Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2008, 02:09   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Besnijdenissen...

[I]Stijgend aantal besnijdenissen in ons land
Het aantal besnijdenissen in ons land is toegenomen van 18.872 in 2004 tot 19.853 in 2006. Van de ingrepen in 2006 werden er 18.240 ambulant uitgevoerd en 1.613 in een ziekenhuis. De kosten voor het RIZIV stegen in deze periode van 1,63 tot 1,76 miljoen euro. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Sociale Zaken Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van senator Christine Defraigne (MR) op basis van RIZIV-cijfers.

Het aantal ingrepen op het totaal aantal geboren jongens bleef in de periode 2003-2006 stabiel op circa 16 procent. In 1994 en 1999 bedroegen deze percentages nog respectievelijk 12 en 14 procent.

"De vastgestelde lichte toename zou kunnen gelinkt worden aan een betere medische zorgverlening en het verdwijnen van besnijdenissen die niet onder medisch toezicht worden uitgevoerd. Dat lijkt mij a priori gunstig voor de gezondheid van de bevolking", aldus Onkelinx. bvb
[/i]

En zo geraken sommige zaken hier stilaan maar zeker ingeburgerd... En ja, bij de Joden gebeurt dat ook en al lang, maar blijkbaar zitten we nu met een kleine tsunami aan ingrepen...gezien de aangroei van de kandidaten
1,76 miljoen euro... Zeer nuttig besteed geld voor een "Westerse maatschappij" en het zal blijven groeien...
Straks zullen de hoofddoeken en nog wat later de burka's ook als werkkledij vergoed moeten worden in bepaalde bedrijven?
En hoe ver staan de besprekingen over de mogelijke gedeeltelijke invoer van de sharia?
En halal, en rituele slachtingen en en en...
This is Belgium... en als Belg (geen ingevoerde) voel ik me nog altijd vrij om bij die toestanden niet te staan juichen en me te laten wijsmaken dat dat nu eenmaal de "multiculturele wereld" is die we als vanzelfsprekend maar goed en normaal moeten vinden. Dag jan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 06:18   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom associeert men altijd het ene met het andere?
Altijd alles als 1 groot samenhangend dreigend complot zien, is dat niet vermoeiend of is dat juist zeer ophitsend en socio-cohesief (onder de autochtonen)?
Nu ik ben ook geen voorstander van besnijdenissen, maar alstublieft zeg...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 10:50   #3
gertjan22
Banneling

Standaard

Wat is uw probleem dan ivm besnijdenissen in Belgie?

Ik ben ook besneden toen ik klein was omwille van een voorhuidvernauwing,dus om medische redenen.Volgens uw mening heeft besnijdenis enkel te maken met Moslims en Joden? Vergeet niet dat minstens 16% van de "Rasechte Vlamingen" ook besneden zijn.

And last but not least: In Amerika is 80% van de Blanke Amerikanen besneden! Reden: hygienischer,mooier (zonder een stinkend stuk vel erover)

En de vrouwen zijn er gek op: een besneden penis stinkt nooit,veel langer sex mogelijk enz.

Heb je problemen ermee dat iemand anders besneden is? Dat is jouw probleem dan.Ik heb ook geen problemen met onbesnedenen.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 10:59   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Wat is uw probleem dan ivm besnijdenissen in Belgie?

Ik ben ook besneden toen ik klein was omwille van een voorhuidvernauwing,dus om medische redenen.Volgens uw mening heeft besnijdenis enkel te maken met Moslims en Joden? Vergeet niet dat minstens 16% van de "Rasechte Vlamingen" ook besneden zijn.

And last but not least: In Amerika is 80% van de Blanke Amerikanen besneden! Reden: hygienischer,mooier (zonder een stinkend stuk vel erover)

En de vrouwen zijn er gek op: een besneden penis stinkt nooit,veel langer sex mogelijk enz.

Heb je problemen ermee dat iemand anders besneden is? Dat is jouw probleem dan.Ik heb ook geen problemen met onbesnedenen.
goed dat u zich er zo goed in kan stellen.

Andere mensen WASSEN zich dan ook.

-------------------------------------------------------------------

Citaat:
De kosten voor het RIZIV stegen in deze periode van 1,63 tot 1,76 miljoen euro.
Ik vind dat mensen zoals in het geval van GertJan hierboven die omwille van medische redenen (gegronde medische redenen dan wel) een besnijdenis moeten ondergaan, dit zeker en vast moeten terugbetaald krijgen.

Echter anderen die het gewoon "nice to have" vinden, of menen dat hun onzichtbaar vriendje dat wil, daarvoor hoef IK toch niet bij te dragen? Dat hun onzichtbaar vriendje dan de kosten terugbetaalt! Die is toch almachtig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:17   #5
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Echter anderen die het gewoon "nice to have" vinden, of menen dat hun onzichtbaar vriendje dat wil, daarvoor hoef IK toch niet bij te dragen? Dat hun onzichtbaar vriendje dan de kosten terugbetaalt! Die is toch almachtig?
Enkele maanden geleden verscheen er een artikel waarin stond dat mensen die dringend een pacemaker of iets dergelijks nodig hadden (=vaak levensnoodzakelijk) die bv al niet meer konden krijgen in Hasselt, omdat het budget dat het Riziv hiervoor had uitgetrokken op was...
(In Nederland zouden deze toestanden normaal zijn.)

Hoe jij het stelt gebeuren er besnijdenissen omwille van medische redenen en besnijdenissen die je esthetische ingrepen kan noemen. Als je het vanuit dat perspectief bekijkt, is het inderdaad bizar dat dit soort ingrepen worden terugbetaald.
Om maar iets te noemen wat me als eerste te binnen schiet kunnen we zo ook met z'n allen zweetkliertjes en okselhaar onze oksels laten verwijderen op kosten van de samenleving. Het is immers niet hygiënisch...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2008 om 11:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:21   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Enkele maanden geleden verscheen er een artikel waarin stond dat mensen die dringend een pacemaker of iets dergelijks nodig hadden (=vaak levensnoodzakelijk) die bv al niet meer konden krijgen in Hasselt, omdat het budget dat het Riziv hiervoor had uitgetrokken op was...

Hoe jij het stelt gebeuren er besnijdenissen omwille van medische redenen en besnijdenissen die je esthetische ingrepen kan noemen. Als je het vanuit dat perspectief bekijkt, is het inderdaad bizar dat dit soort ingrepen worden terugbetaald.
ik vermoed dat het vast weer het paternalistische trekje is dat deze terugbetalingen heeft voorzien.

a) ze moéten het zogezegd doen van hun onzichtbaar vriendje
b) ze hebben geen geld
c) als het niet wordt terugbetaald, doen ze het wel "volgens hun eigen cultuur" met een patattenmesje op de keukentafel....

wel, voor mijn part doen ze het dan maar op de keukentafel hoor. Toen ik nog rookte kreeg ik ook geen terugbetaling om toch maar filtersigaretten te kopen .... volgens mij maakten ze het roken sowieso hoe langer hoe duurder als ONTRADINGSMIDDEL.

Maar leuterkes van kleine jongetjes afsnijden, dat moet niet ontraden worden hoor! Allah weet het beter!

mensen toch!

is er trouwens al terugbetaling voorzien voor het onder hygienische omstandigheden zetten van tatouages, piercings etc???? of moeten degenen die dit willen hebben daar maar zèlf voor zorgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 11:23.
Oud 15 augustus 2008, 11:44   #7
gertjan22
Banneling

Standaard

Ik wil gewoon aanhalen dat een besnijdenis (zoals bij mij) omwille van medische redenen (voorhuidvernauwing) wel noodzakelijk is.Als dat niet zou gebeuren zou ik ontstekingen gaan krijgen,met zelfs peniskanker tot gevolg.Ik heb het dus hier over besnijdenissen voor Vlamingen,om medische redenen en niet omwille van het Geloof.

Omdat Moslims en Joden omwille van ENKEL hun Geloof besnijdenissen uitvoeren, ben ik voorstander om terugbetalingen stop te zetten.Dit heeft wel een keerzijde: dan gaat men het uitvoeren in de prive-sfeer met alle medische complicatie's nadien!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 11:50   #8
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik wil gewoon aanhalen dat een besnijdenis (zoals bij mij) omwille van medische redenen (voorhuidvernauwing) wel noodzakelijk is.Als dat niet zou gebeuren zou ik ontstekingen gaan krijgen,met zelfs peniskanker tot gevolg.Ik heb het dus hier over besnijdenissen voor Vlamingen,om medische redenen en niet omwille van het Geloof.

Omdat Moslims en Joden omwille van ENKEL hun Geloof besnijdenissen uitvoeren, ben ik voorstander om terugbetalingen stop te zetten.Dit heeft wel een keerzijde: dan gaat men het uitvoeren in de prive-sfeer met alle medische complicatie's nadien!
Daar moet ik je ook gelijk in geven.
Of ze worden in het land van herkomst gedaan omdat het daar goedkoper zal zijn, veronderstel ik.
Oud 15 augustus 2008, 11:54   #9
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat het vast weer het paternalistische trekje is dat deze terugbetalingen heeft voorzien.

a) ze moéten het zogezegd doen van hun onzichtbaar vriendje
b) ze hebben geen geld
c) als het niet wordt terugbetaald, doen ze het wel "volgens hun eigen cultuur" met een patattenmesje op de keukentafel....

wel, voor mijn part doen ze het dan maar op de keukentafel hoor. Toen ik nog rookte kreeg ik ook geen terugbetaling om toch maar filtersigaretten te kopen .... volgens mij maakten ze het roken sowieso hoe langer hoe duurder als ONTRADINGSMIDDEL.

Maar leuterkes van kleine jongetjes afsnijden, dat moet niet ontraden worden hoor! Allah weet het beter!

mensen toch!

is er trouwens al terugbetaling voorzien voor het onder hygienische omstandigheden zetten van tatouages, piercings etc???? of moeten degenen die dit willen hebben daar maar zèlf voor zorgen?
Mja, je hebt gelijk vind ik hoor. Geen enkele operatie wordt omwille van louter esthetische redenen terugbetaald. Dat is waanzin.
Anderzijds weet ik niet of het effectief is om bv deze terugbetaling af te schaffen. Artsen willen ook geld verdienen, en als de arts op het rapport schrijft dat het om medische redenen gaat, is het gefikst ...

Daarnaast moeten we dan ook een wet aanpassen, en kan er gesproken worden van (poging tot) discriminatie.
Oud 15 augustus 2008, 11:57   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het trekken van een tand wordt ook niet terugbetaald. Blijkbaar heeft men er geen probleem mee dat mensen dit dan ook zelf gaan uitvoeren?

Als men zijn lichaam NODELOOS wil vermassacreren, dat men daar dan zelf maar de gevolgen voor draagt.

Oud 15 augustus 2008, 12:00   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds weet ik niet of het effectief is om bv deze terugbetaling af te schaffen. Artsen willen ook geld verdienen, en als de arts op het rapport schrijft dat het om medische redenen gaat, is het gefikst ...
ook maagdenvlieshersteloperaties worden terugbetaald (kun je je het voorstellen???) omdat het blijvende psychologische schade tweeg kan brengen of zoiets!

Dit neemt niet weg dat de wetgever erop kan toezien dat artsen voor deze wanpraktijken (valsheid in geschrifte) straffer worden vervolgd. Hoe meer moslims er worden geimporteerd hoe meer van deze nodeloze terugbetalingen zullen moeten worden betaald.
Anders moet men maar eens een studie maken waaruit zou blijken dat �*lle noordafrikanen en �*lle turkskes met vernauwde voorhuidjes geboren worden ... hé Jozef?

Citaat:
Daarnaast moeten we dan ook een wet aanpassen, en kan er gesproken worden van (poging tot) discriminatie.
wie wordt er gediscrimineerd? ALLE mensen voor wie het een medische noodzaak is worden terugbetaald, ALLE mensen die het voor de lol doen moeten ht zelf betalen.

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 12:01.
Oud 15 augustus 2008, 12:07   #12
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ook maagdenvlieshersteloperaties worden terugbetaald (kun je je het voorstellen???) omdat het blijvende psychologische schade tweeg kan brengen of zoiets!
Ik weet dat dat schering en inslag is in landen als Italië, en ook Japan (maarr van dat laatste ben ik niet zeker).
Wat betreft dat psychologische argument: in Nederland krijg je op die manier ook heel wat plastische en esthetische operaties vergoed hoor, op kosten van de overheid...

Ondertussen heeft daar nu wel iedereen zijn zorgverzekering dus hoe dat nu zit weet ik niet.

Citaat:
Dit neemt niet weg dat de wetgever erop kan toezien dat artsen voor deze wanpraktijken (valsheid in geschrifte) straffer worden vervolgd. Hoe meer moslims er worden geimporteerd hoe meer van deze nodeloze terugbetalingen zullen moeten worden betaald.
Anders moet men maar eens een studie maken waaruit zou blijken dat �*lle noordafrikanen en �*lle turkskes met vernauwde voorhuidjes geboren worden ...
Ik ken de cijfers niet, jij ook niet denk ik. Dus het kan dat al die operaties echt medisch noodzakelijk waren.

Citaat:
wie wordt er gediscrimineerd? ALLE mensen voor wie het een medische noodzaak is worden terugbetaald, ALLE mensen die het voor de lol doen moeten ht zelf betalen.
Als je plots een wet aanpast die al lang bestond en waar iedereen gebruik van kon maken, omdat er nu meer gebruik van gemaakt wordt, valt het op.
Vroeger zullen er ook vast en zeker Belgische kinderen zijn die besneden werden louter omwille van esthetische redenen, ten tweede weet je niet zeker of het voornamelijk om allochtonen gaat, en ook niet of zij het enkel om religieuze overwegingen doen.
Oud 15 augustus 2008, 12:11   #13
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men zijn lichaam NODELOOS wil vermassacreren, dat men daar dan zelf maar de gevolgen voor draagt.
Vraag is of een peuter wiens lichaam vermassacreert wordt, zoals u het stelt, daar ook maar de gevolgen van moet dragen natuurlijk.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 12:33   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Nederland krijg je op die manier ook heel wat plastische en esthetische operaties vergoed hoor, op kosten van de overheid...
klopt. dat is ook hier het geval.
Als mijn neus ondersteboven op mijn gezicht staat, dan kan dat inderdaad psychologisch té zwaar zijn voor mij om te dragen.
als mijn "maagdenvlies" dat geen vlies is, maar een verdikt velletje in mijn vagina niet meer verdikt is, omdat ik besloten heb om sex te hebben met die hunk van een buurjongen, dan kan ik daar achteraf eventueel spijt van krijgen, maar dat bezorgt me GEEN ONOVERKOMBAAR PSYCHOLOGISCH NADEEL dat enkel overgaat als dat verdikkingske terug is aantrokken.
Als ik mezelf zat heb gedronken en daarna tegen een deur gelopen zodat mijn lip is gekneusd , dan zal ik daar ook spijt van hebben, maar geen blijvend onoverkombaar psychologisch nadeel.

Dat ze dan hun bloedpil in hun vagina steken als ze later ooit maagdelijk moeten gaan trouwen! Bloedvlekken gegarandeerd! en nee, die bloedpil moet volgens mij ook niet in het ziekenfondspakket.

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 12:34.
Oud 15 augustus 2008, 12:34   #15
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ben je zeker van wat je hier beweert?
Zo werkt het RIZIV toch niet, terugbetalen tot het budget op is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 12:35   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vraag is of een peuter wiens lichaam vermassacreert wordt, zoals u het stelt, daar ook maar de gevolgen van moet dragen natuurlijk.
inderdaad. Het wordt tijd dat het verboden wordt om peuters te vermassacreren. Kunnen ze zelf beslissen na hun 18

Oud 15 augustus 2008, 12:36   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken de cijfers niet, jij ook niet denk ik. Dus het kan dat al die operaties echt medisch noodzakelijk waren.
Natuurlijk ken ik die cijfers wèl, en jij ook trouwens.
ALLE islamitische jongens worden besneden, dus hebben ze volgens jou allemaal een te smal voorhuidje zeker hé? 100% heet zoiets.

Oud 15 augustus 2008, 12:38   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
inderdaad. Het wordt tijd dat het verboden wordt om peuters te vermassacreren. Kunnen ze zelf beslissen na hun 18
Volledig akkoord.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 12:42   #19
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ben je zeker van wat je hier beweert?
Zo werkt het RIZIV toch niet, terugbetalen tot het budget op is?
Soms blijkbaar wel...

Citaat:
cardiologen wilden een uitbreiding voor hartlijders die het toestel preventief nodig hadden; mensen die een hartstilstand kunnen krijgen, maar er nog nooit eentje hebben gehad. Het RIZIV ging akkoord, maar legde de ziekenhuizen een quotum op. Er werd geld uitgetrokken voor 1.000 toestellen per jaar in ons land, waarvan er hoogstens 360 preventief geplaatst mogen worden. Ieder ziekenhuis moet zich houden aan die grens van 36 procent. Nu blijkt dat ongeveer de helft van alle Belgische ziekenhuizen die grens voor preventieve inplanting al heeft overschreden in juni.
http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/de...11B3B376D65%7D

@ Circe: als je de cijfers hebt, mag ik ze dan?
Oud 15 augustus 2008, 12:43   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je plots een wet aanpast die al lang bestond en waar iedereen gebruik van kon maken, omdat er nu meer gebruik van gemaakt wordt, valt het op.
Vroeger zullen er ook vast en zeker Belgische kinderen zijn die besneden werden louter omwille van esthetische redenen, .
op welke planeet woon jij in feite?

er zijn medische redenen (voorhuidvernauwing) om een verwijdering van dat voorhuidje te verantwoorden. Deze medische voorziening werd terugbetaald en zal in de toekomst terugbetaald blijven.

Indien er géén vernauwing is, of geen enkele andere MEDISCHE reden om dat voorhuidje te verwijderen dan wordt het niet terugbetaald.
(oude vrouwen krijgen ook geen borstoperatie terugbetaald omdat ze zich vergeten te wassen onder hun afhangers... toch? of vind je dat d�*t een reden moet zijn? Borstimplantaten voor alle 55+ vrouwen want anders hoopt zich zweet en vettigheid op onder hun afhangende borsten... waarom is daar nu nooit iemand opgekomen?).

Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?

Neen: het hygienische aspect (er kruipt vuil onder) is niet geldig: er bestaat zoiets als water en zeep en wassen.

Citaat:
ten tweede weet je niet zeker of het voornamelijk om allochtonen gaat, en ook niet of zij het enkel om religieuze overwegingen doen
wie zegt dat? moslims en joden hebben besnijdenis in hun heilig boekje staan. het kan natuurlijk ook zijn dat alle moslims een voorhuidvernauwing hebben, maar dat ga je dan toch met de Jozef moeten gaan bespreken want dat ruikt naar racisme volgens mij.

mensen die om "esthetische" redenen het piemeltje van hun zoontje willen vermassacreren moeten volgens mij voor de rechtbank worden gedaagd in plaats van een terugbetaling krijgen.
Dit geldt m.i. ook voor degenen die het doen omdat hun onzichtbaar vriendje het zou gevraagd hebben, of omdat één van de voorvaderen zijn eigen piemel heeft afgesneden omdat hij constant ontstoken was wegens gebrek aan hygiene. Ze doen maar, maar ik vind niet dat IK daar voor moet bijdragen.

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2008 om 12:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be