van de samenleving. Er vinden jaarlijks tal van diverse manifestaties of opkomsten plaats (de één al kleurrijker dan de andere) die toegestaan zijn. Ik zie dus totaal niet in waarom holebi's geen manifestatie zouden mogen organiseren. Meer nog , deze heeft verdorie een positief karakter : ze wil niemand iets verbieden , er gaat geen haat naar anderen toe van uit , er gaat geen agressie van uit enzov.

Het is voor mij heel makkelijk om de grenzen van tolerantie af te tekenen : anderen fysiek of psychisch nodeloos schaden of de wil daartoe kan niet. En neen , andere mensen op straat tegenkomen die zoals men dat hier omschrijft "verwijfd" doen , klasseer ik niet onder psychisch schaden. Net zoals het ook geen psychische schade is bvb om een extreem zwaarlijvige mens op straat tegen te komen.

Als iets echt te gortig wordt , dan is er de wet op de opebare zedenschennis nog. Als iemand een handeling of gedrag van iemand zo ver vindt gaan dat ie er last van heeft kan ie klacht indienen en dan is het aan de rechter om zich over die zaak uit te laten. En verder is er nog een middel natuurlijk. Als je om voor mij een mysterieuze reden simpelweg extraverte medemensen niet goed kunt verdragen , kijk dan gewoon niet hé.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 08:33   #14
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Zelf vind ik dat nu ook geen leuk zicht, maar daarvoor wil ik het nog niet afschaffen/verbieden. Ik gun die mensen hun pleziertje.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 09:08   #15
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Sterker nog: deze homo's die ze persóónlijk héél goed kennen, zijn steevast gekant tegen de gay pride.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 09:11   #16
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Gay prides hebben hun historische verdiensten (bewustmaking rond homoseksualiteit, strijden voor verdraagzaamheid en gelijke rechten ,...)
Ik zie niet in waarom ertegen zijn, alsof op I love Techno alleen maar mensen rondlopen met rokje tot onder knie, het is 1 dag per jaar en je mag er als heterosexueel ook meelopen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 10:19   #17
FDM
Banneling

Standaard

het enige goede eraan is dat de clerus huivert en de imams kotsen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 10:23   #18
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Altijd heel toevallig natuurlijk dat degenen die fulmineren tegen één of ander homo-evenement,

1° steevast n�*ets tegen homo's hebben...

2° altijd héél tolerant zijn...

Ik heb niets tegen homoseksualiteit maar wel tegen het obsessief uiten hiervan.

En ik ken geen homo's. En ik heb wel iets tegen verwijfde homo's waaraan je het onmiddellijk kunt zien en horen.

Kortom, uw argumenten slaan op niets.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 26 juli 2008 om 10:24.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 10:25   #19
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik als biseksueel heb ook een degout van alles wat extreem verwijfd is. Als ik bv in een of andere gelegenheid ben en ik hoor plotseling rond me zo'n stem van "oowww zooo'nnn kjoetie", "wat een lekkere vent" ofweetikveelwat, dan krimp ik ineen. Met een ongeïnteresseerde harde blik op mn gezicht zwijgen ze dan wel.

Waarmee ik wil zeggen: ze zijn er, laat ze doen. Zolang ze niet in mn weg lopen is het OK.
Hetzelfde van de pride; het is iets waar nog veel mensen zich aan optrekken blijkbaar, dus laat ze doen, wij kunnen er het onze van denken. En we blijven er weg. Voor anderen is die hele stoet een bron van amusement.

En het zou dom zijn om deze pride's als representatief te beschouwen van de gehele homogemeenschap.
Oud 26 juli 2008, 10:25   #20
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Gay prides hebben hun historische verdiensten (bewustmaking rond homoseksualiteit, strijden voor verdraagzaamheid en gelijke rechten ,...)
Ik zie niet in waarom ertegen zijn, alsof op I love Techno alleen maar mensen rondlopen met rokje tot onder knie, het is 1 dag per jaar en je mag er als heterosexueel ook meelopen
Ja, dat zou ik ook liever afschaffen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be