![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik merk net dat er een debat gepland is op 2/10/08 met de politieke kopstukken omtrent het probleem België en hoe het op te lossen.
Volgens mij kan dat niet moeilijk zijn: beetje WC-ontstopper, goed roeren en door 't putteke gooien. Pandy kan verdere details geven. ![]() Alle gekheid op een stokje; gewoon splitsen. Alle gezamenlijke goederen/schulden in kaart brengen en correct toewijzen. Eventuele omwisselingen kunnen gebeuren voor bijvoorbeeld eigendommen die Vlaanderen niet interesseren maar die de Walen graag willen hebben. Gewoon een boekhoudkundige bewerking: zorgen dat alles wat nationaal bezit/schuld is �* rato van 60-30-10% verdelen over de gewesten. Regionaal bezit blijft uiteraard eigen aan het gewest. Brussel mag van mijn part op eigen benen staan (beetje zoals Vaticaanstad, maar dan op z'n Europees). Ik denk dat Europa daar ook niet rouwig om zal zijn; zo kunnen ze dat gebied beter afstemmen op zijn nu al de facto speciale statuut. Breng de Vlaamse ministeries over naar Vlaanderen en verdeel ze over de diverse provincies. De werknemers zullen niet klagen dat ze dagelijks ettelijke uren minder verliezen in woon-werkverkeer. De lucht wordt ook meteen zuiverder (want minder voertuigen op de baan). We voeren meteen ook een wegentaks (vignet) voor buitenlandse voertuigen in: zo betalen alle buitenlanders mee voor het steeds toenemende transitverkeer en kunnen we met dat geld de wegen verbeteren om de impact (op milieu/omgeving) te verkleinen. Kortom: een ideaal moment om �*lles grondig te herschikken en vooral correct te verdelen zodat er geen achtergestelde regio's meer hoeven te zijn waar de werkloosheid hoog oploopt terwijl elders vacatures oningevuld blijven. Vlamingen die zo in het buitenland komen te wonen (die nu bv in Brussel wonen) hoeven geen probleem te vormen: er zijn nu ook al duizenden Vlamingen/Belgen die in Nederland/Duitsland/Frankrijk werken. Let wel: laat ons geen fouten begaan zoals de Franskiljons dat hebben gedaan in 1830: geef nog steeds Frans, Engels en Duits als bijkomende talen in het onderwijs. Dat zal onze commerciële sterkte alleen maar ten goede komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Klinkt goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() <o/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaanderen zou eens bij de Fransen moeten gaan polsen, of ze bereid zijn Wallonie (en hun proportioneel deel van de staatsschuld) over te nemen.
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan mij daar heel goed in vinden. Die wegentaks vind ik trouwens een goed idee, zo een vignet is de ideale manier om kosten te recupereren.
Hou daarbij rekening dat Vlaanderen dan een nieuwe hoofdstad zal moeten kiezen. Que centrale ligging zouden Gent, Mechelen of Leuven misschien kanshebbers zijn?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de Brusselse Vlaming niet opgeven.
Wat ik al eer eens schreef in dit forum: Van het grondgebied van B. moeten in eerste instantie Vlaanderen en Wallonië afscheiden. Beiden worden onafhankelijk; maar beiden behouden de bevoegdheid die nu de gemeenschappen bezitten op het grondgebied van Brussel. Alle huidige wetten (de grondwet !!) edm van het oude B. blijven dus geldig in Brussel, inbegrepen het juridisch tweetalig karakter van het Brusselse grondgebied. Brussel zou vragende partij moeten zijn voor deze konstruktie, zodat de twee nieuwe landen blijven investeren in hun stad-staat, vb. op vlak van onderwijs ..., vb. in het handhaven van de Vlaamse instituties als het Vlaams parlement, de Vlaamse regering, de Vlaamse ambtenarij in Brussel gelegen allemaal. Dat het oude B. met zijn nieuwe heel beperkte grondgebied een verdrag afsluit met het onafhankelijke Wallonië, dat juichen we toe !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat het gros van de Brusselaars het liefst Brussel eentalig zien worden. Brussel is voor mij een verloren zaak. Brussel is immers letterlijk en figuurlijk de slagader van België. Zolang je Brussel blijft voeden, voedt je België.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wallonië inlijven : wel als het moet, kunnen ze moeilijk nee zeggen. Het Waals deel van de staatsschuld overnemen : geen haar op een Frans hoofd dat d�*�*r aan denkt. Forget it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ik spreek niet van het 'opgeven' van de Brusselse Vlaming. Ten eerste zijn dat er al niet veel. En ten tweede meen ik dat het zowel voor de Vlaams-Vlamingen als voor de Brussels-Vlamingen een win-win situatie is.
Geef Brussel een eigen, apart statuut met eigen bevoegdheden én waarborgen voor de minderheden. Dan kan deze stadsstaat zich prima ontwikkelen als een echte hoofdstad van Europa en kan ze ook beter inspelen op de zeer specifieke noden van haar bevolking en economie. Brussel zal toch niet anders kunnen dan met ons samen te werken: wij hebben immers de luchthaven in Vlaanderen liggen. In volle onafhankelijkheid zullen we ons ook niet meer moeten laten commanderen, integendeel, ze zullen netjes moeten vragen of ze wel gebruik kunnen/mogen maken van onze (lucht)havens, (water)wegen, enz. En wij van onze kant kunnen ons dan inschikkelijk opstellen onder de juiste voorwaarden. Laatst gewijzigd door kizzy : 21 september 2008 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2008 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De splitsing van België zal de voedingsbodem zijn voor het fiasco van Europa. De walen zullen zich samenvoegen met Frankrijk en mogelijk met Luxemburg en Vlaanderen zal zich best profileren als vrijstaat zoals San Marino of Zwitserland. Vlaanderen als kleine lidstaat van Europa wordt helemaal het kind van de rekening en zet dan een stap van minstens 100 jaar terug in de tijd. Om zich als lidstaat te kunnen handhaven, zal het moeten zijn toevlucht zoeken bij Nederland. Het idee alleen al, het ene koningshuis te moeten ruilen voor het andere, bezorgt mij al grote rode pukkels. Ook zal dit leiden tot twee grote tegenover elkaar staande fronten. De landengroep met Latijnse talen en de Germaanse. De problemen die België hebben doen wankelen zullen zich dan binnen Europa herhalen maar dan in het kwadraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Dit zijn de moderne tijden, anders hadden we gewoon Brussel en andere Franstalige steden moeten inlijven. Daar hebben we historisch recht op alleen al vanwege de wandaden die de Franstaligen ons aangedaan hebben. Maar dit is 2008, dus ik stel voor Brussel te laten vallen, geen meter nieuw territorium te geven en de Vlaamse republiek uit te roepen. Natuurlijk moeten we wel op de voet blijven volgen wat met de Brusselse Vlamingen gebeurt. Wordt er ook maar één haar gekrenkt aan één van die mensen, dan vragen we aan de ONU om op te treden.
Na een paar jaar komt Brussel toch terug aan ons deur kloppen met hangende pootjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar, wanneer ik het Nederlands prinsenpaar zie, denk ik er net zo over als U, maar wanneer ik daar tegenover dan weer de toespraak van de Koningin zag enkele dagen geleden, in een middeleeuws opera tafereel met haar set tupperware dozen op haar hoofd, moet ik er van kotsen. Heb je heel het aanwezige gezelschap daar gezien? Leve de koningin, en zag je toen hoe overtuigd die poppetjes leken bij het hoera hoera hoera, en met hun armpje dik tegen hun goesting, duidelijk af te lezen op hun zure smoelen, in de lucht stonden te zwaaien? Eigenlijk vind ik het Nederlandse koningshuis, op het prinsenpaar na, nog op zijn minst 10 keer erger dan ons Belgische poppenkast. Eerder te vergelijken met de Engelse voorhistorische koninklijken bavianenclub. Soms wordt beweerd dat een Engelsman een overgezwommen Hollander is, wel als je die twee achterlijke theatergemeenschappen met elkaar vergelijkt moet je gaan geloven dat het de waarheid is. Laatst gewijzigd door Garry : 22 september 2008 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 september 2008 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |