![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Simpel voorstel. Ik wil eens een discussie opstarten waarbij de ouderen onder ons (ikzelf ben over de vijftig) en de jeugd (laten we zeggen tot 25 jaar) eens hun argumenten over "vroeger en nu" uitpraten.
Clichés als "vroeger was het beter" of "tegenwoordig is het beter" moet dan weer beargumenteerd worden. Voorbeeld : - Vroeger (jaren 70-80) sloten de meeste dancing om 2-3 snachts. - Vroeger waren softdrugs de harddrugs. Coca, hero, xtc waren bijna onbestaande. - Vroeger had de jeugd respect voor ouderen/politie/leraars. - Vroeger waren de meiskes ook "vrijgeviger" en veel minder arrogant. - Vroeger gingen de jongens naar het leger en ze kwamen als mannen terug. - Vroeger.... tattoo's en piercings/oorbellen voor de jailbirds en homo's. Zelfs holebi's leefden toen discreter. Tegenwoordig? En het zal nog erger worden. Maar waarom is dat zo? Wat is de oorzaak dat de jeugd tegenwoordig vergiftigd wordt en decadent is? Is er nog hoop/toekomst voor de jongeren? Waren wij daarom ongelukkig toen? Integendeel, als ik zie hoe de jeugd tegenwoordig hun dagen slijt. Bijna iedereen loopt er tegenwoordig volgetekend met rare tekens op hun armen/benen en/of ne halve ijzerwinkel aan hun lijf. Of met hun half gat/tetten bloot. Die weinigen die die mode niet volgen maken blijkbaar weinig kans om geaccepteerd te worden door de "kudde". Maar waarom is dat zo? Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 1 september 2008 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het leek mij dat vroeger iedereen in de pas moest lopen en braaf mama en papa gehoorzaamde. De conservatieve christelijke normen en waarden zeg maar.
En maar hopen dat hun kind hun diploma haalt en geen drugs gaat gebruiken. Te veel ouders zijn gewoon niet in staat kinderen op te voeden en zij verdienen ook geen ouder genoemd te worden. Hun leven moet zuur worden gemaakt door de kinderen. Het is hun eigen fout om kinderen op deze boze wereld te zetten, egoïstisch omdat jij perser een kind wilt, moet dat kind hier verplicht tegen zijn zin rondlopen. Ouders zijn er voor ons van geld te voorzien en hopelijk een erfenis of een huis. Want face it, zonder steun kom je tegenwoordig niet meer rond. Veel ouders gaan te ver en verliezen hun band met hun kind of shotten hun kind buiten op hun 18de... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Spreek je nu voor jezelf, of geef je hier een algemeen beeld van de "moderne" jeugd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al die welvaart en moderniteit naar waar die vorige generaties streefden, waar iedereen zich als individu volledig zou kunnen ontwikkelen; wel dit is het.
Vroeger had ge alleen nog zattekloten. Nu ook wat coke en heroineverslaafden. Big deal. Vroeger moest ge een hoop regels ingebakken hebben op uw onderbewustzijn die bepaalden hoe een echte vent of een echte dame zich moet gedragen en wat -ie moesten doen. Nu moogt ge het zelf uitvlooien. Vroeger hadden jongeren schrik van zelfs maar een strenge blik, nu moet ge zien dat die jongere op dat moment niet aan het drinken is of PROEST! Alles in uw gezicht! En op uw gezaguitstralend costuum! ![]() Waarom zovelen depressief zijn is denk ik niet omdat ze behoefte hebben aan de goeie ouwe kerktoren maar omdat zich zo individualistisch gedragen nog niet helemaal "plaats" heeft in onze samenleving, desondanks het individu nu eenmaal de norm is. Ge word hier nog steeds vies bezien als ge eens een tatouage laat zien, of uw haar wat anders is etc... Vooral op het platteland. Ik hoop dat de jeugd de kerktorenmentaliteit volledig verbannen uit hun onderbewustzijn en DURVEN zichzelf te zijn en zich uit te drukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() .
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() .
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bedoel je dat de "kerktorenmentaliteit" te vreedzaam is, niet spannend genoeg? Misschien heb ik een gevoelige snaar geraakt. Misschien ontaardt deze draad met informatie die voer voor psychologen wordt. Het vreemde is dat ik ongeveer dezelfde antwoorden krijg van mijn kinderen. Is dit de huidige mentaliteit onder de jeugd? Probeer zoveel mogelijk hetzelfde te denken/zeggen/doen? Dan is men geen individu meer, maar een kuddedier. PS : @Bhairav, ik hoop dat je geen ban krijgt met je ..... postings. Lees de forumregels. Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 2 september 2008 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De kerktoren is inderdaad te vreedzaam, zeker in combinatie met die etherische grijsheid die vaak boven dit deel van west europa hangt. Nederlanders zijn niet zo suicidaal en hebben niet zo'n krampaschtige mentaliteit. Er is niks aan te doen. VB zal dat ook niet kunnen verhelpen. Schooluniformen ook niet. Internaten ook niet. De eùmancipatie van het individu is gewoon een feit. PS: Neen dat was omdat het forum weer moeilijk te verbinden was (andere sites niet) dus ik klik maar... Had niet gedacht dat het daadwerkelijk gepost ging zijn omdat er toch geen beweging in de site kwam. Dus, moderatie, mijn excuses. Is geen kunst. Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2008 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: ik ben 21 jaar en student.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |