Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2008, 16:16   #1
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard OCMW - uitkeringen: meer dan 50% naar allochtonen

19.09.2008 15.38u - In Nederland is het debat over de gigantische kostprijs van de immigratie volop losgebarsten, nu eindelijk objectieve cijfers worden verzameld. In ons land is dat onmogelijk, omdat links een eerlijk debat over de immigratie niet aandurft.

We moeten ons dus behelpen met gedeeltelijke cijfers die links en rechts komen bovendrijven, maar die zijn daarom niet minder veelzeggend. Zo blijkt uit het recente jaarverslag van het OCMW van de middelgrote Vlaamse stad Sint-Niklaas dat meer dan 50% van alle OCMW-steun wordt uitgekeerd aan allochtonen.

Van de 904 dossiers in diverse categorieën van steun en tussenkomst is minstens 283 rechtstreeks toe te wijzen aan vreemdelingen, niet-Belgen dus, dat is meer dan 30%. Als men ervan uitgaat dat net als in 2006 minstens 200 van de leefloontrekkers personen van vreemde afkomst zijn, Belg of niet-Belg, dan stijgt het aandeel allochtonen vlot tot ver boven de 50%.

Men heeft de mond vol over het feit dat ‘allochtonen achtergesteld worden', maar indien in een stad zowat 10% van de bevolking allochtoon is, is het dan normaal dat deze groep meer dan 50% van de OCMW-uitkeringen ontvangt? Voor ons niet. En indien dit al de verhouding is in Sint-Niklaas, hoe zou dan de verhouding liggen in Antwerpen, Gent en Brussel?

Nee, het Vlaams Belang zegt niet dat alle vreemdelingen ‘profiteurs’ zijn. De fout ligt volledig bij de politieke knoeiers van SP.A, VLD en CD&V, die toelaten dat Vlaanderen het OCMW van de ganse wereld wordt. Wie zich afvraagt waarom wij de hoogste belastingen ter wereld betalen, heeft hier meteen een deel van het antwoord.

Bron: http://www.vlaamsbelang.be/0/5004/

Hoe lang blijft de gewone Vlaming deze anti-Vlaamse-sinterklaaspolitiek nog pikken?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:30   #2
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

De economie van België is meer dan 70% aan allochtonen of zeg maar buitenland te danken, of weet jij dit ook niet ?

Laatst gewijzigd door Ahmes : 19 september 2008 om 17:30.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:43   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmes Bekijk bericht
De economie van België is meer dan 70% aan allochtonen of zeg maar buitenland te danken, of weet jij dit ook niet ?
Ik snap je logica niet, België handelt veel met het buitenland dus ze mogen hier allemaal leuk werkloos wezen?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:54   #4
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Je probeert woorden in mijn mond te leggen.

Nou, dat vind ik niet fijn, meneer.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:58   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moet je me toch eens beter uitleggen.

het klinkt bijna als "mijn vader heeft hier heel het land heropgebouwd, tot hij na één jaar door zijn rug zakte en sindsdien van een invaliditeitsrente moet leven"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 18:01   #6
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Je probeert woorden in mijn mond te leggen.

Nou, dat vind ik niet fijn, meneer.
Hoe leg ik je woorden in de mond? Ik vraag gewoon achter je logica vermits ik deze niet zie/begrijp. Dat België veel aan import/export doet weet iedereen met een basiskennis economie, het verband met het feit dat +- 1/2 van de uitkeringen voor allochtonen is zie ik niet.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 18:05   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, u bent dus voorstander van de onmiddelijke herkolonisering van Marokko of Algerije?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be