Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 00:22   #1
Crochettie
Banneling

Standaard Voor de hondenkenners

Hier wil ik wel even een bizar verhaal kwijt met op laatste een vraag.

Mijn dochter heeft 3 honden
- 1 Duitse scheper en volledig getraind als verdedigingshond
- 1 Verbastedeerde scheper met wat weet ik veel .......
- 1 Collie (Lasie)

De Duitse scheper is de jongste en de collie is een oud beest dat krom staat van de reuma, maar in de groep nog steeds de plak zwaait.

De Duitse scheper is volgens mij verkeerd getraind, omdat men hem niet recht in de ogen mag kijken of hij wordt agressief ( mijn dochter vindt dit normaal en op de hondenschool eveneens)

Zij heeft reeds enkele maanden een vriend en zijn sinds 2 weken gaan samen wonen.
Haar vriend heeft ook een hond (een fox terrier) en nu zitten zij met 4 bij mekaar zonder problemen.

Vanmiddag moesten zij voor een uurtje ergens naartoe, waarbij ze de honden niet konden meenemen. Dus achterdeur open zodat zij in de hof konden rondlopen.

Toen zij terug rhuis aankwamen, kwam de gebuur buiten om hen te verwittigen, dat er iets gebeurd was met de honden.
Zij vliegensvlug binnen en in de hof lag de oude collie dood (doodgebeten) en de buur vertelde hen nog dat ze met 3 de collie aan het opeten waren.

Wie kent er iets van honden af, wat zou hiervoor een eventuele reden zijn? Heeft er nog iemand ooit zoiets gehoord?

Volgens de dierenarts zou dit een normale reaktie zijn van honden , indien bv de collie plots stervende lag en misschien te stuiptrekken.(Collie was wel duidelijk ziek)
Het zou ook kunnen, dat zij zich als een roede begonnen te gedragen en dat er een gevecht is ontstaan over de leiding.

Doch dat zij de collie aan het opeten waren (waar ze toch jaren samen mee hadden geleefd, gaat boven mijn petje) enkel de terrier was nieuw.

Ik heb haar gezegd, dat ze die alle 3 moet laten inslapen, omdat zij een vriendin heeft die veel over de vloer komt met een klein kind en welke steeds met de honden speelt.

Heeft er hier iemand een verklaring voor over hun plots onberekenbaar gedrag?

bEDANKT
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 04:20   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Zelfs onder wolven zijn er geen gedocumenteerde gevallen van cannibalisme. Tenzij die honden serieus verwaarloosd zijn en een paar weken geen eten hebben gekregen, denk ik dat er in dat verhaal een serieus schepje overdreven is.

Ik weet trouwens ook niet in welk ghetto die mensen de hondenschool bezoeken, maar ze zouden beter een andere zoeken. Het is niet omdat je een hond zo kan trainen, dat dat wenselijk is.
Oud 22 augustus 2008, 04:37   #3
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik stel mij zwaar vragen over die hondenschool.

Ik heb jaren getraind in de ring/praktijk met mijn herders en rottweiler, en ik heb daar nooit iemand horen zeggen dat het goed is dat een hond agressief reageert als je hem in de ogen kijkt. Wat wel is, is dat de hond zich dan gedomineerd gaat voelen, en dat hebben ze niet graag. Ik had ook zo'n honden, maar die haalden het niet in hun hoofd te reageren zonder mijn goedkeuring.
Maar, je moet je hond ten alle tijde onder controle hebben.

In elk geval vind ik het super onverantwoord dat iemand een hond die pakwerk doet, met kinderen laat spelen. Zeker en vast al niet met kinderen die niet tot het gezin behoren. En met de eigen kinderen enkel onder toezicht.

Dat van dat opeten, lijkt me nogal raar. Ik heb het nog nooit geweten of gehoord. Als een prooi dood is/ligt, houden honden op met bijten. Daarom raden ze mensen ook aan doodstil te blijven staan als er een kwade hond op je afkomt.

Wat ik wel weet, is dat wanneer er in een groep honden een gevecht ontstaat, ze zich meestal allemaal komen moeien. Dat was toch met mijn honden ook het geval, één voor allen, allen voor één. En dat lijkt me hier wel het geval. Dat opeten, die wonden, kan best veroorzaakt zijn door een gevecht, dan liggen de lappen er ook af. Een hond bijt en trekt/schudt. Met bloed erbij, is het precies of ze zijn gedeeltelijk opgegeten. Zeker als ze gezellig met zen 3 op 1 hond vliegen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:32   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit ook honden gehad die een flink robbertje onder mekaar hadden gevochten en ik moet toegeven; dan zien ze er soms ook uit alsof ze half opgegeten zijn. Daarom ben ik het eens met TomB, dat kannibalisme is volgens mij licht overdreven.

De kern van de zaak is echter dat het om honden gaat, niet om mensen. Daarom slaat het zinnetje
Citaat:
"Doch dat zij de collie aan het opeten waren (waar ze toch jaren samen mee hadden geleefd, gaat boven mijn petje)"
ook nergens op.
Een hond gaat niet nalaten te vechten met een andere omdat hij die andere al jaren kent. Mijn honden -die waar ik het net over had- hadden 7 jaar probleemloos samen gezeten vooraleer ze begonnen vechten. Honden denken niet in termen van 'kennen' en 'tijd'.

Volgens mij is het gewoon een strijd geweest om de leider van de 'roedel' te worden. Als de collie er niet meer tot in staat was is het vrij normaal dat een andere hond de leidersrol overneemt en zo'n gebeurtenis gaat bij honden vaak gepaard met het nodige geweld.

Ten slotte; verander van hondenschool. Wat een zever seg. Een hond die je niet recht in de ogen mag kijken is een regelrecht gevaar. Dat moeten ze op een deftige hondenschool weten. Dat moet trouwens ieder mens met een beetje gezond verstand weten.
Oud 22 augustus 2008, 11:38   #5
Crochettie
Banneling

Standaard

Bedankt voor de reeds verkregen uitleg.
Zelf ben ik onkundig op gebied van training van honden en hun gedrag
Ik en mijn vrouw hebben al een besluit genomen, dat ze onze dochter bij ons nog enkel welkom is ZONDER haar honden.

Een trainer van de vroegere rijkswacht, welke niets anders deed dan honden africhten wil onmiddelijk die scheper komen afknallen omdat dit beest volgens hrm levensgevaarlijk is indien hij agressief reageert op oogcontact ( en zeker met kinderen want die zoeken volgens hem steeds oogcontact op)

Wat dat opeten betreft, kan inderdaad wat overdreven zijn door de gebuur en welke het verschil niet kent tussen happen, bijten en eten tijdens en na een gevecht.

Ik zal die naam van die hondenschool eens navragen aan haar
In ieder geval is die school niet cousher, want vele leden doen aan hondengevechten in Nederland met hun bulls
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:45   #6
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet ze daarvoor die andere drie laten inslapen? Omdat er iemand over de vloer komt met kinderen? Gescheiden houden is geen optie? Wie laat nu zijn kind met drie "vreemde" honden spelen?
Tja...Als je dieren als voorwerpen bekijkt...'k schaam me in uw plaats...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:48   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Hier wil ik wel even een bizar verhaal kwijt met op laatste een vraag.

Mijn dochter heeft 3 honden
- 1 Duitse scheper en volledig getraind als verdedigingshond
- 1 Verbastedeerde scheper met wat weet ik veel .......
- 1 Collie (Lasie)

De Duitse scheper is de jongste en de collie is een oud beest dat krom staat van de reuma, maar in de groep nog steeds de plak zwaait.

De Duitse scheper is volgens mij verkeerd getraind, omdat men hem niet recht in de ogen mag kijken of hij wordt agressief ( mijn dochter vindt dit normaal en op de hondenschool eveneens)

Zij heeft reeds enkele maanden een vriend en zijn sinds 2 weken gaan samen wonen.
Haar vriend heeft ook een hond (een fox terrier) en nu zitten zij met 4 bij mekaar zonder problemen.

Vanmiddag moesten zij voor een uurtje ergens naartoe, waarbij ze de honden niet konden meenemen. Dus achterdeur open zodat zij in de hof konden rondlopen.

Toen zij terug rhuis aankwamen, kwam de gebuur buiten om hen te verwittigen, dat er iets gebeurd was met de honden.
Zij vliegensvlug binnen en in de hof lag de oude collie dood (doodgebeten) en de buur vertelde hen nog dat ze met 3 de collie aan het opeten waren.

Wie kent er iets van honden af, wat zou hiervoor een eventuele reden zijn? Heeft er nog iemand ooit zoiets gehoord?

Volgens de dierenarts zou dit een normale reaktie zijn van honden , indien bv de collie plots stervende lag en misschien te stuiptrekken.(Collie was wel duidelijk ziek)
Het zou ook kunnen, dat zij zich als een roede begonnen te gedragen en dat er een gevecht is ontstaan over de leiding.

Doch dat zij de collie aan het opeten waren (waar ze toch jaren samen mee hadden geleefd, gaat boven mijn petje) enkel de terrier was nieuw.

Ik heb haar gezegd, dat ze die alle 3 moet laten inslapen, omdat zij een vriendin heeft die veel over de vloer komt met een klein kind en welke steeds met de honden speelt.

bEDANKT
Eerst een klein vraagje aan Uw ,was de Collie en reu of een teefje en de ander zijn dat teven of reutjes,dat vind ik heel belangerijk om weten?
Oud 22 augustus 2008, 11:52   #8
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Wissel van de macht? Er kan maar 1 alpha zijn...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:54   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om te beginnen moet ik zeggen dat hele oude honden de natuurlijke overgaven die elke normale hond heeft bijna niet meer heeft,ik denk dat ge het in die richting moet zoeken,honden als ze binnen de roedel en gevecht verliezen gaan altijd op de rug liggen,teminsten als het om een echt gevecht gaat en geen speelgedrag is

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 augustus 2008 om 11:55.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:50   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

kannibalisme bij honden? Daar heb ik nog NOOIT van gehoord...

Het moest best traumatiserend zijn geweest voor de baasjes als ze op die situatie uitkwamen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:51   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Waarom moet ze daarvoor die andere drie laten inslapen? Omdat er iemand over de vloer komt met kinderen? Gescheiden houden is geen optie? Wie laat nu zijn kind met drie "vreemde" honden spelen?
Tja...Als je dieren als voorwerpen bekijkt...'k schaam me in uw plaats...
Er klopt toch iets niet hoor... Honden eten hun soortgenoten normaal gezien niet op.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:56   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er klopt toch iets niet hoor... Honden eten hun soortgenoten normaal gezien niet op.
Oei Honden/wolven ......
Jij kent hun wreedheden niet beste Kim,tis geen knuffelbeertje hoor,en dat wordt wel eens vergeten
Oud 22 augustus 2008, 12:57   #13
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar vriend heeft ook een hond (een fox terrier)
oorzaak
Citaat:
gevolg

fox terriers zijn zeer goede honden...voor vossenjacht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:58   #14
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
deden ze waarschijnlijk ook niet... Maar dood doen gebeurd bij de dieren niet door een rustige (fatale) prik...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 13:04   #15
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Tja...waren ze die echt aan 't opeten of hebben ze die doodgebeten? Om de situatie goed in te kunnen schatten moet je ze zelf zien hé....maar "oei, er komen kinderen, laat ze maar snel inslapen" is er m.i. serieus over....hou die kinderen gewoon weg van de honden 'k laat ook geen peuters onbewaakt bij mijn schapen....een kopstoot van 120kg schaap....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 14:11   #16
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de reeds verkregen uitleg.
Zelf ben ik onkundig op gebied van training van honden en hun gedrag
Ik en mijn vrouw hebben al een besluit genomen, dat ze onze dochter bij ons nog enkel welkom is ZONDER haar honden.

Een trainer van de vroegere rijkswacht, welke niets anders deed dan honden africhten wil onmiddelijk die scheper komen afknallen omdat dit beest volgens hrm levensgevaarlijk is indien hij agressief reageert op oogcontact ( en zeker met kinderen want die zoeken volgens hem steeds oogcontact op)

Wat dat opeten betreft, kan inderdaad wat overdreven zijn door de gebuur en welke het verschil niet kent tussen happen, bijten en eten tijdens en na een gevecht.

Ik zal die naam van die hondenschool eens navragen aan haar
In ieder geval is die school niet cousher, want vele leden doen aan hondengevechten in Nederland met hun bulls
Die doen daar pakwerk met bullterriers ?

Sluiten die handel, en wel meteen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 16:56   #17
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog een gemeenzaam punt gevonden tussen ikzelf en de Hertogen van Brabant (Filip en Mathilde). We hebben allebei een hond gehad die zichzelf heeft opgehangen.

Ik heb dat onlangs gelezen. En weet je, ik was zó opgelucht, ik dacht werkelijk dat ik de enige was wier hond zichzelf ophing. Nu blijkt dat zelfs de Hertogen van Brabant zoiets overkwam. Niks meer om me over te schamen.
Oud 22 augustus 2008, 16:58   #18
anubis
Burgemeester

anubis's schermafbeelding

Standaard

Was hij depressief?
anubis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 17:03   #19
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anubis Bekijk bericht
Was hij depressief?
Neen, integendeel, te omstuimig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be