![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Volgens een artikel in De Standaard, getiteld 'Promotie na vervalst examen', zou de corruptie aan de politietop wel degelijk vertakkingen hebben tot in het kabinet van Dewael; en deze laatste zou van de malversatie ivm Christa Debeck op de hoogte zijn geweest. Indien dit waar is, lijkt het me evident dat Dewael ontslag neemt. Eigenlijk is het wel straf dat allerlei dames in het politiewezen zo snel naar de top lijken door te stoten op niet-politionele gronden. Ik ben van mening dat in zo'n geval de minister ook wegens corruptie moet worden vervolgd. Bovendien zou het versmoste belastingsgeld door de betrokkenen moeten worden teruggestort, niet aan de staat, maar wel aan de belastingbetaler. Men zou dit op de 'aanslag' (zeer juist gekozen woord) van het volgende fiscale jaar kunnen verrekenen, via een post: "terugstorting wegens al te opvallende corruptie". (...) De meest rechtstreekse link tussen de malversaties aan de top van de federale politie en de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (Open VLD), is de 43-jarige Christa Debeck. Zij schopte het vorig jaar van medewerker op het kabinet-Dewael tot 'adviseur algemeen beleid en vorser-raadgever' bij de Algemene Inspectie (AIG). Op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat zij die benoeming kreeg op basis van vervalste examenresultaten. Dat stelt Jean-Marie Dedecker, kopman van de partij Lijst Dedecker, die zich al enkele maanden vastbijt in de verdachte benoemingen bij de politie. Debeck, tevens politica voor Open VLD in Oudergem, heeft op 30 november 2006 deelgenomen aan een examen voor adviseur-auditeur bij de Algemene Inspectie. Volgens Jean-Marie Dedecker werd ze, op basis van haar examenresultaten, niet geschikt bevonden voor de job. De examencommissie oordeelde dat ze 'niet weerhouden is om deel uit te maken van het auditteam. Mevrouw Debeck zal evenwel een meerwaarde betekenen voor de AIG als “vorser-raadgever,, functie waarvoor ze het geschikte profiel heeft'. Desondanks krijgt ze toch de benoeming als adviseur-auditeur. En dat gebeurde volgens Dedecker op basis van een document dat Christa Debeck wel geschikt verklaarde. Dat document was ondertekend door Luc Closset en Guido Van Wymersch, de toenmalige nummers één en twee van de Algemene Inspectie. Die benoeming wordt enkele maanden later bevestigd door een koninklijk besluit, op 9 april 2007, getekend door Dewael. De benoeming treedt met terugwerkende kracht in, vanaf 1 december 2006 - de dag na het examen. Daartegen komt protest, en in de zomer van 2007 dient ACV-Openbare Diensten daarover een klacht in. Vakbondssecretaris Jan Adam wordt gehoord, en minister Dewael zou op de hoogte zijn gebracht. Als gevolg van de heisa over de benoeming komt er een nieuw koninklijk besluit, op 20 december 2007. Daarin wordt Christa Debeck benoemd als 'adviseur algemeen beleid en vorser-raadgever', met terugwerkende kracht vanaf 5 maart - de functie 'vorser-raadgever' bestond voordien niet. Volgens Dedecker is het duidelijk dat minister Dewael van de hele zaak op de hoogte was. Hij zou ook geholpen hebben om de hele zaak in de doofpot te steken. De conclusie is voor hem dan ook duidelijk: 'Dewael moet ontslag nemen als minister.' Gisteren hebben ook de twee andere federale oppositiepartijen, Vlaams Belang en SP.A, de liberale minister onder vuur genomen. Als de rapporten van het Comité P de fraude bevestigen, dan moet de minister zijn conclusies trekken, was hun boodschap. Ten slotte is er nog één angel in het hele verhaal. Voor ze op het kabinet werkte, was Debeck in dienst als adjunct-griffier van de Brusselse procureur Bruno Bulthé. Zij en de hoge magistraat zouden minnaars zijn of geweest zijn, en Bulthé zou haar naderhand nog in bescherming hebben genomen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch geen corruptie van Dewael ? Corruptie is u laten royaal betalen voor een contract. U veronderstelt dus dat Dewael bvb geld gekregen heeft voor een promotie; Stel dat de meerwaarde van het arbeidscontract voor die persoon 500euro per maand is, dan zou die persoon bvb 500euro kado gedaan hebben aan Dewael om dat contract te krijgen ???
Als de examenresultaten vervalst waren, dan is er toch gewoon sprake van vervalsing, dan is de grootste verantwoordelijke diegen die de vervalsing opgesteld heeft... tesamen met de begunstigde..
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 september 2008 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor dewael heb ik nu feitelijk nog nooit gestemd ?? IK kan mijn plezier niet vinden in het in de rug schieten van mensen met zo'n zever.
Dank dat vrouwmens af, corrigeer die fout en dat is het. Er zou een blunderwaarde moeten gekoppeld zijn aan het afslachten van een minister: Voorbeeldje, bestel je 1Miljard milieuboxen, dan heeft dat voldoende blunderwaarde om uw hoofd af te slachten. Deze fout kost bvb 500euro * 12= 6000euro *2jaar = 12000euor *2 socialee zekerheid = 24.000euro Voor 24000euro slacht je toch geen minister af ??? Ik ben economist... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de paranoia roddelaars zijn weer bezig zunne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ach kom, wat is nu wat corruptie en vriendjespolitiek onder vrienden, daar kan toch niemand iets tegen hebben.
Een beetje liegen en een beetje bedriegen, de vrienden jobkes geven en de zakken wat vullen. Leve Belgie, Leve de VLD. Maak men bolleke maar zwart maak men bolleke maar zwart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zeg wel: moest ik op zijn plaats zitten dan was er allang opgetreden. Die affaire sleept nu allang genoeg aan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Is dat nu wat u zegt? Kom aan man, er is niemand die dat gelooft. En iedereen die nog iets te regelen heeft met Dewael is zijn messen aan het slijpen. Je voelt van ver dat dit slecht gaat aflopen voor Dewael. Wat mij doet glimlachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit gaat niet weg met het scheldwoord 'roddelaars' hoor ![]() tenzij de VLD iets kan beloven aan Leterme natuurlijk ... maar ik denk eerder dat hier de terugkeer van Verhofstadt voorbereid wordt en dat dit potje vanuit de eigen partij geopend werd ... Dewael was (met Degucht, die devolgende zal zijn) tè blij met t vertrek van Verhofstadt ... Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2008 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Volgens een rapport van het Comité P werd minister Dewael in deze zaak misleid. Dat betekent dat de minister wellicht vrijuit gaat. Vandaag geeft hij in het parlement meer uitleg."
DS
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 15 september 2008 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2008 om 09:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Op dit ogenblik wordt de parlementaire onschendbaarheid van de ex-voorzitter van de grootste Vlaamse partij opgeheven voor één fout artikel op duizend dat daarenboven op eigen initiatief en in alle openheid in dezelfde bron werd rechtgezet.
De Wael verantwoordelijk voor kabinet-corruptie die extern werd ontdekt en die werd gepoogd om toe te dekken? bijlange niet!
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is zowie zo kassa.
Ofwel blijft Patje, de man van het land van nooit (weet ik van iets), minister en is hij aangeschoten wild , bovendien krijgt de ploeg YLT nog eens een deuk in het "goed bestuur" verhaal , dito ministers, en is er wééral schade voor CDV. Of hij neemt ontslag en geeft daarmee toe dat de peperdure politiehervorming in de eerste plaats diende voor de "vrienden" en uiteraard "vriendinnen". Gisteren was ik in de Oudaan (politiecommissariaat Antwerpen) , een eindeloze frustratie van de politiemensen rond het gevoerde beleid. Na inrekening illegalen/gespuis eindeloze administratie om dan even later op vrije voeten te zetten. Voor zulke details heeft ons Patje geen tijd. Ik zou zeggen , blijven stemmen op CDV-VLD-SPA . Deze partijen danken u voor uw steun , vooral financieel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Dedecker zou een mail hebben van Dewael aan een vakbondsafgevaardigde die zijn beklag deed waaruit zou blijken dat hij wel degelijk op de hoogte was, dat is althans wat knack op zijn website schrijft.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/je...icle22634.html
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets van "groen vlaggetje": mannen, niet lopen, jullie niet loop, wij niet loop, jullie sneller terug buiten. "rood vlaggetje": jullie héél snel loop, wij niet loop, ok sluukes!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici in België zijn inherent corrupt, anders worden ze niet toegelaten tot de clubjes.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou graag het woord: corruptieketting invoeren: een ketting van mensen die elkaar onder druk zetten als gevolg van corruptie schandaal en die dreigen dit bloot te geven, en daarom een hogere in hun macht hebben en dit kunnen gebruiken in hun voordeel.
Dit dossier heeft een goed 'corruptieketting' gehalte. |
![]() |
![]() |