![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Onderstaand artikel uit HLN van vandaag, roept bij mij 2 vragen op: ten eerste wat 14- en 15-jarigen doen om 5 uur 's morgens in een discotheek. Ten tweede zijn velen tegen die tijd serieus aangeschoten en komt aggressiviteit makkelijker tot uiting met vechtpartijen tot gevolg. Lijkt het niet verstandiger om een leeftijdsgrens van 18-jaar en een sluitingsuur van 4 uur in te voeren?
Politie ontruimt Gistelse discotheek na vechtpartij De politie heeft vanochtend kort na 5 uur de discotheek Zenith in Gistel geëvacueerd na een ernstige vechtpartij waarbij een dertigtal gasten betrokken waren. Twee meisjes van 14 jaar uit Gistel en 15 jaar uit Oostende raakten lichtgewond en werden overgebracht naar een ziekenhuis. De aanstoker van de vechtpartij kon volgens woordvoerder Annemie Wittesaele van de politiezone Kouter ontkomen. De politie van de zone Kouter riep bijstand van de zones Het Houtsche, Tielt en Middelkerke om de situatie in de discotheek te normaliseren. Bij de identiteitscontroles na de ontruiming werd bij een 39-jarige man uit Gistel een matrak aangetroffen. Het verboden wapen werd in beslag genomen. Bij een vechtpartij in een andere discotheek in regio, Place 2 Party in Torhout, heeft de politie Kouter vanochtend kort voor 3 uur een 24-jarige man uit Roeselare bestuurlijk aangehouden nadat hij met een mes stond te zwaaien. (belga/tdb) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 14 of 15 jarigen moeten thuis zijn op zo een uur
![]() Ik ben dan ook heel erg voorstander van een avondklok, tot een bepaalde leeftijd en een bepaald uur moet je niet meer op straat lopen, je hebt daar niets verloren. De enige reden waarom deze regels moeten ingevoerd worden is omdat er sommige ouders zijn die geen barst van opvoeden kennen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sluiten!
En die joeng naar Mol-observatie voor zes maand ofzo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Party's, feesten en de lol in het uitgaansleven laten beginnen om ten laatste 21 uur. Dan kan iedereen moe en tevreden naar zijn nest om ten laatste 02.00 uur. Minder overlast en iedereen terug goed uitgeslapen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 30 november 2008 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Vele fuiven hier in de buurt beginnen al om 20u, maar tegen dat het volk echt begint binnen te stromen is het toch meestal al 22-23u hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Geen opening-en sluitingsuren, gaan we plezier nu ook al beginnen te timen?
Laat de zelfstandigen zelf beslissen hoe laat of vroeg ze openen of sluiten! En die leeftijdsgrens van 16 bestaat al lang en moet gewoon toegepast worden. Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 november 2008 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Niet mee akkoord. Als de logika en opvoeding bij sommige (gescheiden) ouders ver zoek is, moet de wetgever ingrijpen. Ik begrijp niet dat plezier maken alleen op onmenselijke uren kan. Wat is er verkeerd aan om ten laatste om 03.00 uur de deuren te sluiten. Over leeftijd wil ik niet discuteren, maar 16 lijkt me acceptabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Slechte gewoonte.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp veel 'amusement' niet, maar vind wel dat iedereen recht heeft op zijn ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() De nacht dient om te slapen, dat zie ik aan mijn honden. Na duisternis moet ik niet al te veel activiteit meer van ze verwachten. Wat is er mis met op tijd beginnen uitgaan en op tijd in je bed kruipen? De zelfstandigen met een grein verstand zullen dat allicht ook toejuichen.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Geen enkele. Ik volg mijn biologische klok en ga slapen als ik vaak heb. Ik ben er zeker van dat velen zich een pak beter zouden voelen als ze dat ook zouden doen. Nogmaals: wat is er mis met uitgaan vanaf - pakweg - 20 uur en gaan slapen rond de klok van enen?
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
sommige willen echt wel wat langer uitgaan dan dat.. wij beginnen ook rond 21u ongeveer ze, maar dat eindigt ook pas (niet altijd) rond 5-6uur. als je je amuseert wordt het snel laat e.. Als je gaat werken, werk je meestal ook 8uurtjes per dag, dus waarom zou je geen 8 uurtjes per dag mogen feesten?
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Het zou toch wel al een goed begin zijn, moesten de buitenwippers de identiteitskaarten controleren van degenen die er heel jong uitzien. 14- en 15-jarigen horen niet thuis in een discotheek om 5 uur 's morgens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook niets mis met het alternatief.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me een beter idee lijkt, is om bedrijven (gedeeltelijk) verantwoordelijk te stellen voor wat er gebeurt op hun vloer. Als er iemand neergestoken wordt, mag de eigenaar van die discotheek gerust daar een deel verantwoordelijkheid voor dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Toch wel. Uit cijfers van de provincie die ik destijds als journalist kon inzien, bleek een duidelijk verband tussen het aantal verkeersongevallen en het gevorderde uur. Je kan nu eenmaal niet ongestraft je biologische klok van slag maken. Vraag maar aan mensen die in ploegen werken, aan piloten, aan taxichauffeurs, ...
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
On topic: Uw voorgestelde maatregelen lossen de problemen die ge wilt aankaarten niet op. Volgens mij is de minimumleeftijdsgrens in de meeste disco's 16 jaar en ik zie geen reden om die met 2 jaar te verhogen. Dat daar mensen rondlopen die 1 of 2 jaar jonger zijn verbaast me niet, vooral niet als het meiden zijn. De buitenwippers gaan volgens mij gewoon af op het uiterlijk om de leeftijd te bepalen, vandaar dat er sommigen door de mazen van het net glippen. At best kun je de mensen die verantwoordelijk zijn voor het binnenlaten van klanten in de discotheek aanmanen om wat consequenter te zijn en de bestaande regel wat beter toe te passen. Wat het sluitingsuur betreft, het feit dat de disco een paar uurtjes eerder dichtgaat gaat echt niet voorkomen dat er af en toe ambras zal zijn. Ik zie de correlatie niet echt tussen het sluitingsuur van een disco en vechtpartijen. Uw laatste voorbeeldje vond bvb plaats kort voor 3 uur 's nachts, wat voor discotheeknormen niet echt laat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |