![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zijt ge bereid uw vleesconsumptie terug te schroeven om global warming tegen te gaan? | |||
Ja, en ik overweeg om geen vlees meer te eten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Ja, ik wil zeker een vermindering overwegen, maar echt vegetarisch worden zie ik niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 29,41% |
Ja, als daar ook een koolstofboekhoudkundig voordeel tegenover wordt gesteld, dat effectief geldt voor een nieuwe Kyoto norm |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, ik geloof niet in global warming |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Nee, ik geloof wel in global warming, maar ik wil gewoon evenveel vlees blijven eten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Ik ben al vegetariër, mij treft dus geen schuld |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Ander antwoord |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dr Rajenda Pachauri, wiens mandaat als voorzitter van het IPCC zopas verlengd is, roept op om minder vlees te eten, om zo het klimaatprobleem mee aan te pakken.
De productie van vlees zorgt voor veel broeikasgassen: er wordt (tropisch) woud gerooid (CO2, methaan), dan wordt er gras of landbouwgrond aangelegd met gebruik van meststoffen (N2O, CO2, methaan), er wordt getransporteerd (CO2) en de beestjes zelf laten ook voortdurend boeren en protten (methaan). Deze hoeveelheid broeikasgassen is groter dan die van de globale transportsector. Mensen zijn blijkbaar bereid om hun uitstoot qua transport te verminderen of tenminste te compenseren. Maar de vleesconsumptie wat terugdringen zou veel efficiënter kunnen zijn. Uiteraard zijn er allerlei gezondheidsvoordelen aan het verminderen van de vleesconsumptie (men leeft langer en gelukkiger). Zijt ge bereid? En zoja, in welke mate?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ik hou wel van warm weer dus neen dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik eet nog één of twee keer per maand vlees en af en toe ook eens vleesbeleg tussen de boterham. Wel nog zuivel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Minder melkproducten zie ik nog zitten, aangezien ik het mijdt als de pest.
Ik krijg daar slijmen van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Nope. Lekkere biefstuk eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe al overandere dag geen vlees.
in feite mis ik het niet zo erg. charcuterie eet ik praktisch nooit. maar - spek met eieren is af en toe een must - serrano ham is onweerstaanbaar
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het volledig artikel is er te lezen wat de impact zou zijn indien één dag in de week geen vlees wordt gegeten.
Ik herinner mij dat er vroeger op vrijdag geen vlees werd gegeten, iets met vasten ofzo, om geloofsredenen, of om het medeleven met de arme zwartjes die niet elke dag te eten krijgen te stimuleren. Misschien moet deze geloofstraditie terug worden aangemoedigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Waarom heb ik nu geen spek in huis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als je al 3 keer per week je vlees laat help je de natuur en de dierenwereld enorm. Met dank vanwege onze aarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beleg is het meest ongezonde en nefaste ps halal moet worden afgeschaft weg met die wrede manier van slachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probeer toch eens 1 keertje per week een alternatief voor vlees te bedenken - je zal versteld staan hoe lekker : sayur tumis tahoe - gado gado - aloo motor - vegetable kurma - veggie lasagna .... is ![]() vermijd halal vlees dit is zeer wreedaardig en zit bad karma aan vast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De klimaathysterie blijft verder om zich heen grijpen. Over enkele decennia lacht men zich een kriek met dergelijke gekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() prachige repliek, Jozef, wat weten al die wetenschappers ervan eh
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Ik, als zelfzuchtig en harteloos liberaal-extremist, ben alvast een aantal jaar op voorhand begonnen.
Oud nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
wat wel waar is, is dat het argument dat gij nu net gebruikt hebt de wereld is ingestuurd door een populair tijdschrift, en dat het nu eindeloos herhaald wordt "als vaststaand feit" door mensen zoals gij. Maar ik heb nieuws voor u, beste Jozef, ook 30 jaar geleden waarschuwden die vakidioten al voor de invloed van CO2 op de temperatuur. Hei, zelfs Arrhenius deed dat al, meer dan 100 jaar geleden.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met grote regelmaat kwam dat terug in het nieuws zelfs. Trouwens de cyclus van opwarmen en afkoelen is altijd aanwezig geweest.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer is wat er in het nieuws komt de waarheid? En als iets niet in het nieuws komt bestaat het niet meer? Hoe denk je dat het gesteld is met het gat in de ozonlaag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Ben al 15 jaar vegetariër...
|
![]() |
![]() |
![]() |