Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2008, 20:32   #1
Pierette
Banneling

Standaard Peiling : LDD-charlatans worden de grootste overwinnaar,VB kapot (14%)

Mochten er op dit moment federale verkiezingen zijn, zou het kartel CD&V/N-VA in Vlaanderen veruit de grootste politieke formatie blijven. Grote overwinnaar zou echter Lijst Dedecker worden. Dat blijkt uit een opiniepeiling van RTBF en Le Soir.

Vlaams Belang krijgt de zwaarste klap en tuimelt van 19 naar 14,9 procent.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF14092008_063

arme toch,dat Vlaminge dat niet doorzien,die paljaskes, bullebakken en sloganisten, populisme ect.... triestig dat men voor deze bende verraders kiest die het moordplan op het VB uitvoeren.

Laatst gewijzigd door Pierette : 14 september 2008 om 20:44.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 20:49   #2
FDM
Banneling

Standaard

LDD zou van 6,5 procent vorig jaar naar 12,5 procent springen

wat heb ik gezegd , Ldd is de rijzende ster , mag het wa meer zijn

als hij 6% wint dan gaan anderen 6% verliezen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:09   #3
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

4 tot 4.5% is de foutenmarge
Ik heb dan toch ook een heleboel kanttekeningen bij deze poll.
Het kartel dat bijna niets zou verliezen lijkt me niet erg geloofwaardig, de groenen die amper nog iets betekenen op politiek vlak zouden een procent vooruitgaan. Het verlies voor het VB lijkt wel erg groot en LDD lijkt niet meer vooruit te komen tegenover het begin van de zomer.
Mijn conclusie kartel en groenen overschat, LDD en VB onderschat.
Dit zou wel eens kunnen liggen aan de 25% respondenten die niet wensten te antwoorden. Veel mensen durven er ook nog altijd niet vooruitkomen dat ze voor LDD of VB stemmen.
Oud 14 september 2008, 21:16   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Dit is super goed nieuws...het VB wordt op 15% geschat...dwz dat ze bij de verkiezingen terug over de 20% zullen springen...
Oud 14 september 2008, 21:17   #5
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
4 tot 4.5% is de foutenmarge
Ik heb dan toch ook een heleboel kanttekeningen bij deze poll.
Het kartel dat bijna niets zou verliezen lijkt me niet erg geloofwaardig, de groenen die amper nog iets betekenen op politiek vlak zouden een procent vooruitgaan. Het verlies voor het VB lijkt wel erg groot en LDD lijkt niet meer vooruit te komen tegenover het begin van de zomer.
Mijn conclusie kartel en groenen overschat, LDD en VB onderschat.
Dit zou wel eens kunnen liggen aan de 25% respondenten die niet wensten te antwoorden. Veel mensen durven er ook nog altijd niet vooruitkomen dat ze voor LDD of VB stemmen.
't Is inderdaad niet makkelijk om in te schatten wat er nu eigenlijk aan de gang is. Ik kan alleen maar zeggen dat ik me meer verkiezingen herinner waar de peilers er grondig naast zaten dan dat ik me verkiezingen herinner waar ze er op zaten. 't Is het begin van het politieke jaar en we zullen dus begin oktober zien wat we gaan zien. Dat geldt voor alle politieke partijen en vooral de kiezers.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:27   #6
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
't Is inderdaad niet makkelijk om in te schatten wat er nu eigenlijk aan de gang is. Ik kan alleen maar zeggen dat ik me meer verkiezingen herinner waar de peilers er grondig naast zaten dan dat ik me verkiezingen herinner waar ze er op zaten. 't Is het begin van het politieke jaar en we zullen dus begin oktober zien wat we gaan zien. Dat geldt voor alle politieke partijen en vooral de kiezers.
Dat is idd zo, die peilingen moet je met een korrel zout nemen. Maar stel, hypotethisch dus, dat deze peiling bewaarheid wordt dan verliest een partij als het VB maar even een 13-14 tal zetels. Ik kan me voorstellen dat men daar aan de top van de partij niet gerust is.
Oud 14 september 2008, 21:31   #7
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Wat is de verhouding binnen het Kartel CD&V-NVA ? Hierover geen cijfers.

Hoe groot is de NVA+'vlaamse' CD&V-ers ? Dit is pas belangrijk. Het gewicht van deze fractie bepaalt welk etiket het kartel zal dragen. Het zegt ook veel over de mogelijke stemmenwinst voor elke partij die zich 'vlaams' opstelt.

Wedden dat deze week de O-VLD weer een vlaams muziekje opzet en Keulen naar voor schuift.
Oud 14 september 2008, 21:40   #8
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Dat is idd zo, die peilingen moet je met een korrel zout nemen. Maar stel, hypotethisch dus, dat deze peiling bewaarheid wordt dan verliest een partij als het VB maar even een 13-14 tal zetels. Ik kan me voorstellen dat men daar aan de top van de partij niet gerust is.
Een partij die gerust naar de verkiezingen gaat, vraagt om slaag. Remember de VLD. 't Is natuurlijk leuker om naar verkiezingen te gaan als de peilingen goed zijn maar 't is op de dag zelf dat het beslist wordt. Ik herinner me (vaag hoor) van vorig jaar dat men bij LDD ook allesbehalve gerust naar 7 juni ging.

Maar het is gewoon véél te vroeg om al in paniek te slaan, net zoals het te vroeg is om bij andere partijen te triomferen. 't Is de moment om te werken.
Oud 14 september 2008, 21:49   #9
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Een partij die gerust naar de verkiezingen gaat, vraagt om slaag. Remember de VLD. 't Is natuurlijk leuker om naar verkiezingen te gaan als de peilingen goed zijn maar 't is op de dag zelf dat het beslist wordt. Ik herinner me (vaag hoor) van vorig jaar dat men bij LDD ook allesbehalve gerust naar 7 juni ging.

Maar het is gewoon véél te vroeg om al in paniek te slaan, net zoals het te vroeg is om bij andere partijen te triomferen. 't Is de moment om te werken.
Wie slaat in paniek ?
Oud 14 september 2008, 21:50   #10
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Wie slaat in paniek ?
Niemand. Ik heb ook niet gezegd dat er iemand panikeert.
Oud 14 september 2008, 21:59   #11
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Niemand. Ik heb ook niet gezegd dat er iemand panikeert.
De RTBF of de Soir moeten paniekeren.

Kartel 29.2
VLD 17.5
Soc 15.0
VB 14.9
LLD 12.5
Groen 7.3

Samen 96.4 %

De foutenmarge spreekt over de afwijkingen binnen de partijen niet over de verloren 3.6 % 'diversen '. Of is dat de BUB ?
Oud 14 september 2008, 22:41   #12
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Mochten er op dit moment federale verkiezingen zijn, zou het kartel CD&V/N-VA in Vlaanderen veruit de grootste politieke formatie blijven. Grote overwinnaar zou echter Lijst Dedecker worden. Dat blijkt uit een opiniepeiling van RTBF en Le Soir.

Vlaams Belang krijgt de zwaarste klap en tuimelt van 19 naar 14,9 procent.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF14092008_063

arme toch,dat Vlaminge dat niet doorzien,die paljaskes, bullebakken en sloganisten, populisme ect.... triestig dat men voor deze bende verraders kiest die het moordplan op het VB uitvoeren.
Wat had je gedacht? Dé verraders van de Vlaamse zaak (d.i. een open - multiculturele - multi-taal-maatschappij) is toch wel het VB zeker?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 22:50   #13
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

waar is het UF? zullen ze deze keer weer een zetel halen?

deze peiling is goe nieuws, niet enkel voor LDD, maar ook voor Vlaanderen!

hopelijk staat morgen d verdeling cd&v-nva in de gazet. Ook het kwart van de respondanten dat niet wil antwoorden is "goe nieuws": over het algemaan zitten daar gemiddeld meer VB'ers en LDD'ers bij dan groenen of sossen.

Als het kartel springt kan er vanalles gebeuren. Ik denk dat n-va in haar eentje makkelijk 7-8 procent haalt. Als we de percentages van ldd en vb nog een beetje ookrikken (zie hierboven) dan komen we aan
N-VA+LDD+VB = 7,5+13,5+17,5 = 38,5% met wat restzetels erbij komen we aan een kleine 40% van het zetelaantal. (49 zetels)

vergeet ook de zetel van het UF niet.
In totaal komen we dan aan 50 van de 124 te negeren zetels.

Als de groenen een deftige score halen (10 zetels) zullen cd&v, vld en spa nagenoeg verplicht zijn hen erbij t pakken om aan een comfortabele meerderheid te geraken...

(wat tot een onbestuurbaar vlaams niveau kan leiden => meer proteststemmen naa VB en LDD => 45-50% voor N-VA+LDD+VB bij de volgende federale verkiezingen (2011) => de Jamaica-coalitie ook op federaal-vlak. => slecht beleid, geen staatshervorming, blokkering van België => vlaamse verkiezingen 2014 meer dan 50% voor N-VA+LDD+VB => einde van België én Vlaamse onafhankelijkheid tegen 2015!!)

Laatst gewijzigd door flamingant : 14 september 2008 om 22:52.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 22:59   #14
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Nou, het zal erg vol worden in het cordon.
Maar SPA en VLD , die achteruit gaan, makes my day.

In elk geval teken ik tot de volgende verkiezingen met:

met dank aan de autochtone domme VLD-SPA-CDV kiezer.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 23:23   #15
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dit doet mij denken aan de verkiezingen van 1999. En aan kippen, natuurlijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:36   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Nou, het zal erg vol worden in het cordon.
Maar SPA en VLD , die achteruit gaan, makes my day.

In elk geval teken ik tot de volgende verkiezingen met:

met dank aan de autochtone domme VLD-SPA-CDV kiezer.
want autochtonen die op VLD, SPa of CD&V stemmen zijn per definitie dom??

on topic: peilingen zijn per definitie niet juist.
Oud 15 september 2008, 07:47   #17
Anna List
Banneling

Standaard

haha een foutenmarge van 4,4 % ... daarmee is het grootste verschil in de peiling ... NIET meer significant ...

die mannen hadden hun huiswerk beter zelf in de vuilbak gestoken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:54   #18
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
want autochtonen die op VLD, SPa of CD&V stemmen zijn per definitie dom??

on topic: peilingen zijn per definitie niet juist.
Ik noem deze kiezers dom omdat ze voor partijen kiezen , die ons land tot een , wat betreft organisatie, belastingsdruk, return, justitie, corruptie, geldverspilling, non-vreemdelingebeleid , onredelijke transferten, uit de hande gelopen werkloosheidsvergoeding, royals, nat Bank, nepotisme, energiepolitiek......heeft gereduceerd tot een apenland.
Ald deze kiezers hebben een eigen groot of klein zelfvoordeel voor ogen maar verliezen wel uit het oog dat de factuur altijd naar een derde gaat en neit zelden op lange termijn naar hun eigen kinderen en kleinkinderen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 15 september 2008 om 07:54.
Oud 15 september 2008, 07:55   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik noem deze kiezers dom omdat ze voor partijen kiezen , die ons land tot een , wat betreft organisatie, belastingsdruk, return, justitie, corruptie, geldverspilling, non-vreemdelingebeleid , onredelijke transferten, uit de hande gelopen werkloosheidsvergoeding......heeft gereduceerd tot een apenland.
Ald deze kiezers hebben een eigen groot of klein zelfvoordeel voor ogen maar verliezen wel uit het oog dat de factuur altijd naar een derde gaat en neit zelden op lange termijn naar hun eigen kinderen en kleinkinderen.
want je kan niet ideologisch stemmen voor zo'n partij?

ma goed, noem me dan maar dom ik weet van wie het komt hé....
Oud 15 september 2008, 08:02   #20
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
want je kan niet ideologisch stemmen voor zo'n partij?

ma goed, noem me dan maar dom ik weet van wie het komt hé....
Als je ideologisch stemt voor een partij , die gaat voor de "ontvetting" van de staat , maar zich, eens aan de macht, schaamteloos laaft aan deze staat , dan ben je dom.
Als je ideologisch stemt voor een partij , die staat voor een sterke solidariteit/sociale zekerheid, maar deze volkomen uitholt door fraude en onterechte overbevolking, ben je dom.
Als je blind bent voor het beleid van een partij , afgerekend op idelogie, en er nog op blijft stemmen ben je nog dommer.
Als je daarentegen graag niet teveel belastingen betaalt , en niet te eerlijk, dan stem je best op een blauwe partij maar een ander betaalt wel de factuur van de werking van de staat.
Als je niet te graag werkt dan laat je je pamperen en lacht een evemens in een klein loon uit, dan stem je bestop een rode partij
...

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 15 september 2008 om 08:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be