![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Steve Stevaert (sp.a) - 29 maart tot 4 april "De gewone Vlaamse jongen, die van zero tot hero uitgroeit. Hij gaat er prat op dat hij fouten maakt en uit die fouten wil hij dan ook leren. Voor de een is hij een platte populist voor de andere herstelt hij het geloof in de politiek en dan vooral i |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Mijnheer Stevaert, ben je nu nog een even tevreden man als enkele maanden terug? Maanden lang heb je het vreemdelingenstemrecht verdedigt en daarmee politiek België in gevaar gebracht. Je vond 150.000 stemmen wel de moeite waard. Ik verneem vandaag dat Abou Jah Jah zijn eigen partij MDP opricht.
Daar gaan dus jouw 150.000 stemmen. * SPa géén stem meer, * SPa heel veel stemmen verloren (alle spa mandatarissen staan in vooropzeg, dus veel goeië partijvrienden verliezen hun job ), * VLD coalitiepartner in problemen gebracht, en darmee de ganse regering. * 80 % van de Vlaamse bevolking tegen de haren ingestreken, * Oppositiepartij CDenV terug gelanceerd ... met dank van glimlachende Yves, * België een fundementalistische partij rijker .... met dank van Abou. Jij krijgt hier een uitgelezen kans ons nu eens te vertellen, en liefst niet met simpele praatjes zoals we gewend zijn, maar met keiharde argumenten waarom het vreemdelingen stemrecht zonodig moest. Jij krijgt nu een faire kans ons nu eens te vertellen waarom jij het met rechte eind hebt gehad en niet de 80 % van de Vlamingen. Jij krijgt nu eens een faire kans ons te vertellen hoe goed dit vreemdelingen stemrecht is voor SPa Spirit. Bespaar ons maar hoe goed het is "voor de mensen", dat weten we wel. Zeg niet dat je geen faire kans krijgt. Bij voorbaat dank voor uw antwoord, heel Vlaanderen snakt naar een goed argumentarium. daar wachten we al maanden op. Mijnheer Stevaert, ben je nu nog de even tevreden man als enkele maanden terug? |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jahjah had al op voorhand aangegeven dat hij met een partij op de proppen zou komen. Hij had zelfs al de naam bekendgemaakt. Stevaert e.a. waren hier dus al van op de hoogte. Is dit dan meteen het bewijs dat het stemrecht niet om electorale redenen is ingevoerd?
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dus als ik het goed begrijp heeft hij het vreemdelingen stemrecht ingevoerd omdat hij zo bekommerd is om de lieve koppekes van onze migrantenburen, of uit liefde voor Abou en Ali en Fatima en... of om zichzelf en zijn partijleden te kelderen, of om ons te pesten, of om de regering in gevaar te brengen, of waarom eigenlijk. Ik wacht al maanden om een echt argument. Ik werk al mijn heel leven en betaal mijn heel leven al belastingen en heb een stemplicht. Mijn migrantenbuurman heeft nog nooit gewerkt, steeds uit de kast gegraaid, dus ook geen belastingen betaald maar heeft wel een stemrecht. Is dat nu eerlijk? Is dat sociaal ??? Als jij weet dat Stevaert dit niet doorgedrukt heeft om electorale redenen, Dan kun je mij wel eens zeggen waarom eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() het is eveneens een politieke zet om regeringspartner af te schieten
wat ze vorig jaar met de groenen hebben gedaan doen ze nu met de VLD Ik hoor stevaert al afkomen : Wij hebben onze kiezers niet bedrogen. Wij hebben zelfs meer gerealiseerd dan we beloofd hebben . ![]() ![]() ![]() en andere verkiezingspropaganda |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Migrantenstemrecht doet dus meer kwaad dan goed aan de "migrant". Groet, Tool
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() en het is gemeentelijk stemrecht jongens , vanwaar al die paniek ?
|
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Stevaert is hier weer stevig aan het bewijzen dat hij schijt heeft aan wat wij denken. Zit waarschijnlijk ergens met Leterme op een communistisch strand hun nakende samenwerking aan het vieren.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry maar stevaert is geen communist. Ik voel mij diep beledigt
![]()
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Uw reactie dient minstens 50 karakters te bevatten. ![]() Zie hierboven en nogsteeds geen 50 karakters volgen da spul hier
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
************************************************** *********** |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat sp-a er iets heeft doorgedrukt waar een meerderheid van hun eigen kiezers ook tegen is, is allesbehalve proper. Dat de VLD probeert zich in een slachtofferrol te duwen en zo op sympathie hoopt is echter een grove scheeftrekking van de waarheid. SP-A heeft dan tenminste nog consequent gehandeld. Guyke Verhofstadt heeft zijn kiezers daarentegen uitdrukkelijk bedrogen. En sorry, maar als je partij (de grootste(!) van de coalitie) ondanks de uitdrukkelijke belofte vooraf zich zo laat doen dan zouden ze wel ongelofelijk hulpeloos en incompetent moeten zijn... Het lijkt me véél realistischer om te zeggen dat Guyke zoals we nu al wel een tijdje mogen zien alles over heeft voor zijn persoonlijke carriere maar daar zal na 13 juni dan hopelijk een eind aan komen. Nog altijd liever een partij waar ik het niet mee eens ben, maar die tenminste doet wat ze zegt, dan een partij die wel zegt a te doen, maar eens verkozen zich daar geen bal meer van aantrekt. En het migrantenstemrecht is daarin allesbehalve een alleenstaand geval, het geeft een héél wrang gevoel om te zien wat guyke uiteindelijk terechbrengt van zijn zoveel geprezen 'burgermanifesten', waardoor ik zelf ooit nog op een blauwe maandag op de VLD heb gestemd. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de VLD zo'n enorme klap krijgt bij de verkiezingen dat er voor guyke zelfs geen eervol afscheid van het politieke toneel inzit. |
|
![]() |