![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vele regels en belastingen hebben er toe geleidt dat zaken binnen de EU duurder werden en de Europese consument die liever nog meer en meer koopt en doet kijkt dan over de EU grenzen of het daar beter kan .
Gevolg kij koopt buiten Eu en investeerd minder hier , met gevolg kapitaalsvlucht en werkloosheid binnen EU . Enkele voorbeelden . Belastingen op tweede verblijfplaats of vankantiewoning. mensen verkopen in Spanje of Frankrijk of in zelfs aan zee of in de Ardennen een twee verblijf , en kopen er een in Turkije of in Maroko Vakantie's worden duurder in Griekenland of Spanje , en men gaat nu een stapje verder consumeren in Turkije , Egypte of Maroko . Gevolg is , EU verliest arbeidplaatsen , economische omzet en kapitaal . Maar velen die hier rasistische slogans staan te scanderen over Marokanen en Turken, doen precies wat hierboven werd omschreven , wanneer het er op aan komt hun eigen vakantie te boeken of hun eigen centjes te beheren of uit te geven . dan geldt plots het eigen egoistische denken , en speeld de verloochening aan eigen oorsprong en toekomst van onze kinderen niet meer mee . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Juist!
Of om hun huis te laten renoveren door Polen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar is niks mis mee. Tegen dat men in Europa het gros van zijn kapitaal kwijt is, en allemaal werkloos zijn, en dus uiteindelijk weer jobs gaan aanvaarden voor veel lagere lonen (dan moet je wel eerst even die sociale zekerheid opgeven die je trouwens niet meer kan betalen met al die te hoge belastingen), dan komt dat van zelf weer in orde. Tegen dat we hier werken voor het loon van een Chinees, voor de sociale zekerheid van een Chinees, en aan de werkcondities van een Chinees, zullen we concurrentieel zijn met de Chinezen, wees maar gerust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom niet onmiddellijk overstappen naar een maatschappij waar men met het nodige geweld zich alles kan toeëigenen, dan koop ik onmiddellijk het zwaarste wapen dat ik maar kan bekomen en organiseer ik mij met een paar maten tot een bende �* la maffia en vervolgens dwing ik iedereen om tegen beloning van brood en water om voor mij te werken. Het is maar hoe je de maatschappij wilt zien hé. Als je natuurlijk aan de kant van de werkgevers staat, heb je gelijk hé Patrick. Misschien willen de Europeanen niet aan dergelijke prijs nog werken, wat ook de gevolgen mogen zijn...daar al eens over nagedacht. Wij zijn immers geen spleetogen. Bovendien moeten die spleetogen hun producten nog altijd verkopen aan mensen die geld hebben en als ze de markt hier vernietigd hebben, hebben ook zij geen markt meer. EN blijven importeren om voor hun eigen volk te produceren kunnen ze ook niet. Ik ben ervan overtuigd dat je geen gelijk hebt met dat soort van keihard (maffieus) kapitalisme. Uitersten zijn nooit goed. Ik vraag me trouwens af hoelang het nog zal duren voordat de Chinese overheid zich alles gaat toeëigenen of de slavenbevolking in opstand gaat komen. Theoriën zijn allemaal mooi...in theorie. Maar hoe vaak komt een theorie ook effectief uit. Men dacht voor 2008 ook dat men de zaken onder controle had nietwaar. Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 januari 2011 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zal het in het westen weer zijn, die vuile dictator, die moordenaar, tja….. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sorry maar dergelijke opmerking vind ik zeer kortzichtig , we leven in EUROPA en mogelijk had europa heel wat verder gestaan had men 40 jaar geleden werkers uit oost eu landen gehaald tegenover uit Maroko of Turkije .
Het debat gaat over Economie en Kapitaal een beetje binnen Europa te houden . U kan altijd eens op een landkaart kijken waar Polen ligt hoor . |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me dan af waar is onze zorgvuldigheid - Ons verantwoordelijkheidgevoel - onze trots naartoe , en wil jij dat met zoveel glamoer aan de kinderen vertellen . En ik weet niet hoe oud U bent , maar aan dit thempo zal het niet lang meer duren . Een andere mogelijkheid is ook , on zo ver onder de armoedegrens te laten zakken en te laten leegroven tot alle moslims en profiteurs met gevulde zakken weer naar huis gaan , en dan kunnen we terug herbeginnen . Maar ik ben nu 50 , en voor mij is dat rijkelijk te laat hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet dat zeggen hé, ik wist dat niet hoe je uw spel speeld. Zeg, komen die goede tot tegen de Oeral, of zijn dat ook slechte. Ja zeg, je moet wel weten met wat je bezig bent hé KLAREKIJK. Tsssss. Iets anders, Heb jij soms Polen laten renoveren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Niet lachen hé MIS, ik meen dat ernstig.
Tssssss............. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 de motivatie van de chinezen en werklust om vooruit te komen is even groot als de motivatie waarmee on grootouders werkten . daar is niets mis mee hé , en wij zijn het die ons laten verzwakken , je moet niet kwaad worden op zij die hun best doen , maar zelf in de spiegel kijken hé . 2 De chinese overhied doed openlijk uitspraken waarin ze stellen dat de uitvoer van hun producten enorme financien binnen brengt die men wil aanwenden zodat ALL hun burgers uiteindelijk uit de armoede kunnen komen . 3 De miljoenen goed opgeleide chinezen en universitairen die nu hand in hand China enorm vooruit helpen , zullen zich nooit meer laten onderdrukken als voorheen , dat kan nooit meer gebeuren . 4 China en haar burgers weel heel goed dat EU niet zal kunnen blijven geld uitgeven en zelf niet werken . Ze vinden ons zelfs ronduit DOM , dat we die kapitaalstroom dulden en dat we zo lui worden . en het is dan voor hen ook heel duidelijk speeltijd nu , om zo veel mogelijk binnen te halen , zolang wij LUI - DOm en nog niet arm zijn . En daarna Heeft China een mooie inlandse economie aan 1.5 miljard mensen . denk je dat zij zich zorgen maken ? Nee , wij zijn ons niet bewust genoeg en beschermen onze eigen welvaart en toekomst NIET . En uw oneerbiedige commentaar om die medemens Spleetogen te noemen maakt dat U zichzelf stoer vind , terwijl je vergeet dat je ( wij ) zelf naif en dom bent ( zijn ) . ( niet persoonlijk opvatten ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwijt niet de chinezen die hard werken , maar kijk wat we hier fout doen . Ken jij een EU of zelfs één Belgische maatregel om interne markt een beetje te verstevigen ? Ik allesinds niet . en wat zou daar verkeerd mee zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dat ligt dan nogal moeilijk! Kan jij mij een landkaart van Europa leveren naar uw normen, dan kan ik volgen. MIS, Niet lachen hé MIS, ik meen dat ernstig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Lees eens de inleiding van het debat en maak dan iemand anders belachelijk .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We concurreren niet met China om jobs. Chinezen werken niet omdat ze graag werken, maar omdat ze graag willen consumeren. Als ze goederen naar hier exporteren en dus productie dat door Belgen gedaan wordt verminderen, is dat niet omdat ze vinden dat wij in onze luie zetel mogen zitten wanneer zij al het werk doen. Ze geven ons die goederen opdat wij hen in ruil goederen teruggeven. De tewerkstelling die ze zouden verminderen door naar ons te exporteren, zullen ze verhogen wanneer ze goederen van ons importeren.
Er is geen win-verlies situatie. Enkel een win-win situatie. Iedereen produceert waar hij zelf het beste in is en koopt van anderen datgene dat hij zelf niet zo goed kan produceren. Iedere Tshirt dat China naar hier exporteert, geeft hun het recht om ter waarde van die Tshirt iets bij ons te kopen. |
![]() |
![]() |