![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Morel splijt Vlaams Belang
Vlaams Belang is ervoor beducht zowel Frank Vanhecke als Marie-Rose Morel naar Europa te sturen. belga © MICHEL WIEGANDT Bekijk de pagina uit de krant BRUSSEL - Marie-Rose Morel vindt dat ze recht heeft op de tweede plaats op de lijst bij de Europese verkiezingen. Marie-Rose Morel (Vlaams Belang) zet haar partij voor het blok. De lijstvorming voor de verkiezingen van 2009 moet nog beginnen, maar ze laat nu al in Het Laatste Nieuws weten dat ze de eerste vrouw op de Europese lijst wil zijn. De tweede plaats dus, na lijsttrekker Frank Vanhecke. 'Ik denk dat ik recht heb op mijn plaats van 2004 (toen derde, maar ook eerste vrouw, red.). Anders zou dat erg veel pijn doen', zegt ze. Als Morel de tweede plaats ook krijgt, toont ze dat ze nog iets te zeggen heeft binnen de partij. Maar dat zou ook betekenen dat Morel en Vanhecke samen naar Europa gaan. Nu Jurgen Verstrepen (LDD) in zijn boek Zwart op Wit nog eens verkondigt dat ze een relatie hebben gehad, is de partij beducht voor het beeld van een 'koningskoppel in Europa'. Krijgt Morel de tweede plaats niet, is dat een openlijke terechtwijzing. Vlaams Belang is meer dan ooit verdeeld in een kamp pro-Morel en een kamp contra. 'Ze moet eruit, en snel', klinkt het in dat tweede kamp. 'Er valt niet met haar te werken. Een plaats op de Europese lijst moet gaan naar mensen die loyaal zijn.' Dat gebrek aan loyaliteit wordt haar al verweten sinds ze in 2007 in een interview verklaarde dat er 'sleet zit op de formule' van Filip Dewinter. Begin deze week was het opnieuw raak. De partij wou het boek van Verstrepen doodzwijgen, maar Morel diende een klacht tegen hem in. Zo kreeg het boek al aandacht nog voor het verschenen was. Dat Vanhecke die afspraak ook aan zijn laars lapte, lijkt minder ter zake te doen. Met loodzware regionale verkiezingen voor de boeg kan de partij zich geen openlijke ruzie aan de top veroorloven, maar de twee visies over Morel gaan wel lijnrecht tegen elkaar in. Tegenover degenen die haar uit de partij willen, staat een groep met Vanhecke, die vindt dat 'de partijtop, of toch een deel ervan, van haar houdt'. 'Ik kan mij niet inbeelden dat ze geen prominente plaats op de lijst zou krijgen. Alle kopstukken moeten nu schouder aan schouder staan', zegt Vanhecke. 'Je hoeft mekaars deur niet plat te lopen om samen op een lijst te staan.' (lob) De Standaard Het koningskoppel ! Louis XIV en madame de Pompadour... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik dacht al 'waar blijft lucien met dat nieuws ?!'
ik had t eerst van Vlijmscherp gelezen je wordt traag Lucien ! ![]() ik denk dat deze wel pas na 2009 beslecht zal worden, maw La Morel zal haar plaatske krijgen, maar na 2009 gaat ze geliquideerd worden, als de plooien tegen dan niet gewoon gladgestreken zijn hé ... want als 2009 wat meevalt is er plaats zat voor iedereen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Altijd tot uw dienst Anna ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie is dat misschien, Morel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Diegene die met Vanhecke in dat zinken bad liggen "karjotten" heeft ![]()
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het VB zichzelf splijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik stem niet meer op VB want Morel en Vanhecke boemelen met elkaar moeten nu al die kiezers denken.
Asjeblief, kan het nog belachelijker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() als Vanhecke en Morel een kinneke maken, mag dat dan al ineens stemmen, of moet dat ook wachten tot t 18 is ?
en wat is dan de waarschijnlijkheid dat dat nog een blokkerke bij is ? Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2008 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Zal Bassie zijne kleine direkt nadat ie het amnion vocht heeft weggekucht, moppen beginnen vertellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het VB is een aflopend verhaal, zoals heel het Vlaams-nationalisme.
Laatst gewijzigd door Doedelzak : 1 oktober 2008 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() ach eens neuken met de voorzitter is bij de H-angels zelfs een soort ritueel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Is niets van waar.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn zelfs gang-bang clubs met "eigen volk eerst" als huishoudelijk reglement.
Dus waarom zou er een politieke partij of een andere werkomgeving bestaan waarin er geen schone zaken opbmloeien tussen lieden van verschillend of gelijk geslacht ? In sommige angelsaksische landen zijn buityenechyelijke of voorhuwelijkse relaties een groot taboe bestemd voor tabloïds... De reacties in onze pers liegen er niet om : pfff.. dat wist iedereen al lang en onze LDD-er minimalizeert zelf : het is ocharme maar één bladzijde uit mijn boek.. Het gaat over "de strijd" tussen de hardliners en de verruimers, waar sinds de opkomst van LDD de verruimers systematisch overlopen naar deze nieuwe formatie er blijkbaar steeds meer armslag komt voor heimelijke neonazistische fractie binnen de partij. VH en M. same"n naar europa ? Eigenlijk geen slecht idee : VB heeft nog nooit de ambitie gehad om om het even wat in Europa uit te voeren, tenzij er anti EU speeches te houden - het is de plaats waar "hardliners" in feite nog het minste kwaad kunnen.
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar iets in mij zegt dat ge niet zo dom en naïef bent als je hier wilt laten uitschijnen. ![]() En om mij uit mijn tent te lokken moet ge vroeger opstaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |