![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() De afbraakwerken in Doel liggen weer stil. Deze morgen waren de afbraakwerken opnieuw gestart. Toen actievoerders op de daken klommen startten de kranen hun werk elders in het dorp. Daarop gevolgd door andere actievoerders die ook die daken bezetten.
Als gevolg van beschuldigingen van de aannemer werden er ook Doelenaars opgeleid door de politie. Volgens de aannemer zouden zij verantwoordelijk zijn voor het verdwijnen van het asbestboek, een document dat noodzakelijk is om de sloop te kunnen verderzetten. Er werden in het dorp huiszoekingen verricht maar er werd niets gevonden. Doel 2020 maakt zich intussen boos op burgemeester Van de Vijver. Die werd verschillende malen opgebeld met de vraag zich op het terrein te komen vergewissen van de compleet chaotische en onveilige situatie. Niet alleen werden lukraak uitgekozen huizen opzettelijk vernield maar reden kranen en containerwagens over en weer in bewoonde straten tussen spelende kinderen. Voor de burgemeester was er echter niets aan de hand en is alles wat er gebeurt “beslist beleid”. De manier waarop de Doelenaars momenteel worden aangepakt is pure horror. Doel lijkt wel in staat van beleg. Met de overheid in een rol die lijkt gecopiëerd uit de donkerste periodes van onze geschiedenis. Doel 2020 is niet van plan het hierbij te laten. Volgens Daan Schalck van de Maatschappij Linkeroever zal er vanaf nu (onaangekondigd) worden afgebroken waar en wanneer het uitkomt. Doel 2020 zal bijgevolg (onaangekondigd) actie voeren waar en wanneer het uitkomt. Anderzijds ijvert de bewonersvereniging voor een politieke oplossing van het probleem. In die zin vraagt zij aan de Vlaamse parlementsleden om tussen te komen en er voor te pleiten dat alle afbraakwerken worden opgeschort en er opnieuw dialoog komt met de bewoners. Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik duim voor Doel!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doelenaars? 't Overgrote deel van de mensen die nu in de huizen van Doel wonen, zijn helemaal geen Doelenaars: van zowat overal zijn er krakers, straatlopers, zigeuners, enz. toegestroomd om een van de vele leegstaande huizen te betrekken. Die mensen zijn daar dus onwettig, en als zij geen gehoor geven aan de oproep van de overheid, moet de overheid dan maar de grote middelen inzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht ook dat het lot van Doel al lang beslist is,en dat verzet overbodig is.....
Ik vrees nu alleen dat de aannemers op den duur schadevergoeding zullen eisen van de overheden omdat ze,door de aanwezigheid van allerlei illegalen op het bouwterrein eenvoudigweg hun werk niet meer zullen kunnen doen,en bovendien zelf schadevergoedingen riskeren als ze te laat opleveren...... onthoudt allen: het lot van Doel is indertijd definitief beslist toen de Groenen mee in de regering zaten en BLEVEN ZITTEN(kelt vergeet het NOOIT!) Veel nuttiger zou nu kunnen zijn om de snode plannen omtrent nieuwe verbindingen vanuit Zeebrugge naar het achterland (met noodzakelijkerwijze de verwoesting van een deel van het Brugse ommeland) in de gaten te houden en politiek af te blokken.... Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2008 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je 't mij vraagt:
Vlaanderen zonder Doel = Vlaanderen zonder Hart + Vlaanderen zonder Verstand = Vlaanderen zonder Zin. U mag het met mij oneens zijn, maar ik zal niet van gedacht veranderen. Daar is het te laat voor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mieke Vogels vs federale politie... dat is op de een of andere manier grappig.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou je beter eens informeren over de bewoners. Je zou beter eens Doel zelf bezoeken en met die bewoners spreken.
En al wie deze dorpsmoord goedpraat wens ik een snelle onteigening toe, er is dringend nood aan veel meer parkeerruimte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat de politiek zich hier weer eens van haar archislechte, criminele kant heeft laten zien: een lokale gemeenschap, een dorp vernietigen ten voordele van het grootkapitaal en de betonboeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aan zwembaden, industrieterreinen, terreinen voor verbrandingsovens, voor stort, voor...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kunnen degenen die zo voor de afbraak van Doel zijn, hun adres geven, dan kunnen we op hun grond wat sporthallen bouwen, we hebben er nood aan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Matthias Storme denkt er ook het zijne van:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=72 Men zegge het voort! Dank u, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat een zever, als ik u zeg dat gij over tien dagen alles zult kwijt zijn, gaat gij dan ook tevreden zijn met die tien dagen 'kans gekregen om zich te schikken'?
Voor iemand die altijd pretendeert een radicale Vlaamsgezinde te zijn zijt ge bijzonder weinig kritisch tegenover de gevestigde machten moet ik zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo snel mogelijk dat lelijk dorp plat smijten, wat al lang het plan was. Men kan er niet meer op terug keren.
Tsss, met die krakers zal toch geen rekening gehouden worden zekers? (En ik richt me op de persmensen, er mocht daar nooit sprake van geweest zijn. ![]()
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kun je zo naiëf, naiëf, naiëf doen? ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta liever achter de (oude èn nieuwe) Doelenaars dan achter de Saksen-Coburgers (nieuwe en ook véél oude).
Dat is voor mij de keuze: real life of poppenkast. Ik kan het nog krasser uitdrukken, mocht u daar op staan. Laat maar iets weten, vriendelijke groet, djimi
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er ook op ingegaan wordt, is nog iets anders. Sommigen krijgen dat blijkbaar gemakkelijker voor mekaar dan anderen. En laat de pers deze keer haar job maar doen. Er is genoeg vuile was buiten te hangen. En er zijn sowieso te weinig slenteraars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen kunnen we nog eens goed nadenken over 'dat dorp'.
|
![]() |
![]() |