![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Rzoezie is een jeugdhuis in Mechelen dat openstaat voor alle mensen, maar dat in realiteit een broeinest is voor criminele marokkanen en andere gespuis.
Lees hier waarvoor wij iedere dag gaan werken: Hoe integratiebevorderend werkt Rzoezie? Vlaamse regering geeft geld, maar weet niet aan wat Uit het antwoord op een eerdere vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Luk Van Nieuwenhuysen blijkt dat de Vlaamse regering bovenop de royale subsidies van de stad Mechelen ook nog behoorlijke sommen belastinggeld aan het jeugdhuis Rzoezie uitgeeft. Zo kreeg het jeugdhuis in het kader van het Impulsfonds 39.362 € in 2002 en 18.707 € in 2003. Daarnaast ontvangt Rzoezie 151.800 € voor Gescoprojecten en 59.200 € in het kader van het Werkervarings-plus-plan. Tot 2000 werden er ook enkele honderdduizenden € aan lonen uitbetaald in het kader van DAC-projecten. Meer dan behoorlijke geldbedragen, zodat Van Nieuwenhuysen wilde vernemen of Rzoezie de integratie van allochtonen wel bevordert. Minister Byttebier antwoord op die vraag naar het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding. Dat volgt de gesubsidieerde projecten op voor hun integratiebevorderende elementen betreft. Voor het Vlaams Blok is dat niet echt een geruststelling. Vandaar dat het Vlaams Blok van de minister ook wenste te vernemen of zij op de hoogte is van het aantal vrouwen dat deel uitmaakt van de leiding van het jeugdhuis, evenals van het aantal vrouwen dat er wordt tewerkgesteld. Daarnaast is er de vraag of er ook nog allochtonen met een andere nationaliteit of afkomst dan de Marokkaanse, deel uitmaken van Rzoezie. Byttebier blijkt het niet te weten. Meer nog, ze wil het niet weten. Het is duidelijk dat ze de vraag niet relevant vindt. Er worden derhalve subsidies uitgekeerd om aan integratiebevordering te doen, zonder dat de feministe Byttebier wil weten of vrouwen aan bod komen in Rzoezie of zonder dat de multiculturaliste Byttebier wil weten of andere nationaliteiten er welkom zijn. Begrijpe wie kan ! Vorig jaar beloofde de minister ook nog een onderzoek naar het integratiebevorderend element van lessen Arabisch aan Marokkaanse jongeren. Vandaag geeft ze toe dat er nog niets in dat verband gebeurd is. “Belofte maakt schuld”, geldt blijkbaar niet voor Groen! Ondertussen wordt er tijdens de gemeenteraad van 24 maart aanstaande voor 2004 alweer 28.000 € extra (bovenop de 150.000 € reeds ingeschreven Mechelse subsidies) voor Rzoezie vrijgemaakt. Doel daarvan is nog maar eens twee halftijdse medewerkers aan te nemen. Zijn er nog allochtonen in Mechelen die niet op de loonlijst van Rzoezie staan? BRON: Persmedeling VB Mechelen ----------------------------------------------------------------------------------- Ik ben er vroeger een paar keer binnengeweest, maar heb er nooit een Belg of andere persoon gezien. Dit is het enige jeugdhuis in Vlaanderen waar men als Marokkaan vrij kan: - VOETBALLEN - Kickeren - Playstationspelletjes spelen - andere jeugdbezigheden.... En dit wordt door de Vlaamse Gemeenschap betaald. Waarom kan de Marokkaanse gemeenschap dit niet betalen?? Officieel is het een open jeugdhuis voor iedereen, maar in praktijk is dit een broeinest van nieuwe AL QUADA leden.... Hier worden ze getraind...om vervolgens (in het klein weliswaar) mensen af te rippen, ouwe vrouwtjes te overvallen, meisjes te verkrachten,.... WELCOME IN MECHELEN, de eerste stad waar er een groot conflict zal ontstaan tussen de marokkanen en de rest van de Bevolking. LET OP MIJN WOORDEN!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nog maar eens een nutteloos project voor de integratie van racistische allochtonen waar belastingsgeld aan wordt verspild. Wanneer gaan de naïve muliticulaanhangers eens de ogen openen? Bevangen door multicultureel optimisme gaan ze voorbij aan de onwil tot integreren dat bij het meerendeel van de allochtone bevolking leeft.
In mijn stad hebben ze ooit eens een multiculturele jeugdwerking opgericht, het werd een multicultureel drama. De autochtone kinderen werden er weggepest en zelfs de naïve multiculturele opvoeders moesten meer dan eens de benen nemen voor de aggresiviteit waarmee zulke nobele initiatieven gepaard gaan. Laten we hopen dat er ooit eens een frisse wind waait door Mechelen en dat dat rovershol gesloten wordt. ![]()
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Maar allée, gij zijt ne racist. Dat zijn er maar een paar, hoor. De rest zijne brave moslims. Allée nu, hoe durft ge zoiets zeggen.
Als het niet werkt wiol dat toch gewoon zeggen dat we er nog niet genoeg geld hebben ingestoken. We moeten nog meer ons best doen en die mensen meer middelen geven zodat ze zélf kunnen werken aan hun integratie. ha jaaaaaaa. Samen met Anciaux en zijn bloemetjes en bijtjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Marokkaanse gemeenschap is dat niet. Je vergelijking klopt dus niet helemaal. Maar ik stel me ook vragen over subsidiëring (hoe minder subsidies hoe beter, als je het mij vraagt). Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat was ook mijn eerste reactie. Anderzijds zijn de genoemde bedragen wel aan de hoge kant voor een kicker. Ik betaal in elk geval zelf voor mijn hobby’s. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs de tafelvoetbalfederatie krijgt nog niet eens een schijntje van 1 allochtonenintegrerend jeugdhuis.En ik heb gemerkt, als er ergens in een cafe een competitieavond is, dat de 50 cent, of zelfs de eurostukken nog steeds in de kast gepropt moeten worden.
Wil ik een arcadespel spelen, weerom die 50 cent of die euro in de kast,zelfs in de jeugdhuizen waar ik kwam. Oftewel, waar gaat het mis?
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laat je haar krullen ,was je twee weken niet, doe enkele zonnebankbeurten, pik de handtas van je buurvrouw schrijf je in in mechels jeugdhuis en dan moet ge ook niet betalen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wacht maar met de verkiezingen. Dan zulde wel zien waarom het VB zo'n succes heeft in Mechelen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als je misschien nog niet goed weet wat gemeenschappen en gewesten zijn, check misschien dan even deze link : http://www.vlaamsparlement.be/p3app/...nGewesten.html Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het grappigste aan dit citaat vind ik dat het dan nog van de officiële persmededelingen van Vlaams Blok Mechelen komt. Ik dacht verstaan te hebben van Snofla en vrienden dat het VB zich distantiëerde van zulke "te extreme" praat? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wens u en uw familie een gezellige overval toe mocht u ooit in Mechelen komen. Hopelijk verkrachten ze uw vrouw/dochter, slagen ze u en uw zoon bijeen, en misschien DAN komt het gezond verstand naar boven. Ik reageer niemeer op debielen die niks serieus nemen! Maar komt op 13 juni nie janken he, wanker!! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() DHT,
ben je tegen jeugdhuizen in het algemeen, of ben je tegen jeugdhuizen waar marokkanen komen?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
hij is verantwoordelijk voor recrutering. Maar ge moet u wel bekeren tot de islam, maw terugkeren naar de middeleeuwen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens mij wordt er hier weer meer tussen de regels gelezen dan dat men de regels zelf leest.Als ik alles lees wat DHT schrijft maak ik eruit op dat het niet is omdat hij of zij tegen de marokkanen of jeugdhuizen is , wel tegen de manier van subsidieren en discrimineren.Zijn onze jeugdhuizen minderwaardig , want deze worden niet evenredig gesubsidieerd als marokkaanse jeugdhuizen.Vergelijk een marokkaans jeugdhuis met de marokkaanse VZW 'S , en waarom sluiten ze die denk je , niet omdat men daar braaf zit te kaarten of te kickeren.Maar ja sommige mensen vinden het veel belangrijker om andere verwijten te maken , dan toe te geven dat ze het ook al is verkeerd kunnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik klaag gewoon de verkeerde verdeling van geld aan. Dit Marokkaanse jeugdhuis krijgt nu op 28 maart bovenop hun 6mio BEF jaarlijkse subsidies, nog eens 28.000EURO om 2 part-time mensen in dienst te nemen, terwijl de Belgische jeugdhuizen moeten smeken om geld. Maar ja, ons stadsbestuur bestaat dan ook uit de volgende samenstelling: VLD-SPA-Spirit-CVP-Agaslet Nie moeilijk dat ze alles weggeven aan de vreemdelingen. Er is maar 1 oppositiepartij (VB), tenzij de NVA ook meetelt ![]() |
|
![]() |
![]() |