![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik wel.
Door EH Nevejan, surveillant in het lager middelbaar. In het St Jozefscollege te Izegem. In het Vijfde studiejaar. Op negenjarige leeftijd. Op zijn kamer. In 1954. In Duitsland kan je dit aangeven via een Hotlijn, teruggaand tot de jaren 1950 Pedofilieklachten blijven in de Belgische Kerk nog steeds zonder gevolg. Dit is trouwens voor het eerst dat ik klaag. Toen ik klein was, durfde ik niet. Toen ik in de studie eens moest nablijven, gaf hij mij ook als straf: tussen twee schoolbanken gaan inliggen alleen steunend op mijn hielen en mijn achterhoofd. Ik neem aan dat hij dat deed omdat bij deze oefening mijn kruis uiterst kwijlverwekkend proneerde? Laatst gewijzigd door eno2 : 12 april 2010 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleszins, ik vind het spijtig dat je dit hebt moeten meemaken.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik nog veel minder.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Langs geen kanten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was een lelijk kindje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ging (en ga) nie naar de kerk
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() I liked it
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik evenmin.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ongelovig het lijkt me sterk
kijk naar me kruis dan zeg je kerk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je meent het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee. Ik werd enkel misbruikt door mezelf zo nu en dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik snap niet waarom iedereen zo lang wacht om dit in openbaarheid te brengen? Besmeur de naam van die vreselijke booswichten, boor hen de grond in met de harde rauwe waarheid.
Maar neen, men wacht tot de boosdoeners overleden zijn, dan heeft het geen enkel nut meer op te klagen. De Kerk heeft geen enkele verantwoordelijkheid van misdaden gepleegd door zijn bedienaars wanneer de Kerk er gewoon niet van op de hoogte was. Wanneer de dader overleden is moet men niet meer afkomen om recht te doen gelden, en zeker niet tov de Kerk. Ik erger mij ook aan de algemene veralgemening dat pedofiele vooral onder de priesters zat, of erger nog: dat priesters te vaak gelinkt zijn aan pedofilie, dit is niet zo. Dit lijkt zo omdat daar nu zo massaal op gefocust wordt.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Priesteressen, tellen die ook??
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als leerling heb ik op college mijn humaniora gedaan en priester-leerkrachten waren toen nog alledaags.
Het was geen vrolijke tijd en de priester-leraars hadden een totaal gebrek aan empatische eigenschappen en waren in feite pedagogische neandertalers. Vooral Latijn werd er soms meer dan figuurlijk "ingehamerd". Maar nooit, nooit heeft er maar één iets gedaan of gezegd wat onder de noemer sexueel misbruik zou vallen. Op de kamer van de prefect geroepen worden was zelden gezellig, maar nooit om die redenen die zo nu in het nieuws staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() kinderverkrachters horen thuis onder de grond . Lever ze uit aan de slachtoffers.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Banneling
|
![]() [quote=MaGNiFiCaT;4689117]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() 1954 !!! Iedereen kan zoiets vertellen. De nieuwe heksenjacht is open !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |