![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie heeft sociale verkiezingen in het bedrijf waar je werkt? | |||
Wij hebben al eerder sociale verkiezingen gehad |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
Het is de eerste keer dat er in ons bedrijf sociale verkiezingen worden gehouden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Wij hebben geen sociale verkiezingen in ons bedrijf |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik werk nog niet/ niet meer. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De vraag is duidelijk denk ik.
Wie van julie werkt en heeft sociale verkiezingen in mei? ![]() Sociale verkiezingen dienen voorde afvaardiging van werknemers in de Ondernemingsraad en/of het Comité voor preventie en bescherming op het werk. Als je 50 fulltime equivalenten in je bedrijf werken hebt (geen leidinggevenden meegerekend) dan kan er in jouw werkplaats een comité worden opgericht. Vanaf 100 FTE kan er een OR worden opgericht. Voor meer info verwijs ik hiernar: http://www.acv-online.be/Actueel/Soc...tcm:9-24809-64 Gelieve voor andere opmerkingen ivm sociale verkiezingen een andere topic te openen en het hier te beperken op commentaar rond de invoer van sociale verkiezingen in jouw bedrijf. Zodoende is het voor mij gemakkelijker om een overzicht te behouden, dank u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Binnenkort komt er een gans dossier op politics.be
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() lol
![]() Thomas Heynderickx
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dossier te vinden op http://www.politics.be/dossiers/398/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het dossier van jullie doorgenomen en ik ben er zeker tevreden over. Maar vind je onze uitleg over sociale verkiezingen te ingewikkeld verwoord? Zo'n opmerking is interessant voor ons, aangezien wij er zelf middenin zitten en daardoor te technisch erover denken. Ik ben jullie alvast dankbaar dat dit onderwerp hier een apart forum krijgt. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel forumgangers op deze site daadwerkelijke werknemers zijn. Het overgrote deel zijn volgens mij studenten, die nog weinig of geen ervaringen hebbe gehad met het echte syndicale werk. Dit is uiteraard geen verwijt, maar een vaststelling. ![]() Toch ben ik benieuwd wat er hier uit de bus gaat komen.Hoe meer persoonlijke ervaringen met het vakbondswerk hier gedeeld worden, hoe dieper we erop in kunnen gaan! Met vriendelijke syndicle groeten, ACV'er |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas Heynderickx
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik moet zeggen dat je een mooi en volledig resultaat hebt geleverd!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zijn hier mensen die hun ervaringen van in hun bedrijf willen delen?
Dit kan uiteraard annoniem en er hoeft geen naam van bedrijf worden vermeld. Indien je concrete vragen of opmerkingen hebt, die je liever niet op het openbaar forum plaatst, kan je mij ook PB'en natuurlijk! ![]() Met syndicale groeten, ACV |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Topic update.
![]() Is momenteel interessanter om de poll te houden, lijkt me. |
![]() |
![]() |