![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Waals gewest heeft gigantische bedragen uitgetrokken om Microsoft en Google naar Wallonië te halen.
Van welk geld ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wie beweerde nu alweer dat Microsoft ed. dit niet vooral deden voor subsidies? En ja, uw eigen economie stimuleren op kosten van een ander is toch zo leuk he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() eens de buit binnen trekken die firma's verder
genoeg dommekloten te vinden in de wereld |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wallonië moet nog serieus leergeld betalen . Vlaanderen heeft al (slechte) ervaringen met multinationals achter de rug!
Jammer genoeg laat Wallonië zich nog veel te gemakkelijk verleiden tot prestigeprojecten die achteraf blijken nutteloos te zijn , maar wel veel geld hebben gekost!! Wat Google en microsoft betreft, ben ik nog niet zo zeker dat die geen nevenbedrijven zullen aantrekken, zelfs uit Vlaanderen! In ieder geval zou dat de streek wel ten goede komen ! Jammer genoeg is dit eerder bedoeld om te concurreren en dus in dit opzicht niet zo efficient! Afwachten wat de meerwaarde zal opleveren voor Wallonië. Er was een plan om bv in Transinne een bedrijvenpark op te starten ivm ruimtevaart; Zou wel interessant kunnen zijn als dit doorgaat: is niet een plan om Vlaanderen te beconcurreren en zou dus ook Vlaamse bedrijven kunnen aantrekken! De Walen zullen met vallen en opstaan moeten leren hoe hun economische troeven uit te spelen, maar ze zijn actueel nog te veel gefocust op grote prestigeprojecten, terwijl ze beter zouden beginnen met hun potentieel aan kleine zelfstandigen een beetje te soigneren! Daar is dringend nood aan en zo zouden ze hun eigen volk een beetje aanmoedigen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omaplop: Halve waarheden en vernuftige misleiding !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Als ze constructief samenwerken aan een nieuwe staatshervorming heb ik er totaal geen moeite mee dat ze binnen het Belgisch kader hun economie ontplooien en leren uit hun fouten.
Constructief meewerken zie ik echter er niet inzitten.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Er was een plan om bv in Transinne een bedrijvenpark op te starten ivm ruimtevaart;
ruimtevaart toevallig , de slokop van subsidies |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft dan liever Microsoft en Google, Wallonië heeft weer gelijk, vlaanderen leeft momenteel in een soort van zelfgenoegzaamheid die de vlamingen nog een hoop geld gaat kosten. Laatst gewijzigd door jbl : 16 september 2008 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als Belg kijk ik inderdaad neer op de huidige generatie vlaamse politici dat geef ik toe. De onbekwaamheid en zelfgenoegzaamheid is niet meer te schatten. De Vlaamse overheid kent het ene schandaal na het andere (BAM, de slijkputten, fraude openbare werken, de leugen van het begrotingsoverschot...). Trouwens ook op het federale niveau bakt YLT er niets van, De wael vindt dat hij niet moet opstappen (stel U eens voor dat de bevoegde minister een waal was er zouden vanuit vlaamse hoek nogal kritiek geweest zijn). Het vlaamse gezeur, geklaag en gemekker brengt ons tot nergens. Laatst gewijzigd door jbl : 16 september 2008 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dan te denken van de recente "expansiesteun" van het Vlaams Gewest aan Janssens Pharmaceutica ook al ontslaan ze een paar honderd mensen. Het is één ding om geld te geven aan nieuwe bedrijven maar nog iets anders om geld te geven aan bestaande bedrijven die mensen afdanken. Denk ook aan de "opleidingssteun" aan de automobielbedrijven. Ik keur beiden af maar het zou naïf zijn te denken dat men alleen in Wallonië met geld smijt om buitenlandse bedrijven naar hier te halen en hier te houden. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2008 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() het aantrekken van die multinationals is geen slechte zaak. Ik heb wel ergens (ik weet echt niet meer waar tho, spijtig genoeg) gelezen dat die multinationals meestal niet voor het vereiste aantal jobs (ten opzichte dan van het geld dat de regering erin gestoken heeft) zorgen eens ze zich daar vestigen.
Ik hoop dat ze in Wallonië blijven... honestly :/ Jobs zijn jobs
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 16 september 2008 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, wellicht zullen varkens eerst leren vliegen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zal eerder zwaar liggen op uwe vlaamsgezinde lever dat technologie bedrijven kozen voor een ander gewest. |
|
![]() |
![]() |